  • 11. Data: 2021-10-28 11:47:53
    Temat: Re: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tu jeszcze jeden artykuł:
    https://mieszkanie.pl/prawo/pojazdy-z-instalacja-gaz
    owa-a-parkowanie-w-garazu./461
    Może coś się zmieniło, bo pamiętam zakaz ale chyba nie dotyczył budynków
    mieszkalnych.

    -----

  • 12. Data: 2021-10-28 12:24:27
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 11:47:57 UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    owa-a-parkowanie-w-garazu./461
    > Może coś się zmieniło, bo pamiętam zakaz ale chyba nie dotyczył budynków

    W całej Unii i UK jest generalny zakaz używania gazu LPG z butli w domach
    wielorodzinnych, ponieważ brak jest wentylacji i nawiewu powietrza dla spalania LPG

    Jest to gaz cięższy od powietrza, zatem kratka wentylacyjna musi być na wysokości
    podlogi, a kanał wentylacyjny, spalinowy, nad kuchenką, połączonmy z okapem

    |Ponieważ domy nie były i nie są projektowane do używania LPG do gotowania, grzania,
    zatem generalnie ten zakaz obowiązuje w calej Europie.

    Ale nie jest przestrzegany w biednych krajach rolniczych jak Polska,
    gdzie Zenki po zawodówkach o wszystkim decydują.

    Czy są znaki : Zakaz wjazdu gazowników ?

    Oczywiście, że sa i są to znaki BHP i dotyczą materiałów niebezpiecznych

    I każdy może taki znak kupić

    https://www.seton.co.uk/danger-highly-flammable-lpg-
    signs.html#HZ133A4ARP

    Ostrzeżenie przed zagrożeniem materiałami palnymi

    https://cdn-01.media-brady.com/store/stuk/media/cata
    log/product/cache/3/image/85e4522595efc69f496374d01e
    f2bf13/1563992250/d/m/dmeu_hz133aj_std.lang.all.jpg

    a taki jest wzór tego znaku w różnych krajach

    https://www.bing.com/images/search?q=LPG+sign&qs=n&f
    orm=QBIR&sp=-1&pq=lpg+sign&sc=8-8

    Jest w Polsce generał pożarnictwa
    i do niego nalezy kierować pytania
    Bo on jest źródłem obowiązującej wiedzy i przepisów, norm

    Zbigniew Meres - Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej ...
    https://www.gov.pl/web/kgpsp/zbigniew-meres

    Zbigniew Meres. Gen. brygadier Zbigniew Meres

  • 13. Data: 2021-10-28 12:39:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 12:24:28 UTC+2 mant... napisał(a):

> [...]
    > Ale nie jest przestrzegany w biednych krajach rolniczych jak Polska,
    > gdzie Zenki po zawodówkach o wszystkim decydują.

    U nas można,
    od ręki znalazłem:
    "Warunki korzystania z butli gazowej określa rozporządzenie Ministra Infrastruktury z
    dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać
    budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2015.1422 z dnia 2015.09.18 ), dokładnie § 157 ust.
    5 i 6[2]:

    Tego typu instalacje, które są zasilane gazem płynnym, wykonywane mogą być jedynie
    w budynkach niskich. Budynek niski może mieć do 12 metrów włącznie nad poziomem
    terenu lub może być to budynek mieszkalny o wysokości do 4 kondygnacji nadziemnych
    włącznie. Określa to § 8 tego samego rozporządzenia.
    Nie można stosować w tym samym budynku gazu płynnego i gazu z sieci gazowej."

    Tak samo nasze prawo określa warunki jakie musi spełnić garaż zamknięty/podziemny
    żeby mozna było parkować samochodem z LPG

    > Czy są znaki : Zakaz wjazdu gazowników ?
    > Oczywiście, że sa i są to znaki BHP i dotyczą materiałów niebezpiecznych
    > I każdy może taki znak kupić

    u nas też sobie możesz kupić, nawet "zakaz wjazdu LPG", tylko nikogo to nie
    obowiązuje...
    BTW te, co wkleiłeś to nie zakazy, tylko informacja, że "jest tu LPG" i należy
    uważać np. z otwartym ogniem, można taki sobie kupić i nakleić na bramie garażu ;) ,
    tylko "mocy" nie ma on żadnej...

  • 14. Data: 2021-10-28 20:56:01
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 12:39:13 UTC+2, WS wrote:

> [...]
    uważać np. z otwartym ogniem, można taki sobie kupić i nakleić na bramie garażu ;) ,
    Nie rozpowszechniaj bzdur.

    Zakaz wjazdu gazowników jest przed każdym tunelem w Polsce i obowiązuje bo są to
    znaki specjalne.

    Jest generalny zakaz parkowania gazowników w garażach podziemnych w calej Europie i
    ma od tego wyjątków, przed każdym jest znak zakazu wjazdu gazowników

    Jak wjedziesz gazownikiem to możesz zostac oskarzony o przygotowywanie zamachu
    terorystycznego i taka będzie klasyfikacja prawna, by jest w temacie orzecznictwo,
    wyroki.

    Zatem nie ściemniaj.

    Żadna instalacja gazowa nie jest szczelna w 100.00% i zawsze jest wyciek gazu na
    poziomie mikrogramowym
    a czy większy ?

    Nitlk tego nei bada, nie mierzy poza fabryczną instalacją, bo fabrykę obowiązuje
    homologacja.

    A Zenki instalujące gaz są rzemieslnikami a nie naukowcami i wszystko instaluja jak
    potrafią i każdy wyczuwa gazownika z dala, bo gaz LPG smierdzi

    Wypadków z gazownikami LPG w Europie było ponad 10.000
    a na świecie ponad 100.000
    i zapalające się podczas zderzenia samochody nikogo nie interesują, bo to ryzyko
    kierowcy

    Gaz wycieka powoli, ale trwale i się gromadzi na dole.
    Garaż nie jest wentylowany w dolnej częsci, bo jest szczelnie zamykany, aby sniegu
    nie nawiało.

    I jak się gazu nazbiera za weekend, to się zapali podczas zapłonu silnika, bo
    rozrusznik ma iskrzące szczotki

    A jak się zapali to spali się samochód, kierowca i rozerwie garaż na kawałki i
    wyburzy sąsiedni dom

    Szkody będa wielkie
    Samocchód 100.000zł
    Garaż 100.000zł
    dom do remontu albo rozbiórki milion
    kierowca inwalida do końca życia, a ubezpieczalnie nie wypłaci odszkodowania, ani ZUS
    renty inwalidzkiej, bo kierowca winny wielkiej szkody

    W badaniach operacyjnych obowiązuje zasada
    Worst Case First
    All Risks Contained

    i Boeing naruszył te zasady i poprzedni prezes włąściwie zbankrutował firmę, bo
    kilkaset Boeingów 737 MAX stoi na placach, bo wszystkie sa wadliwe, gdyż mają gondole
    silników wysunięte przed skrzydła i wszystkie zadziewają dzioby podczas startu i lotu
    czyli utraciły homologację, bo nie spełniają norm bezpieczeństwa IATA
    i mogą latać ale po podwórku

    Z gazownikami LPG jest podobnie.
    Ich bezpieczeństwo jest ograniczone i setki Zenków je ulepsza w stodole, bo nie palą
    na gazie inne Zenki kombinują z parownikiem, bo nie zapala

    I gdzie tu jakie bezpieczeństwo, no chyba Zenkowe.

    Jak gazownik stoi na polu to jedynie zanieszczyszcza atmosferę i emituje gaz
    cieplarniany

    a w garażu ryzyko zgodnie z zasadą
    Worst Case First
    jest 100%, że będzie problem

    Może się garaż napelnić gazemn podczas urlopu,. czy choroby, gdy samochód będzie stał
    2 tygodnie na kwarantannie

    Gaz się pali implozyjnie, czyli rozrywa butle
    i dlatego Zenki je wozą samochodami z odkrytą paką, latem i zimą

    To, że Polska to kraj rolniczy i nie ma nic wspólnego z techniką, przemysłem,
    bezpieczenstwem, jak Mimce czy Brytole, to wie caly świat

  • 15. Data: 2021-10-28 21:20:27
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 20:56:03 UTC+2, a a wrote:

> [...]

    > To, że Polska to kraj rolniczy i nie ma nic wspólnego z techniką, przemysłem,
    bezpieczenstwem, jak Mimce czy Brytole, to wie caly świat
    Są 2 znaki zakazu, obowiązujące gazowników LPG

    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU200
    21701393/O/D20021393.pdf

    T-23i

    ==

    B-13
    B-13-zakaz-wjazdu-pojazdow-z-materialami-wybuchowymi
    -lub-latwo-zapalnymi
    Zakaz wjazdu pojazdów z materiałami wybuchowymi lub łatwo zapalnymi
    Oznacza zakaz ruchu pojazdów przewożących, określone w przepisach o przewozie
    materiałów (towarów) niebezpiecznych, materiały niebezpieczne klas: 1, 3, 4.1, 4.2,
    4.3, 5.1, 5.2 lub gazy palne klasy 2 w ilościach, dla których jest wymagane
    oznakowanie pojazdu tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej.

    https://znaki-drogowe.pl/znaki-drogowe-zakazu

  • 16. Data: 2021-10-28 21:42:26
    Od: Majka <k...@g...com>

    czwartek, 28 października 2021 o 09:25:45 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > To wciąż nie zainstalowałaś sobie czytnika?? Ty tak ideowo, czy po
    > prostu nie wiesz jak? Bo jeśli to drugie to pomogę.
    > --
    > Jacek
    > I hate haters.

    Hej. Zainstalowałam Thunderbirda.
    Z pocztą poszło ok. Ale nie wiem co robię źle przy konfigurowaniu konta do grup news.

    Czy z tym możesz pomóc, najlepiej obrazkami/screenami?
    Nie wiem, czy widzisz mój adres to pisane razem: kawalerka /dot/ poznan /dot/
    winogrady /at/ gmail /dot/ com

  • 17. Data: 2021-10-28 22:05:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 21:42:27 UTC+2, Majka wrote:

> [...]
    > Czy z tym możesz pomóc, najlepiej obrazkami/screenami?
    > Nie wiem, czy widzisz mój adres to pisane razem: kawalerka /dot/ poznan /dot/
    Jak działa gaz w domu

    Wybuch w domu w Kaczorowie. Jedna osoba ranna

    ==Do eksplozji doszło po godz. 8.31, w jednym z budynków jednorodzinnych w
    miejscowości Kaczorów, w powiecie skierniewickim.

    https://www.onet.pl/informacje/radiolodz/wybuch-w-do
    mu-w-kaczorowie-jedna-osoba-ranna/52ljtfl,30bc1058

    Tak wygląda dom po awarii gazu

    Videos of Wybuch w domu w Kaczorowie.
    bing.com/videos
    Wybuch gazu. Budynek zmieciony niczym domek z kart
    Wybuch gazu. Budynek zmieciony niczym domek z kart
    tvrepublika.pl
    Tragedia w Kaczorowie! Doszło do wybuchu w domu jednorodzinnym. Na miejscu wszystkie
    służby ZDJĘCIA
    Tragedia w Kaczorowie! Doszło do wybuchu w domu ...
    expressilustrowany.pl
    Trwa przeszukiwanie gruzowiska po wybuchu w domu w Kaczorowie. Mamy relacje świadków
    Trwa przeszukiwanie gruzowiska po wybuchu w d...
    naszemiasto.pl
    Wybuchu w domu koło Skierniewic. Trwa akcja ratunkowa we wsi Kaczorów. Informacje
    28.10.2021
    Wybuchu w domu koło Skierniewic. Trwa akcja ratu...
    dzienniklodzki.pl

    https://www.bing.com/search?q=Wybuch+w+domu+w+Kaczor
    owie.&search=&form=QBLH

  • 18. Data: 2021-10-28 22:11:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    czwartek, 28 października 2021 o 21:20:28 UTC+2 mant..napisał(a):

> [...]
    4.3, 5.1, 5.2 lub gazy palne klasy 2 w ilościach, dla których jest wymagane
    oznakowanie pojazdu tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej.

    dobre ;) tylko nieprawdziwe ;)
    sam zacytowałeś opis "...wymagane oznakowanie tablicami ostrzegawczymi"

    to dotyczy przewożonego ładunku,
    https://www.ppoz.pl/ratownictwo-i-ochrona-ludnosci/9
    24-towary-niebezpieczne-w-transporcie-drogowym
    a nie paliwa/gazu w baku
    BTW cysterna wioząca benzynę na stację paliw też musi mieć taką tablicę (i jej to
    dotyczy), a zakaz nie dotyczy sam. osobowych z tym samym paliwem w baku ;) ;)

    z mojej strony EOT, bo to sensu nie ma ;)

  • 19. Data: 2021-10-28 22:21:40
    Od: a a <m...@g...com>

  • 20. Data: 2021-10-28 22:27:05
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    dotyczy), a zakaz nie dotyczy sam. osobowych z tym samym paliwem w baku ;) ;)

    > z mojej strony EOT, bo to sensu nie ma ;)
    Tu nie ma o cczym dyskutować
    Mimiec nie dyskutuje, Brytol nie dyskutuje

    Wjedziesz gazownikiem do parkingu podziemnego,
    zawsze mogą przyjechać antyterroryści, bo na monitoringu strażnik zobaczy zawór gazu
    w samochodzie
    io jak rozpocznie się akcja to bez wyroku się nie skończy
    bez badania psychiatrycznego

    i warto o tym pamiętać,
    bo interes bezpieczenstwa publicznego jest wazniejszy od Zenka, co gazownikiem chce
    parkować w podziemnym parkingu, razem ze 100 innymi samochodami.

    Garaż podziemny to p;rzecież większa powierzchnia i większe rozcieńczenie
    wyciekającego gazu, ale twoich argumentów pewnie nie kupią

    ale zapytaj, skoro twierdzisz inaczej