  • 11. Data: 2011-06-14 14:51:26
    Temat: Re: Kupiłem, ale nie mogę decydować o budowie.
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    wiem, wiem :-) Ale w sprawach dosc oczywistych to chyba nie jest tak źle.

    myslisz, ze ja bym czekal dwa lata :)?
    po prostu dokonczylbym budowe i wprowadzil się.
    a papierologie pomalutku załatwiał

    kilka podobnych spraw w rodzinie było :)
    mimo nałożonch kar przez kapowanie złośliwego sąsiada
    nie płacilismy poprzez odwoływanie się, ale to duzo by pisać

    pozdrawiam
    AT

  • 12. Data: 2011-06-14 15:05:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > wiem, wiem :-) Ale w sprawach dosc oczywistych to chyba nie jest tak źle.
    >

    > myslisz, ze ja bym czekal dwa lata :)?
    > po prostu dokonczylbym budowe i wprowadzil się.
    > a papierologie pomalutku załatwiał

    przy wrednym sąsiedzie to nie wiem czy bym ryzykował -mogłoby sie okazac ze masz
    samowole budowlaną a wtedy w gre wchodzi za duza kasa.

  • 13. Data: 2011-06-14 16:41:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    Mam takie dwa luźne pomysły.
    1. Jednym z warunków uzyskania pozwolenia na budowę jest prawo do
    dysponowania gruntem. Może da się unieważnić/cofnąć wydaną już decyzję,
    skoro poprzedni właściciel nieruchomości już takiego prawa nie posiada?
    Może w KPA trzeba szukać?
    2. Chyba przekroczenie linii zabudowy też jest powodem do cofnięcia
    pozwolenia, trzeba więc dobudować kawałek ścianki i przekroczyć tą
    linię, potem tylko ktoś musi donieść do PINB i ten nadaje bieg sprawie.

  • 14. Data: 2011-06-14 19:46:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-14 18:41, nadir wrote:
> [...]
    > dysponowania gruntem. Może da się unieważnić/cofnąć wydaną już decyzję,
    > skoro poprzedni właściciel nieruchomości już takiego prawa nie posiada?

    Pytalem o to urzedników. Nie da się. Takie sprawy jak przedstawiona nie
    są czymś niespotykanym. Bywały przypadki że *musiano* czekaź 2 lata
    (oficjalnie) i nic się nie dało zrobić bo developer powiedział że nie
    podpisze i już.

  • 15. Data: 2011-06-14 19:51:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-14 08:07, William Bonawentura wrote:
    > IMHO to taki sam problem jak kupno samochodu bez zgody współmałżonka
    > właściciela czy nieodśnieżenie chodnika przed posesją.

    Nie. Analogia jest inna: kupiłeś samochód ale nie możesz nim pojechać
    dalej przez najbliższe dwa lata. Bo nie.

    > Rzymskie prawo
    > zakłada, że "nieznajomość prawa szkodzi"

    Przepraszam, ale to typowe pierdolenie. Prawo *nie* służy do szkodzenia.
    Przynajmniej nie powinno.

    > budowę trzeba kupić z cesją PnB.

    Nie ma takiego obowiązku.

  • 16. Data: 2011-06-14 20:11:54
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-14 08:07, William Bonawentura wrote:
    > Rzymskie prawo
    > zakłada, że "nieznajomość prawa szkodzi"

    Polska nie jest państwem prawa.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2011-06-14 21:27:53
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > dalej przez najbliższe dwa lata. Bo nie.

    > Przepraszam, ale to typowe pierdolenie. Prawo *nie* służy do szkodzenia.

    Z tego powodu widze swoje dzieci w USA jak skończą studia.

  • 18. Data: 2011-06-15 06:12:21
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 14-06-2011 08:07, William Bonawentura rzecze:

    > zakłada, że "nieznajomość prawa szkodzi" i nikt nie może się zasłaniać

    Nieznajomość prawa szkodzi. Znajomość prawa przeraża.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 19. Data: 2011-06-15 19:41:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > umyśle nie potrafi sie pomieścić:
    >
    > Kupujesz dom w trakcie budowy. Poprzedni wlaściciel/inwestor okazuje
    > się szują i nie przepisuje na Ciebie cesji pozwolenia na budowę "bo
    > nie". Ewentualnie umiera.
    >
    > Na 2 lata budowa jest uziemiona. Nie można uzyskac nowego pozwolenia,
    > nie można anulowac starego. Mozna tylko czekać na wygaśnięcie starego
    > pozwolenia. Poprzedni własciciel/inwestor może sobie przez te 2 lata
    > zgrabnie i bezkarnie blokować cudzą budowę i nie ma jak wymusić
    > podpisu pod cesją. Kontynuować budowy podobno nie wolno bez cesji.

    sprawdziełem sobie procedury...

    można to przeprowadzić, przygotować papiery które zostaną przekazane nowemu
    właścicielowi który sobie sam pójdzie złożyć je do wydziału architektury.
    Wcześniej można podejść do sprawdzenia czy wszystko jest OK.

  • 20. Data: 2011-06-15 19:50:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-15 21:41, Marek Dyjor wrote:
    > można to przeprowadzić, przygotować papiery które zostaną przekazane
    > nowemu właścicielowi który sobie sam pójdzie złożyć je do wydziału
    > architektury. Wcześniej można podejść do sprawdzenia czy wszystko jest OK.

    Zakładasz że kupujący (biedny Kowalski) ma pojęcie że czeka na niego
    taka śliczna mina. Moim zdaniem to fatalna niedoróbka w prawie.
    Uzyskiwanie zgody na budowę od kogoś kto z moją nieruchomoscią nie ma
    nic wspólnego jest zaskakujące. Prawo chyba nie powinno zaskakiwac.