eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem › Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
  • Data: 2019-05-30 09:07:46
    Temat: Re: Kosiarka spalinowa z napędem i elektrycznym rozrusznikiem
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-05-29 o 21:58, Adam pisze:

    > OK, wszystko jasne.
    > Kosiarki elektryczne zasilane z sieci 230V z silnikiem indukcyjnym,
    > jak nieco tylko zwolnią obroty, bardzo szybko można zatrzymać (tracą
    > moment obrotowy) - i takie miałem na myśli.
    > Komutatorowe (jakie by nie były) to w zasadzie mogą dysponować pełnym
    > momentem w prawie pełnym zakresie obrotów.
    > Z tym, że to trochę nie moja działka, może w nowych wynalazkach jest
    > już nieco inaczej (np. jakieś zwydziwiane krokowe).

    Od samego początku jak tylko pojawił się w tym wątku podwątek kosiarek
    akumulatorowych to dyskutujemy o kosiarkach z silnikami prądu stałego z
    komutatorem bezszczotkowym BLDC, ponieważ w tych kosiarkach właśnie
    takie silniki są zamontowane.

    Silniki tego typu w zasadzie są silnikami krokowymi. Tyle, że są jak to
    nazwałeś "zwydziwione", bo mają nieco bardziej rozbudowane sterowniki.

    Kosiarki sieciowe z silnikami indukcyjnymi to trochę inna bajka i nie o
    takich dyskutujemy.