eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKoszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija?? › Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
  • Data: 2017-09-25 14:16:42
    Temat: Re: Koszty robocizny - czy czasem już komuś nie odbija??
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.09.2017 o 11:56, Kris pisze:

    > Które to koszty się rozłożą w czasie bo przecież inne prace się robi a nie to jedno
    konkretne zlecenie,

    > 4000zł pracownikowi w budowlance;)- i pewnie jeszcze od tej kwoty ZUSy itp.
    > Tak to nie u nas;)

    ja miałem akurat branżę pokrewną do budowlanej (instalacje) i uważam, że
    fachowiec w mojej branży właśnie tyle powinien zarabiać. A ponad 3000 w
    budowlance to raczej standard, oczywiście nie na papierze...

    > Pracownik na umowie śmieciowej ew na "najniższa krajową" a resztę do łapy. Tak to u
    nas wygląda

    właśnie tak. I nie dlatego że nie chcesz, a dlatego, że jak zapłacisz mu
    tyle, to tobie zostanie mniej przy większym obciążeniu. Przerobiłem to
    od malutkich zleceń do dużych i pomijając roboty po znajomości ciężko
    jest godnie zapłacić pracownikowi.

    Przy 4000 na rękę koszt pracodawcy to 6800zł, dolicz do tego miesiąc
    urlopu i ewentualne chorobowe i jak nic pracownik musi wypracować dobrze
    ponad 7500zł. A gdzie rozwój firmy i pozostałe koszty?

    Łukasz