  • 1. Data: 2011-06-13 08:52:21
    Temat: duza, murowana wanna / jacuzzi
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej!

    Tak sobie ostatnio na basenie siedzialem w jacuzzi i wdychajac te
    smierdzace sola opary i myslac o mojej piwnicy w ktorej mam na takie
    drogie cudo miejsce wpadlem na taki pomysl... Zamiast kupowac za 15k,
    zrobic za 5k ! ;) Piekny pomysl no nie ?:) A tak powaznie - co
    myslicie o wykonaniu jacuzzi samemu... z betonu.

    Wylac (spod i boki) z betonu z dodatkami uszczelniajacymi, potem
    wymazac solidnie folia w plynie i oblozyc ladnie kaflami. Bedzie
    szczelnie?

    Narazie nie mysle wogole o babelkach / pompach / dyszach / filtrach,
    tylko ogolnie o pomysle wylania tego z betonu. Bo wymurowane z bloczka
    (+zbrojenie w fugach +tynk + sporo folii w plynie +kafle) chyba po
    czasie sie rozcieknie, czy nie? Jak myslicie? Slyszal albo robil z Was
    ktos cos takiego ? :)

    Fajne bo mozna dopasowac idealnie do pomieszczenia, wykonczyc
    kaflami / drewnem egzotycznym i powinno wyjsc zdecydowanie taniej niz
    gotowy plastikowy szajs :)

    Wrzucajcie uwagi :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 2. Data: 2011-06-14 10:44:57
    Temat: Re: duza, murowana wanna / jacuzzi
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    Wszedłeś do jaccuzi na basenie? Wiesz co tam czasem wyprawiają
    pede^H^H^H^H tzn. przedstawiciele alternatywnej orientacji seksualnej?

  • 3. Data: 2011-06-14 11:37:34
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 13-06-2011 o 10:52:21 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Wylac (spod i boki) z betonu z dodatkami uszczelniajacymi, potem
    > wymazac solidnie folia w plynie i oblozyc ladnie kaflami. Bedzie

    Jakiś karkołomny wydaje mi się ten pomysł. To już lepiej wylać z
    wodoszczelnego betonu i wyłożyć jakąś mozaiką, ale zeszlifowaną, żeby
    dupska nie podrapała.

    Ale gdybyś naprawde chciał się za to brać, to zapoznaj się z techniką
    wykonywania laminatów epoksydowych lub poliestrowych. Nasączasz specjalną
    tkaninę żywicą i po utwardzeniu masz wodoszczelną skorupę. Nie wiem tylko
    ile kosztowało by tak wykonane jaccuzi.

    > Fajne bo mozna dopasowac idealnie do pomieszczenia, wykonczyc
    > kaflami / drewnem egzotycznym i powinno wyjsc zdecydowanie taniej niz
    > gotowy plastikowy szajs :)

    Tyle tylko że ten plastikowy szajs możesz ładnie ocieplić i nie marnować
    pieniędzy na grzanie betonu. Dodatkowo w wersji betonowej widzę
    potencjalne problemy z utrzymaniem higieny i ogólnie czystości. Piwnica
    ciemna wilgotna.. wiele paskudztw uwielbia takie warunki.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-06-14 12:49:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Cze, 13:37, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > Jakiś karkołomny wydaje mi się ten pomysł. To już lepiej wylać z
    > wodoszczelnego betonu i wyłożyć jakąś mozaiką, ale zeszlifowaną, żeby
    > dupska nie podrapała.

    Na siedzisko mozna dac drewno - niektore egzotyki wytrzymuja pod woda
    bez problemu :)

> [...]
    > tkaninę żywicą i po utwardzeniu masz wodoszczelną skorupę. Nie wiem tylko

    No wlasnie..

    > Tyle tylko że ten plastikowy szajs możesz ładnie ocieplić i nie marnować
    > pieniędzy na grzanie betonu. Dodatkowo w wersji betonowej widzę

    Betonowa skorupe tez moge dokladnie ocieplic z kazdej strony twardym
    styro - na to siatka, klej, kafle :)

    > potencjalne problemy z utrzymaniem higieny i ogólnie czystości. Piwnica

    Kabine prysznicowa tez mam cala w kaflach (bez brodzika) i nie ma
    zadnego problemu z utrzymaniem w czystosci.

    > ciemna wilgotna.. wiele paskudztw uwielbia takie warunki.

    Wilgotna nie jest - wentylacja mechaniczna, mam wyciag tuz nad
    planowanym jacuzzi, wlot swiezego - 6m dalej. Ciemna - bez znaczenia -
    takie jacuzzi i tak sie przeciez przykrywa grubym izolacyjnym
    materialem ktory swiatla nie przepusci :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-06-14 18:27:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 13, 10:52 am, Adam <a...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Fajne bo mozna dopasowac idealnie do pomieszczenia, wykonczyc
    > kaflami / drewnem egzotycznym i powinno wyjsc zdecydowanie taniej niz

    Ale w czym problem?
    Ze bedzie przeciekac? Odrenuj sobie dookola.
    Ze bedzie zimno? Dolejesz cieplejszej wody ;)

    Ja bym chyba wolal juz sie zabawic z forma z pianki, plotnem szklanym
    i zywica epoksydowa.
    Roboty chyba wiecej ale moim zdaniem lepszy efekt i do zrobienia
    samodzielnie.

  • 6. Data: 2011-06-14 20:46:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > Wylac (spod i boki) z betonu z dodatkami uszczelniajacymi, potem
    > wymazac solidnie folia w plynie i oblozyc ladnie kaflami. Bedzie

    Folia w plynie? Nie bedzie. Ale szlamem 2 skladnikowym - owszem. Tak sie robi
    baseny. Ale basen ma swój fundament, a Ty pewnie nie pomyslales o tym, zeby
    chudziaka w tym miejscu wzmocnic... Krag betonowy metr na metr wazy 400kg. Do
    niego wchodzi 780l wody. Jak dodasz grubsza scianke, dno, plytki, folie,
    kleje... w sumie bedzie ponad 2 tony. Troche sporo jak na tak mala powierzchnie.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-06-14 21:08:56
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >folie, kleje... w sumie bedzie ponad 2 tony. Troche sporo jak na tak mala

    Rozłożone na 4-mkw powierzchni to żaden problem. moja teściowa siedząca na
    krześle wywołuje pewnie nacisk sporo większy

    -- Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-06-14 21:27:13
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@W...PL> wrote:

    > Użytkownik "Bartek" napisał w wiadomości grup

    > Rozłożone na 4-mkw powierzchni to żaden problem. moja teściowa siedząca na
    > krześle wywołuje pewnie nacisk sporo większy

    Gratuluję teściowej i wzoru na pole koła :)

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-06-15 08:05:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Cze, 22:46, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > kleje... w sumie bedzie ponad 2 tony. Troche sporo jak na tak mala powierzchnie.

    Dlatego myslalem o ew. wymurowaniu tegoz - byloby znacznie lzejsze. W
    fugi dodatkowe zbrojenie poziome. Napor wody nie powinien byc chyba az
    tak duzy zeby mi rozsadzic na boki taka konstrukcje. Szczegolnie ze w
    takich jacuzzi im nizej tym z reguly miejsca mniej (bo sa siedziska
    etc). Ostatnio ogladalem realizacje budowy duzego basenu i tam tez
    boki byly normalnie murowane - acz tam z normalnego bloczka
    betonowego.

    Na takim samym podlozu mam postawiony bufor ktory pelny wazy ok 1,2t,
    a stoi na znacznie mniejszej powierzchni bo na trzech stopkach - bufor
    ma moze max 70-80cm srednicy :) Takze nacisku sie nie obawiam - bylby
    rozlozony na znacznie wieksza powierzchnie - mysle ze dno mialoby
    jakies 2x2m :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-06-15 08:09:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Cze, 20:27, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Ale w czym problem?
    > Ze bedzie przeciekac? Odrenuj sobie dookola.

    Glownie o przeciekanie mi w tej chwili chodzi. No i czy sie nie
    rozpadnie na boki pod naporem wody taki wymurowany z bloczka np. 12cm
    grubosci :)

    > Ze bedzie zimno? Dolejesz cieplejszej wody ;)

    O to sie nie martwie - cieplo bedzie produkowac pompa ciepla ;-)

    > Ja bym chyba wolal juz sie zabawic z forma z pianki, plotnem szklanym
    > i zywica epoksydowa.
    > Roboty chyba wiecej ale moim zdaniem lepszy efekt i do zrobienia
    > samodzielnie.

    Obawiam sie wygladu tego czegos co by powstalo - gladkosci etc. O ile
    cos kiedys przy aucie chyba zywica kleilem to raczej nigdy nie bylo to
    idealne, a to byly malutkie jakies elementy. Zywice sie po utwardzeniu
    szlifuje ? No i nie mam tez pojecia jak obliczyc czy po napelnieniu
    cos nie strzeli, peknie i bede mial basen w piwnicy tyle ze po
    kostki ;)
    pozdr.

    --
    Adam