    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Krzewy ozdobne
    From: XL <i...@g...pl>
    <58db69b4$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <58db6b44$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <58de3937$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <58deab75$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e24474$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <58e2a60c$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <58ed0426$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 16 Apr 2017 07:20:52 GMT

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

    > Oczywiście. Dlatego właśnie powstają różne kluby, stowarzyszenia itd. -
    > aby spędzić choć trochę czasu w odpowiednim dla siebie gronie.

    Dla mnie każdy człowiek jest odpowiedni - jest tylko jedno kryterium:
    szacunek wobec moich wartości.

    > Przestań, naprawdę interesują Cię sprawy sąsiadów??

    Bardzo. Szczególnie tych najbliższych.
    I wice wersja.
    Oczywiście sekretów łóżkowych sobie nie opowiadamy.
    Ale miłe jest, kiedy sasiedzi dzwonią i pytają, czy się dobrze czujesz, bo
    dawno cię nie widzieli na podwórku. A gdy odpowiadasz, że wszystko OK,
    tylko lezysz, bo korzonki cię złapały, pytają, czy kupić leki i zrobić
    zakupy.
    :-)

    > Ja już nie mogę się doczekać aż nowy żywopłot mnie odgrodzi od różnych
    > nagabywaczy, przez których chyba nigdy nie skończę przekopywać ogródka..

    A ja wczoraj spędziłam prawie godzinę na rozmowie z najbliższym sasiedzkim
    nagabywaczem. Staliśmy jak te kołki po obu stronach płota i nie mogliśmy
    się nagadać.
    MŚK jest lepszy - kiedyś gadali przy płocie ze dwie godziny. Że też im nogi
    w... nie wrosły.
    I taką wieś kocham :-)

    > Powiedziałbym tak - plusem w mieście jest to że znajomych z którymi
    > warto utrzymywać kontakt można wybrać - na wsi się na nich jest
    > skazanym, i niekoniecznie są to osoby z którymi znajomość chciałoby się
    > utrzymywać .

    Nie zauważyłam, aby na wsi ktoś się komus narzucał. Są znajomi, sasiedzi
    dalsi i sąsiedzi bliscy. Każdy z nich ma z góry tradycją wiejską okreslony
    udział w życiu każdego, nikt nie akceleruje kontaktów ponad przypisane od
    wieków normy w swej kategorii.
    To w mieście nie ma umiaru. Nieznajomi ludzie napadają nawet na mój
    samochód na parkingu, wtykając coś za wycieraczkę albo wymuszając haracz za
    "pilnowanie".

    przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.