  • Data: 2009-09-17 10:43:24
    Temat: Re: Kris 131,50
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h8t24b$8c3$1@news.onet.pl...

    > Dobra Maniek jak juz nam prywatny wątek wyszedł to napisz mi jeszcze jakie
    > wiertło solidne kupić. Mam do wywiercenia ok 120 otworów 8mm2.
    > W stali. W kątowniku konkretnie. Wiercić będe na wiertarce stołowej jeśli
    > to ma jakieś znaczenie.
    > Jeszcze będe wiercił 16 otworów 12mm2 ale tu najtańszy szajs wytrzyma
    > zapewne

    To nie jest proste pytanie. :-)

    Oba wiertla wymagaja nie za duzych obrotow. Wiertarka stolowa to nie reczna
    i w zasadzie kazde wiertlo bedzie zywotniejsze. Uwazam osobiscie ze wiertla
    Irwin sa naprawde dobre przy normalnej cenie i takie Ci pewnie wystarczy.
    Jakis czas temu wzialem na probe wiertla kobaltowe Yato i opinie sa bardzo
    dobre, ale ich nie mozna przegrzac, czy li dalej obroty. :-) Sa oczywiscie
    kobalty Irwina, ale znacznie drozsze i nie jestem pewien czy tyle razy
    lepsze, raczej nie.
    Tanich, przede wszystkim niemarkowych wiertel nie kupuj bo szkoda pieniedzy
    i nerwow. W sumie jak znajdziesz to wez ktores z tych co napisalem a nie
    powinienes sie zawiesc.

    Pozdro.. TK