  • Data: 2023-08-08 13:16:47
    Temat: Re: Ktos kłamie czy co?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.08.2023 09:03, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > To jet dla mnie dopuszczalne, tak samo jak wywalenie z nfz za
    > nieopłacone składki, czy odłączenie prądu za niezapłacone faktury.

    Rozwiązać ten problem można też na inne sposoby np. poprzez wprowadzenie
    drobnej odpłatności zamiast kar - co IMO jest znacznie sensowniejsze.

    1. Pobranie 10zł wydaje się prostszym zadaniem niż uczciwe rozstrzyganie
    czy usprawiedliwić czyjąś nieobecność.

    2. Wydanie nawet małych pieniędzy motywuje dużo bardziej do dalszego
    działania niż potencjalna kara - patrz 2zł wrzucane do wózka przed sklepem.

    3. Opłata (jakakolwiek) będzie działać jako bariera dla osób, które
    umawiają się na wizyty bez konkretnej potrzeby - potencjalna kara
    (chociażby wymierzona przez pracowników danej placówki) jak widać,
    aktualnie nie działa.

    4. Lekarze dostają "od pacjenta" a nie "od godziny" więc cała opłata lub
    jej część może zostać przeznaczona na rozwiązanie tego kolejnego
    problemu, który jest frustrujący w środowisku. Od nałożenia kary zakazu
    na 12 mc-y, pacjentów lekarzom niekoniecznie musi przybyć.

    5. W przypadku karania odcinaniem od NFZ - działanie wydaje się
    zdecydowanie bardziej asymetryczne do przewinienia. Co oczywiście będzie
    rodzić wątpliwości, frustracje i będzie eskalować zagadnienie - IMO
    zaraz znajdą się pierwsi "poszkodowani", potem następni i będziemy ten
    temat wałkować aż do kolejnej zmiany.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz