  • Data: 2014-09-16 16:17:13
    Temat: Re: Kompostowanie owoców
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-15 17:03, rageofhonor pisze:

    > Użytkownik "Trybun" <I...@j...com> napisał w wiadomości

    > Ja słyszałem wersję że np. jabłka trzeba zakopać bo inaczej choroby
    > jabłek będą się rozprzestrzeniać.
    >
    > Nie wiem ile w tym prawdy

    Niektóre drzewa w moim sadzie mają podobno i po 100 lat, zawsze jakieś
    spady pod nimi pozostawały, jak i teraz pozostają, a nigdy nie wymagają
    oprysku. Po zakupie tej posiadłości posadziłem sporo drzew których tu
    nie było m.in wczesną jabłoń Early Geneva, wiśnię Nord Star,
    brzoskwinie, nektaryny i morele. Te posadzone tak słabo owocują że
    praktycznie nie ma spadów, wszystkie owoce zużywane są na bieżąco.
    Jednak bez oprysku miedzianem na takiej jabłoni Early Geneva nie będzie
    żadnego zdatnego do zjedzenia owocu. Parcha to ma chyba ma wrodzonego.
    To samo z innymi niedawno posadzonymi drzewami, bez oprysku można
    zapomnieć o zbiorach. Tak więc to chyba nie tędy idzie, nie o spady i
    ich gnicie pod drzewami itd.