  • 1. Data: 2011-06-10 19:24:26
    Temat: Obsługa instalacji CO ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Dziś planowałem "rozruch" kotłowni. Rozruch to może źle powiedziane po
    hydraulik robił rozruch. Niestety mnie przy tym nie było , a pieca nigdy nie
    obsługiwałem ...

    Moja instalka CO i CW składa się z :

    Piec na ekogorszek Skam-p Premium 12KW z elektroniką Ognik II PID.
    Bojler z wężownicą i grzałką
    Sterowanie pogodowe
    No i podłogówka i jeden grzejnik ...

    Problem jest taki.

    Wszystkie zawory są poodkręcane poza dwoma. Jeden idzie do bojlera. Obecnie
    CW nie jest mi potrzebna więc zawór zamknięty. W sterowaniu też wyłączyłem
    CW.
    Drugi to otwarcie wody ???? Po otwarciu słychać jak "leci" woda , zapewne
    napełnia się instalcja podłogówki ? Słychać spory szum i hałas. Po
    zamknięciu - cisza ...

    Po rozpaleniu pieca , piec osiąga zadaną temperaturę. Pogodówka zwiększa
    temperaturę i rosnie temp w obiegu. Ograniczyłem temperaturę na pogodówce do
    50stopni , ale zauważyłem że temp wzrosła do 60 stopni ....
    Po otwarciu zaworu 2 słyszę szum wody a temperatura drastycznie spada na
    piecu jak i na sterowaniu pogodowym (podłogówce) ...

    Zastanawia mnie jedna rzecz. Z tego co słyszałem podobno woda z instalcji
    została "zlana". Czy woda w obiegu musi być nonstop otwarta , czy otwiera
    się to raz aż się cała instalacja napełni , jeśli tak to skąd mam wiedzieć
    że napełniona jest instalacja już ?
    Ile czasu może trwać jej napełnienie ?

    Dlaczego spadła tak drastycznie temperatura po otwariu wody ? Czy była to
    wina zbyt małej ilości wody w instalcji ? Bo chyba nie da sie napełnić
    więcej wody ? Czy po napełnieniu wody w instalacji zawór się zablokuje czy
    jakoś nadmiar wody zostanie gdzieś odprowadzony (do szamba ?) ...

    Chciałbym na chwilę odpalić piec i wypalić 1-2 worki opału aby lekko
    rozgrzać i wysuszyć dom ...

    Dzięki !!!