eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKtore grzejniki grzeja bardziej z przodu i mniej z tylu? › Re: Ktore grzejniki grzeja bardziej z przodu i mniej z tylu?
  • Data: 2009-01-02 11:06:44
    Temat: Re: Ktore grzejniki grzeja bardziej z przodu i mniej z tylu?
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Wańkowski wrote:
    > Użytkownik "Jd."

    > A z tych 20%, ma które mamy wpływ 1% odzyskamy. To działa jak
    > lekarstwo homeopatyczne, nie zaszkodzi ale i nie pomorze więcej niż

    pomorze gdańskie?

    Różnica jest łatwo wyczuwalna. Dla mnie mają one dodatkową zaletę, bo
    społeczeństwo jest marudne i chce, żeby grzejnik grzał :) czyli był
    ciepły. Przez lata przyzwyczailiśmy się, że spora część co jest przez
    promieniowanie i teraz ciężko się przestawić. Przednia płyta jest sporo
    cieplejsza od zadniej :)
    Straty ciepła idące w ścianę za grzejnikiem są, szczególnie w starym
    budownictwie, spore. Ich wielkość zależy przede wszystkim od różnicy
    temperatur. Dołożenie ekranu pomaga ale nie poprawia estetyki :)
    Producent deklaruje DO 10% oszczędności. Nie wydaje mi się, żeby kłamał,
    bo u nas to może by przeszło ale tam ;) organizacje konsumenckie
    zjadłyby ich bez musztardy. IMHO nawet te kilka % jest nie do
    pogardzenia. Ktoś inny możne się zastanawiać, czy zmniejszać emisję CO2
    czy włożyć te parę złotych na lokatę :)

    pozdrawiam Piotr