  • Data: 2012-03-27 19:59:50
    Temat: Re: Ku przestrodze
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jkshs5$ru5$1@node2.news.atman.pl...

    > No to może tak: Nie znam nikogo kto wziąłby kredyt na działalność lub
    > firmę. Może to kwestia mentalności Ślązaków którzy uchodzą za gospodarnych
    > może kwestia szczęścia. Znajomy który ma cukiernię nie kupuje nowych
    > maszyn w leasingu tylko z oszczędności. Może to takie nie kapitalistyczne
    > ale bezpieczne.

    A tak spytam, skad on ma te cukiernie?
    Ja tez jestem zdania, ze z oszczednosci lepiej kupic jak na kredyt, choc tu
    jednoznacznie tez nie mozna wyrokowac. Wybacz, ale nie zauwazylem zeby kazdy
    zwalniany pracownik mial barterem cukiernie, tartaczek jakis, stacje paliw,
    port rybacki, czy stocznie.
    A zeby bylo do pary, znam na slasku jeden biznes z dotacji wlasnie,
    konkretnie w Zabrzu (slask to czy nie, sam nie wiem). Biznes nie wyszedl,
    ale rok trzeba bylo trzymac. Dlugow moze nie maja, ale wlasciciel kilkunastu
    tysi za czynsz sie nie doczeka.

    > Jak znajomy otwierał ten sklep o którym wspominałem to mówił mi, że nic
    > nie ryzykuje bo ma towar. W najgorszym razie go sprzeda przez allegro i
    > niewiele straci bo kupował po cenach hurtowych. Też nigdy nie wziął
    > żadnego kredytu.

    Ta juz bo sprzeda na allegro bo kupil po cenach hurtowych. Temat troche
    badalem i pewnie co najwyzej dolozy mniej. Przekonanie, ze tak sobie sprzeda
    juz wogole jest realne. Pytanie skad mial kapital? Bo jak za pare tysi sklep
    otworzy i ciagnie to powiem szczerze, szczescia duzo mial.

    > Warsztat wymiany opon na kredyt? Dla mnie to abstrakcja. To jak hazard.

    Tak samo jak dla mnie dom, czy mieszkanie na kredyt a jednak ludzie tak
    robia.
    Skad niby maja wziac?

    Pozdro.. TK