  • 41. Data: 2011-02-10 11:14:54
    Temat: Re: Koszt oświetlenia klatek.
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2011-02-10 11:33, Andrzej S. pisze:

    > Czy to zdrowie dla sieci? Jak wszyscy tak zrobia?

    Statystycznie to połowa weźmie jedną połówkę, a połowa drugą :)

    No ale statystycznie to kura i pies mają po trzy nogi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2011-02-10 15:27:36
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-02-10 12:14, PeJot pisze:

    > Statystycznie to połowa weźmie jedną połówkę, a połowa drugą :)

    Fakt, nie pomyslalem ...

    Przypomnialo mi sie cos: M. Faraday (fizyk) wycial
    w dzwiach dwa otwory: duzy dla psa i maly dla kota.

    pozdro
    --
    A S

  • 43. Data: 2011-02-10 20:43:19
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ma.
    > Obcina czyli wyłącza. Nic się nie marnuje, w chwili gdy obcina licznik się
    > nie kręci to tak dla zobrazowania.
    >
    > Taki "obcięty" prąd nie nadaje się do zasilania większości odbiorników.
    > Zwykła żarówka sobie z nim poradzi, ale świeci słabiej, trzeba więc dać
    > mocniejszą żarówkę.

    czy mam rozumieć, że pralka, wiertarka, szlifierka, lodówka nie będą
    działać?

    jeśli tak to by było genialne

  • 44. Data: 2011-02-10 20:44:46
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Taki "obcięty" prąd nie nadaje się do zasilania większości odbiorników.
    > Zwykła żarówka sobie z nim poradzi, ale świeci słabiej, trzeba więc dać
    > mocniejszą żarówkę.

    no a świetlówki i diodówki będą działać?

  • 45. Data: 2011-02-10 20:53:59
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 10-02-2011 21:43, zlotowinfo pisze:

    > czy mam rozumieć, że pralka, wiertarka, szlifierka, lodówka nie będą
    > działać?
    >
    > jeśli tak to by było genialne

    Niektóre sprzęty będą działać normalnie inne się spalą a jeszcze inne
    będą działać "dziwnie".

  • 46. Data: 2011-02-10 22:11:17
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy mam rozumieć, że pralka, wiertarka, szlifierka, lodówka nie będą
    > działać?
    >
    > jeśli tak to by było genialne

    Większość pralek nie zadziała, te co zadziałają zgłupieją. Urządzenia z
    silnikami komutatorowymi bez elektronicznych sterowników będą miały za małą
    moc żeby cokolwiek nimi zrobić. Telewizory, komputery, to wszystko co ma
    zasilacze impulsowe może działać ale niekoniecznie, Musza być przystosowane do
    amerykańskiego napięcia. W lodówce jak nie ma żadnej elektroniki sterującej
    przepali sie agregat. Spalą się wszystkie urządzenia z silnikami indukcyjnymi.
    Wszystkie grzejniki oporowe będą działąły z obniżoną mocą. Jak mają
    mechaniczne regulatory temperatury to bardzo szybko wypalą się w nich styki.
    Zwykłe żarowki z obniżoną mocą, na dodatek te o malej mocy będą nieprzyjemnie
    mrugać. To genialne rozwiązanie bo i geniusz je wymyślił. Znaczy się ja. Jak
    jest realne podejrzenie ze ktoś kradnie prąd a nie idzie tylko o oszczędności
    zrobione na żarówkach ( bo się nie przepalają) to potrzebny dobrze dobrany
    bezpiecznik i ogranicznik mocy. Dioda też powinna byc duża na okoliczność
    kradzieży. Diody tanie a naprawdę duża nie będzie potrzebowalą radiatora bo w
    czasie normalnego użytkowania nie ma szans na ugrzanie a w przypadku lewego
    poboru przez silnik lodowki nie zdąży się rozgrzać bo wcześiej rozlaczy
    ogranicznik i lub bezpiecznik.

  • 47. Data: 2011-02-10 22:22:54
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > lewego
    > poboru przez silnik lodowki nie zdąży się rozgrzać bo wcześiej rozlaczy

    już wywnioskowałem sam że układ musi mieć też ogranicznik
    by nie spalić diody, nadal mnie zastanawia co na to:
    - świetlówka
    - dioda (wydaje mi się że powinna działać)

  • 48. Data: 2011-02-10 23:01:48
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > już wywnioskowałem sam że układ musi mieć też ogranicznik
    > by nie spalić diody, nadal mnie zastanawia co na to:
    > - świetlówka
    > - dioda (wydaje mi się że powinna działać)

    Świetlówka bez elektroniki przepali się. W takich jest dławik. Stabilizuje
    tylko prąd przemienny. Przy stałym ma małą rezystancję i popłynie za duży prąd
    przez żarniki. Świetłówki kompaktowe z elektroniką chyba nie zadziałają. Ze
    względu na koszt układ jest bardzo uproszczony i przy tak dużym obniżeniu
    napięcia mogą nie zaskoczyć. Zarówka diodowa jak diody zasilane są ze żródła
    prądowego będzie działać normalnie. Ale jak tam tylko opornik do zmniejszenia
    prądu wsadzili to będzie świeciła bardzo słabo, prawie wcale.

  • 49. Data: 2011-02-11 06:44:29
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Andrzej S." <A...@g...com> napisał w wiadomości
    > Przypomnialo mi sie cos: M. Faraday (fizyk) wycial
    > w dzwiach dwa otwory: duzy dla psa i maly dla kota.

    I jak to tłumaczył?

  • 50. Data: 2011-02-11 06:56:02
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmniejszenia
    > prądu wsadzili to będzie świeciła bardzo słabo, prawie wcale.

    W przypadku zastosowania diody będziemy mieli do czynienia z prądem
    zmiennym, ale nie przemiennym. Będzie on tętniący, a nie stały.
    Nie wiadomo, jak zareaguje licznik. Zależy, jaka jest jego budowa (tego
    elektronicznego). Czy działa na prąd chwilowy, średni, czy skuteczny.
    A żarówki ciut tętnią. Rodzice mieli taki "ściemniacz" w pokoju właśnie
    w postaci diody, gdzie stale przebywali.
    Mnie to migotanie denerwowało, a im nie przeszkadzało.