  • 1. Data: 2011-06-13 10:05:09
    Temat: tynk cementowo wapienny - dam radę sam?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć.

    Przed montażem bram garażowych muszę obtynkować miejsce montażu - czyli
    przód wnętrza garażu. Taki warunek postawił mi "człowiek od bram
    garażowych". Nie jest tego dużo - łącznie około 5m2. Obawiam się, że na
    taką mini robotę nie znajdę nikogo sensownego. Docelowe tynkowanie będzie
    w trudnej do określenia przyszłości - może za rok?

    Pomyślałem więc, że może sam spróbuję, ale prawdę mówiąc nie wiem nawet
    jaką gotową zaprawę kupić. Stąd moje pytanie - czy to jest robota z którą
    poradzi sobie każdy, kto ma co najmniej jedną prawą rękę? A może potrzeba
    wieloletniego doświadczenia, żeby jako tako to wyglądało? Jeśli
    potencjalnie dam radę to powiedzcie mi co muszę wiedzieć i co muszę mieć
    (prócz dobrych chęci) :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-06-13 10:24:25
    Temat: Re: tynk cementowo wapienny - dam radę sam?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >w trudnej do określenia przyszłości - może za rok?

    >Pomyślałem więc, że może sam spróbuję, ale prawdę mówiąc nie wiem nawet

    Jakąkolwiek zaprawę tynkarska.
    Albo jeszcze lepiej tynk maszynowy cienkowarstwiowy
    http://allegro.pl/tynk-maszynowy-cementowo-wapienny-
    caparol-interior-i1647524845.html
    Pierwszy z brzegu link. 3 maks 4 worki powinno tobie wystarczyć
    ,
    Oczywiście nie sugeruj się że jest to tyn maszynowy, nałozysz reęcznie i
    będzie git

> [...]
    > doświadczenia, żeby jako tako to wyglądało? Jeśli potencjalnie dam radę
    > to powiedzcie mi co muszę wiedzieć i co muszę mieć (prócz dobrych chęci)

    Spoko dasz rade te 5metrów.
    Gorsza sprawa że sufit powinienes miec też wytynkowany przed montażem bramy
    a ztym samemu będzie tudniej(ale tez da sie;))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-06-13 10:25:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    >jaką gotową zaprawę kupić. Stąd moje pytanie - czy to jest robota z którą
    >poradzi sobie każdy, kto ma co najmniej jedną prawą rękę? A może potrzeba

    ja w zasadzie wszystko robie sam - znaczy sie ręce sprawne mam. Ale jak sobie kiedyś
    mało kielnia oka nie wybiłem to tynkowanie odpuszczam :-) Jeśli juz muszę to wklejam
    prowadnice i dopiero po nich zaciągam.

    b.

  • 4. Data: 2011-06-13 10:31:48
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Poszukaj na youtubie filmików instruktazowych, a tynk może być knaufa:
    http://www.artbud.pl/Tynk_gipsowy_KNAUF_MP_75_L_wore
    k_30_KG-464.html
    nie stosowałem go, ale widziałem jak robotnicy go używali i chwalili, że
    powierzchnia po nim jak po gładzi szpachlowej. :-)

  • 5. Data: 2011-06-13 10:40:07
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-06-2011 o 12:24:25 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Gorsza sprawa że sufit powinienes miec też wytynkowany przed montażem
    > bramy a ztym samemu będzie tudniej(ale tez da sie;))

    Sufitu brak - brama będzie podwieszona na jętkach spinających krokwie.
    Dzięki za rady - chyba spróbuję sam :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-06-13 10:41:29
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-06-2011 o 12:25:56 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > sobie kiedyś mało kielnia oka nie wybiłem to tynkowanie odpuszczam :-)
    > Jeśli juz muszę to wklejam prowadnice i dopiero po nich zaciągam.

    Innej możliwości nie zakładam - tylko listwy prowadzące. :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-06-13 10:42:43
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-06-2011 o 12:31:48 nom <n...@u...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie stosowałem go, ale widziałem jak robotnicy go używali i chwalili, że
    > powierzchnia po nim jak po gładzi szpachlowej. :-)

    hmm.. tym knaufem to ja raczej tynków cementowo wapiennych nie zrobię
    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-06-13 10:44:29
    Od: Shaman <s...@o...com>

> [...]
    > ,
    > Oczywiście nie sugeruj się że jest to tyn maszynowy, nałozysz reęcznie i

    A właśnie - czym różni się wersja do nakładania maszynowego od tej ręcznej?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2011-06-13 11:02:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 13, 12:05 pm, Shaman <s...@o...com> wrote:
> [...]
    > wieloletniego doświadczenia, żeby jako tako to wyglądało? Jeśli
    > potencjalnie dam radę to powiedzcie mi co muszę wiedzieć i co muszę mieć

    Uzywalem poztynk 560 i odpowiednik z atlasa.
    Atlasowy taki bardziej kleisty byl i ciemniejszy (troche inny cement).
    Oba ok.
    Robi sie dobrze, tynk wychodzi twardy i sie nie kruszy.
    Potrzebujesz tynku w zaleznosci od nierownosci sciany. Na paczce jest
    napisane ze (OIDP) 2,5kg na m2 przy warstwie 1mm (sprawdz dokladnie na
    worku).

    Do tego jedna szeroka paca blaszana bez zebow, jedna mala packa i
    jedna do zacierania. Ja wole zacierac filcem ale mozna tez taka
    styropianowa.
    Zeby wyszlo prosto warto miec albo listwe aluminiowa albo deske.
    Narozniki robi sie od deski, najpierw jedna strona potem jak stwardnie
    druga strona naroznika.

  • 10. Data: 2011-06-13 11:27:52
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-06-2011 o 13:02:13 ptoki <s...@g...com> napisał(a):

    > Uzywalem poztynk 560 i odpowiednik z atlasa.
    > Atlasowy taki bardziej kleisty byl i ciemniejszy (troche inny cement).
    > Oba ok.
    > Robi sie dobrze, tynk wychodzi twardy i sie nie kruszy.

    a ścianę trzeba wcześniej jakoś przygotować, zwilżyć, zagruntować cy cóś?

    > Potrzebujesz tynku w zaleznosci od nierownosci sciany. Na paczce jest
    > napisane ze (OIDP) 2,5kg na m2 przy warstwie 1mm (sprawdz dokladnie na
    > worku).

    aaaa... no właśnie - jak gruby tynk wykonać? Są jakieś zasady? Wiem, że
    dużo zależy od konkretnej zaprawy, ale czy oprócz tego są jakieś zalecenia
    typu "jak jest mniej niż 5mm to wszystko i tak spadnie"

> [...]
    > Zeby wyszlo prosto warto miec albo listwe aluminiowa albo deske.
    > Narozniki robi sie od deski, najpierw jedna strona potem jak stwardnie

    Co to znaczy "narożniki robi sie od deski"? Mógłbys mi to łopatologicznie
    wytłumaczyć?

    --
    PZDR
    Shaman