    Subject: Re: Krzewy ozdobne
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    <58db69b4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <58db6b44$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <58de3937$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <58deab75$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e24474$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e2a60c$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Tue, 11 Apr 2017 18:28:24 +0200

    W dniu 2017-04-03 o 21:44, XL pisze:

    > Piszesz o tym, że nie istnieje własność absolutna ziemi, a jednocześnie
    > uważasz, że istnieje coś takiego, jak "odpowiedni poziom" towarzystwa
    > przeznaczony stricte DLA CIEBIE?

    Oczywiście. Dlatego właśnie powstają różne kluby, stowarzyszenia itd. -
    aby spędzić choć trochę czasu w odpowiednim dla siebie gronie.

    > Wieś ma dla mnie same uroki. Każdy zna każdego w promieniu kilku km
    > przynajmniej.

    Przestań, naprawdę interesują Cię sprawy sąsiadów??

    > Lubi czy nie, ale szanuje. Bo "z ludźmi trzeba żyć". Tu,
    > gdzie się żyje. Problemy są w sumie wspólne, podobne. Zbiorowość wiejska
    > daje moc do ich pokonywania lub znoszenia, bo ma wypracowane od wieków
    > metody radzenia sobie z nimi i przekazuje je z pokolenia na pokolenie.
    > Także codzienne sprawy i kłopoty łatwiej znieść, kiedy co drugi spotkany
    > człek mówi ci dzień dobry lub ty jemu, albo równocześnie.

    Ja już nie mogę się doczekać aż nowy żywopłot mnie odgrodzi od różnych
    nagabywaczy, przez których chyba nigdy nie skończę przekopywać ogródka..

    > W mieście tego wszystkiego nie ma. Nie ma. Każdy na ulicy jest obcy. Mało
    > tego - za ścianą też mieszkają obcy. Nikogo nie obchodzi, co gotujesz, ani
    > dlaczegi schudłeś/utyłeś, ani że ciotka do ciebie przyjechała i skąd.
    > Pustynia w tłumie.

    Powiedziałbym tak - plusem w mieście jest to że znajomych z którymi
    warto utrzymywać kontakt można wybrać - na wsi się na nich jest
    skazanym, i niekoniecznie są to osoby z którymi znajomość chciałoby się
    utrzymywać .