  • 1. Data: 2011-06-10 19:15:43
    Temat: 8cm jak wyrównać poziom lekką wylewką
    Od: " Mariusz" <m...@g...pl>

    Witam
    po zerwaniu podłogi z desek w starej kamienicy mam około 8cm różnicy w poziomie
    do innego pomieszczenia ,trzeba to wyrównać robiąc jednocześnie podkład do
    położenia płytek.Czy styropian 5cm a na to wylewka wchodzi w gre ?
    2.Czym wypoziomować podłoge z desek pod położenie paneli (4cm różnicy na 4
    metrach) ?

  • 2. Data: 2011-06-11 13:27:09
    Temat: Re: 8cm jak wyrównać poziom lekką wylewką
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    Użytkownik " Mariusz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do innego pomieszczenia ,trzeba to wyrównać robiąc jednocześnie podkład do
    > położenia płytek.Czy styropian 5cm a na to wylewka wchodzi w gre ?

    Jak najbardziej. Rozsyp trochę piachu tak żeby zakryć wszelkie nierówności
    podłoża. Na to połóż styropian, a następnie zrób wylewkę. Wylewka 3cm to
    jest minimum jakie być musi, a najlepiej gdyby miała 5cm. Przed wylaniem
    wylewki rozłóż siatkę zbrojeniową, a do samej wylewki możesz jeszcze dodać
    mikrozbrojenie w postaci włókien polipropylenowych, które kupisz w każdym
    markecie budowlanym.

    > 2.Czym wypoziomować podłoge z desek pod położenie paneli (4cm różnicy na 4
    > metrach) ?

    Jeżeli pod spodem jest strop lany lub Kliena to najlepiej będzie zerwać
    podłogę oraz legary i zrobić dokładnie tak samo, czyli piachem wyrównać,
    położyć styropian i zrobić wylewkę.
    Jeżeli jednak jest to strop drewniany to musisz się zorientować dlaczego
    jest krzywy. Czy winą jest nierówne osiadanie budynku, ugnite/spruchniałe
    belki.
    Jeżeli podłoga jest nierówna ze względu na nierówne osiadanie budynku, a
    belki są zdrowe to można normalnie zrobić wylewkę na tych deskach. Widziałem
    tak robione wylewki wielokrotnie, które ludziom już od wielu lat pod
    panelami.

  • 3. Data: 2011-06-11 20:05:28
    Od: " Mariusz" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Alexy <a...@o...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > mikrozbrojenie w postaci włókien polipropylenowych, które kupisz w każdym

    Rozumiem że minimum 3 cm dotyczy zwykłej wylewki a gdyby tak samopoziomującą
    bez siatki zbrojeniowej to byłoby ok ?