  • 61. Data: 2022-03-13 21:59:58
    Temat: Re: Koszt montazu klimatyzacji
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Za 2 szt. poniżej 7000 zł sprzęt z montażem raczej dostaniesz.

    Dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 62. Data: 2022-03-13 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > 1200zł za montaż za sztukę. Za 3000-3500zł z montażem można dostać
    > już 3,5kW - są firmy w internecie z ofertą na kraj.

    Dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać

  • 63. Data: 2022-03-14 13:26:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ok. 50 gr/km z uwagi na ceny paliwa, ok. 1 zł/km ze wszystkim.

    -----

  • 64. Data: 2022-03-14 14:13:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 13:26 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > Ok. 50 gr/km z uwagi na ceny paliwa, ok. 1 zł/km ze wszystkim.
    >

    > -----

    A to spoko. No to przy klimie, przy G12W wychodzi jakieś 0,9zł/KWh w dzień
    i 0,7zł/KWh w nocy.

    PS. Mam trzy auta i mi wychodzi rozrzut jakieś 50-70% (w obie strony) w
    stosunku do tego co podałeś.

    TG

  • 65. Data: 2022-03-14 14:35:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeżeli masz i Twoje 4 rodziny mają to możesz mieć pogląd mądrzejszy od głupiego.
    Wybrałeś to drugie.

    -----

  • 66. Data: 2022-03-14 14:42:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A to spoko. No to przy klimie, przy G12W wychodzi jakieś 0,9zł/KWh w
    > dzień i 0,7zł/KWh w nocy.
    >
    > PS. Mam trzy auta i mi wychodzi rozrzut jakieś 50-70% (w obie strony) w
    > stosunku do tego co podałeś.

    U mnie jeszcze więcej, ostatnie 8 kkm kosztowało mnie może stówkę cy dwie...

  • 67. Data: 2022-03-14 14:47:04
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 14:35 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

    > Jeżeli masz i Twoje 4 rodziny mają to możesz mieć pogląd mądrzejszy od
    > głupiego.
    > Wybrałeś to drugie.
    >

    > -----

    Zobaczy ile masz zmiennych:
    - moc urządzenia
    - powierzchnia chłodzonej przestrzeni - tylko sypialnia, poddasze lub np.
    cały dom
    - sposób użytkowania - cały czas włączona, służy tylko do schłodzenia
    sypialni wieczorem, pracuje tylko w nocy, pracuje tylko w taniej taryfie i
    pewnie wiele innych
    - temp zewnętrzna
    - zadana temp wewnętrzna - jeden będzie miał 20st, drugi 25 przy 30 st. na
    zewnątrz
    - rodzaj klimatyzacji - split/multi split, kanałowa
    - straty ciepła na przegrodach
    - nasłonecznienie - dom w lesie, czy na "patelni"
    i wiele innych.

    Przez to możesz mieć rozrzut od 50 zł na sezon do 500 zł miesięcznie od
    maja do września.

    TG

  • 68. Data: 2022-03-14 14:57:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie pytam o doktorat, tylko co Wujek Janusz mówi na imieninach i dlaczego Ciotka
    Zdzicha wie lepiej ile płacą.
    x4.

    U siebie liczyłem 3 KW (niech będzie 3 zł/godz. ze wszystkim), zmienną jest liczba
    godzin na dobę (w ciągu dnia) x liczba dni w
    roku.
    Myślę, że wyszłoby jakieś 270 godzin na sezon gdyby włączały osoby płacące, a x3
    jeśli niepłacące (bo wg nich "za darmo").
    Czyli 800-2,5k zł za sezon.

    -----

  • 69. Data: 2022-03-14 17:22:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 14:57 ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:

> [...]
    > Myślę, że wyszłoby jakieś 270 godzin na sezon gdyby włączały osoby
    > płacące, a x3 jeśli niepłacące (bo wg nich "za darmo").

    Moja klima (14kW, kanałowa) zużyła w tamtym sezonie 535kWh.

    TG

  • 70. Data: 2022-03-14 17:32:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 17:22 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Moja klima (14kW, kanałowa) zużyła w tamtym sezonie 535kWh.

    Pracowała w trybie auto, ale w taniej taryfie G12W - czyli utrzymywała 23
    st od 15-tej do 17-tej i od 22 do 6 rano i cały weekend, gdy na zewnątrz
    było gorąco. Nie pamiętam już ile to było dni.
    Cały sezon nie miałem "gorąca" w chałupie. W sierpniu gdy odpaliłem PV
    chodziła już bez ograniczeń taryfowych.

    TG