  • Data: 2023-08-07 16:47:30
    Temat: Re: Ktos kłamie czy co?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 7 sierpnia 2023 o 15:02:00 UTC+2 M M napisał(a):
    > Przy pomocy kreatywnej księgowości pewnie można wykazać co się chce. Ale nie
    martwmy się o ZE aż tak bardzo, oni strat nie ponoszą, ten mój nikomu niepotrzebny
    prąd z PV w południe w mojej wsi zużyje Biedronka, Lidl i pewnie jeszcze kilku innych
    sklepów mających lodówki i klimatyzację, płacąc jak za zboże bo to firmy z taryfą C
    (nie mikro-przedsiębiorcy więc ich zamrożenie cen nie dotyczy). Odbiją sobie w
    cenach, chyba ich to mocno bije po kieszeni bo nawet ostatnio przez głośniki
    zachęcali by wybrać produkt patrząc przez zamkniętą szybę a potem tylko na krótko
    otworzyć, wyjąć i zaraz zamknąć, oczywiście w trosce o klimat. Wcześniej były tylko
    napisy na lodówkach by zamykać ale przez głośniki nie mówili. Biedronka ma połać
    dachu prawie idealnie na południe i jest tuż obok transformatora SN/nN, nie wiem
    dlaczego jeszcze nie mają PV, spokojnie by zmieścili 50 kWp i na pewno by się
    opłacało. Te 15 lat jest w ustawie a nie w umowie, jest coś takiego jak prawa nabyte
    których odbierać nie wolno (prawo nie działa wstecz). Wypowiedzenie umowy o dostawę
    energii przez ZE jest możliwe w ściśle określonych przypadkach określonych w prawie
    energetycznym (np. zaleganie z opłatami), widzimisie nie wystarczy.
    Po co prowadzic talmudystyczna dyskusje z pierdylionem przykładow z czapy wziętych.
    Czy osoba mająca podpisana z ZE terminowa umowę na magazynowanie energii w sieci,
    prosument znaczy się, moze taka umowę wymowic? I czy w przypadku wymowienia musi
    zapłacić drugiej stronie jakies kary umowne czy odszkodowanie?