  • 31. Data: 2021-10-29 15:07:04
    Temat: Re: Kotłownia gaz ziemny + auto LPG
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 29 października 2021 o 15:04:14 UTC+2 mant... napisał(a):

    > miałeś już nic nie gadać

    OK to kończę odnośnie LPG w garażach ;)

    > dałem kontakt do generała pożarnictwa i tam kieruj swoje wątpl;iwości
    ale zdanie/opinia żadnego generała nie jest (jeszcze?) prawem obowiązujacym w RP

  • 32. Data: 2021-10-29 15:35:24
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 29 October 2021 at 15:07:05 UTC+2, WS wrote:

    > OK to kończę odnośnie LPG w garażach ;)
    > ale zdanie/opinia żadnego generała nie jest (jeszcze?) prawem obowiązujacym w RP
    Nie teoretyzuj tylko dzwoń
    W sprawach pożarnictwa generał jest jedynym obowiązującym prawem

    Prawo to nie nauka a kazuistyka, czyli sztuka dla sztuki
    Mój profesor z prawa był pracowity, mówił, że jestem lepszy od niego z logiki
    a potem został ministrem spraw wewnętrznych

    Pożarnictwo opiera się na strukturze wioskowej, czyli hierarchii i to hierarchia
    wydaje dyrektywy z moca ustawy a nie sejm
    w sejmie nie ma strażaków co by się znali na bezpieczeństwie przeciwpożarowym

    Szukałem numeru do generała, ale nie podają
    ale tu masz straż na księdze twarzy to ich pytaj
    czy nie naruszasz prawa wjeżdżając gazownikiem do garażu podziemnego
    https://www.facebook.com/panstwowastraz.pozarna

    https://www.gov.pl/web/kgpsp/zbigniew-meres

    https://www.facebook.com/prewencjaspoleczna/

    Nie ma już czasu na gadanie, bo musze robić pranie.

  • 33. Data: 2021-10-30 16:47:00
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 30 October 2021 at 15:49:56 UTC+2, lleeoo wrote:
> [...]
    października 2021 o 21:20:28 UTC+2 mant..napisał(a): > > > Są 2 znaki zakazu,
    obowiązujące gazowników LPG > > > >
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU200
    21701393/O/D20021393.pdf > > > > T-23i > > > > == > > > > B-13 > >
    B-13-zakaz-wjazdu-pojazdow-z-materialami-wybuchowymi
    -lub-latwo-zapalnymi > > Zakaz wjazdu pojazdów z materiałami wybuchowymi lub łatwo
    zapalnymi > > Oznacza zakaz ruchu pojazdów przewożących, określone w przepisach o
    przewozie materiałów (towarów) niebezpiecznych, materiały niebezpieczne klas: 1, 3,
    4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 5.2 lub gazy palne klasy 2 w ilościach, dla których jest wymagane
    oznakowanie pojazdu tablicami ostrzegawczymi barwy pomarańczowej.> dobre ;) tylko
    nieprawdziwe ;) > sam zacytowałeś opis "...wymagane oznakowanie tablicami
    ostrzegawczymi" > > to dotyczy przewożonego ładunku,
    https://www.ppoz.pl/ratownictwo-i-ochrona-ludnosci/9
    24-towary-niebezpieczne-w-transporcie-drogowym > a nie paliwa/gazu w baku > BTW
    cysterna wioząca benzynę na stację paliw też musi mieć taką tablicę (i jej to
    dotyczy), a zakaz nie dotyczy sam. osobowych z tym samym paliwem w baku ;) ;) > > z
    mojej strony EOT, bo to sensu nie ma ;)Tu nie ma o cczym dyskutowaćMimiec nie
    dyskutuje, Brytol nie dyskutujeWjedziesz gazownikiem do parkingu podziemnego,zawsze
    mogą przyjechać antyterroryści, bo na monitoringu strażnik zobaczy zawór gazu w
    samochodzieio jak rozpocznie się akcja to bez wyroku się nie skończybez badania
    psychiatrycznegoi warto o tym pamiętać, bo interes bezpieczenstwa publicznego jest
    wazniejszy od Zenka, co gazownikiem chce parkować w podziemnym parkingu, razem ze 100
    innymi samochodami.Garaż podziemny to p;rzecież większa powierzchnia i większe
    rozcieńczenie wyciekającego gazu, ale twoich argumentów pewnie nie kupiąale zapytaj,
    skoro twierdzisz inaczej

    > W dupie byłeś, gówno wiedziałeś. Skończ pierdolić te swoje farmazony.
    > W polsce parking podziemny musi mieć wentylację mechaniczną i
    > znaki zakazu to tylko dupochron zarządcy, właściciela z zerową
    > mocą prawną.
    > Jeśli parking jest w poziomie 0 lub 1 i więcej ściany robi się
    > otwarte właśnie żeby skasować wymóg wentylacji mechanicznej.
    > --
    > lleeoo
    >

    > ----Android NewsGroup Reader----
    > https://piaohong.s3-us-west-2.amazonaws.com/usenet/i
    ndex.html
    Robi się..
    Robi się..

    Ty robisz, ty certyfikujesz podziemne parkingi, ty nie umieszczasz zakazu wjazdu
    gazowników do podziemnej części parkingu ?
    ty masz uprawnienia, aby dopuścić taki podziemny parking do użytkowania ?

    A jak nie ty, to kto w Polsce dopuścił podziemne parkingi do uzytkowania przez
    gazowników LPG ?

    Znasz jakiś parking podziemny bez tablicy zakazującej wjazdu gazowników LPG
    to napisz, daj zdjęcie z Google Street View

  • 34. Data: 2021-10-30 18:06:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 30 października 2021 o 16:47:01 UTC+2 mant... napisał(a):

    I jak tu nie pisać... ;)

    > A jak nie ty, to kto w Polsce dopuścił podziemne parkingi do użytkowania przez
    gazowników LPG ?

    Niby z logiki miałeś 5.0 (?). Polska jest (ja na razie) państwem prawa, czyli m.in
    nie jest potrzebne "dopuszczenie". Wszystko, co nie jest zabronione jest dozwolone.
    Więc jeśli twierdzisz, że nie można parkować w takich miejscach pojazdem zasilanym
    LPG, to podaj konkretnie (dokument, paragraf...) zabraniający.
    Można zapytać kto mógł zabronić. Np. Minister Infrastruktury, ale on tylko
    wprowadził dodatkowe wymagania dla takich parkingów (a nie zakaz)

    ...z dnia 8 kwietnia 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia
    Ministra Infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU201
    90001065/O/D20191065.pdf

    jest tam napisane jasno w § 108. 1. 4)

    § 108. 1. W garażu zamkniętym należy stosować wentylację:
    4) mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu
    propan-butan - w garażach, w których
    dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem propan-butan i w których poziom
    podłogi znajduje się poniżej
    poziomu terenu.

    2. W garażu otwartym należy zapewnić przewietrzanie naturalne kondygnacji spełniające
    następujące wymagania:
    1) łączna wielkość niezamykanych otworów w ścianach zewnętrznych na każdej
    kondygnacji nie powinna być mniejsza
    niż 35% powierzchni ścian, z dopuszczeniem zastosowania w nich stałych przesłon
    żaluzjowych, nieograniczających
    wolnej powierzchni otworu;
    2) odległość między parą przeciwległych ścian z niezamykanymi otworami nie powinna
    być większa niż 100 m;

    > Znasz jakiś parking podziemny bez tablicy zakazującej wjazdu gazowników LPG
    > to napisz, daj zdjęcie z Google Street View

    Czytasz odpowiedzi? Ja już podałem
    Kraków, galeria Bronowice , widok na wjazd m.in na P -1
    https://www.google.pl/maps/@50.0919969,19.8951183,3a
    ,75y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sah1QYwkgCCV45oPYct7_Ww!
    2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Przy wjeździe do mojego tez nie ma żadnych zakazów...

  • 35. Data: 2021-10-30 18:26:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 30 października 2021 o 16:47:01 UTC+2 mant... napisał(a):

    > Znasz jakiś parking podziemny bez tablicy zakazującej wjazdu gazowników LPG
    > to napisz, daj zdjęcie z Google Street View

    a tu masz taki, co się nawet chwali parkowaniem LPG

    https://parkinghalastulecia.pl/wiadomosci/tutaj-zapa
    rkujesz-nawet-z-lpg/

  • 36. Data: 2021-10-30 18:36:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 30 October 2021 at 18:26:38 UTC+2, WS wrote:
    > a tu masz taki, co się nawet chwali parkowaniem LPG
    >
    > https://parkinghalastulecia.pl/wiadomosci/tutaj-zapa
    rkujesz-nawet-z-lpg/
    ==Forest Kirst
    , SAIT, U of A, National U.,, Interprovincial Motor Mechanic
    Answered 2 years ago ? Author has 1.2K answers and 2.1M answer views

    LPG is heavier than air. Car fuel systems leak. Back in the 1980s when LPG
    conversions were popular there were some fires in garages and parking structures
    caused by smoking, other vehicles and unknown sources of ignition lighting the
    leaking LPG. This is very bad. It is the same reason LPG tanks are not supposed to be
    transported inside the vehicle.

    Niech się chwali, chwalą, ja już do żadnego podziemnego parkingu nigdy nie zjadę, bo
    wiem, że gazowe Zenki LPG tam parkują

    Niech sami ryzykują swoje zdrowie i życie

  • 37. Data: 2021-10-30 18:46:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 30 października 2021 o 18:36:38 UTC+2 mant... napisał(a):

    > Niech się chwali, chwalą, ja już do żadnego podziemnego parkingu nigdy nie zjadę,
    bo wiem, że gazowe Zenki LPG tam parkują

    > Niech sami ryzykują swoje zdrowie i życie

    Jest to oczywiście zagrożenie, ale bardziej teoretyczne niż realne... Większe ryzyko
    smierci to sama jazda samochodem niz parkowanie pod ziemią.
    Gaz wybucha tylko w konkretnych warunkach (odpowiednie stężenie) i raczej trudno je
    uzyskać w dużym parkingu, dodatkowo są czujniki i automatyczne wywiewniki, a sam gaz
    w wybuchowym stężeniu śmierdzi charakterystycznie (tzn. dodane środki zapachowe).
    Wybuchają małe garaże z kanałem, gdzie zebrało sie trochę gazu w dziurze i w sumie
    tyle... mieszkania, gdzie ktoś po pijaku podpina butle wężem ogrodowym...
    W normalnych warunkach realnie groźny wyciek gazu jest wyczuwalny węchem...