  • Data: 2014-09-16 17:26:09
    Temat: Re: Kompostowanie owoców
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Jacek napisał:

    > Wychodzi nam w dziale "rodzaje przestępstw przeciwko" Ust.
    > z 2006.10.18 o wyrobie napojów........
    > że mamy co roku trzycyfrową liczbę prawomocnie skazanych za
    > bimberek, z czego pewnie część była przekonana, że można to
    > robić legalnie, skoro w internecie można kupić legalnie fajny
    > sprzęt, a na własny użytek, to niby dlaczego miałoby być
    > nielegalne przedestylowanie paru literków śliwowiczki.

    Mam przekonanie graniczące z pewnością, że oni do mamra poszli
    właśnie za bimberek, a nie za śliwowiczkę. Takich mi nie żal ani
    trochę, głupota została słusznie ukarana. Bo skoro ryzykować, to
    przynajmniej dla efektu, którego w żaden inny sposób nie da się
    osiągnąć. Tego trunku nie da się zrobić przez dodanie "koncentratu
    śliwowicy" do czystego spiritusu z banderolą akcyzy.

    Zrobienie porządku z ustawodawstwem w tej materii obiecywał taki
    jeden, o którym wiadomo, że co nie obieca, to i tak mu nie wyjdzie
    (ale gorzała mu wychodzi, to znaczy ludzie ją kupują). Więc może
    nie ma co majstrować przy ustawach? Za nocowanie u cioci bez
    meldunku też przecież grozi sroga kara, ale kto by się tym
    przejmował.

    --
    Jarek