  • 1. Data: 2011-06-10 17:02:49
    Temat: solary - ogrzewanie basenu
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wedle zaleceń kolegów zrobiłem eksperyment:
    woda ze studni jest pompowana na dach pokryty blachą falistą - powierzchnia "mokra"
    około 30m2. Przyrost temperatury od 7 do 23. Czyli kosztem ZERO zł wyciągam 11kW w
    niezbyt słoneczny dzień na dachu który nawet czarny nie jest, zwykła ocynkowana
    blacha :-) Badanie około godziny 17ej.
    Jutro zrobię dokładniejsze pomiary.

    b.

  • 2. Data: 2011-06-10 17:30:08
    Temat: Re: solary - ogrzewanie basenu
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

> [...]
    >wyciągam 11kW w niezbyt słoneczny dzień na dachu który nawet czarny nie
    >jest, zwykła >ocynkowana blacha :-) Badanie około godziny 17ej.

    A widzi Kolega? :) Znaczy solary to już przeżytek ;)
    Ja mam jakieś 90m2 czerwonego blaszanego dachu
    po słonecznej stronie a narzeźbiłem się tyle, żeby
    zrobić solary ;). Chyba pomroczność miałem ;)

    --
    Yozwig

  • 3. Data: 2011-06-10 17:33:45
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    wedle zaleceń kolegów zrobiłem eksperyment:

    Zapomniałem dodać, że powinno się zrobić zawór
    trójdrożny na powrocie, bo pierwsze parenaście
    litrów po zmyciu kurzu z dachu warto wylać w ścieki.

    --
    Yozwig
    P.S. Czy Kolega Budyń pisuje na pl.rec.motocykle może?

  • 4. Data: 2011-06-10 18:06:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > P.S. Czy Kolega Budyń pisuje na pl.rec.motocykle może?

    jasne :) a dodatkowo zapraszam na www.budyn.riders.pl
    Widziałem ze ty tez 2koła uznajesz :-)

    b.

  • 5. Data: 2011-06-10 18:30:53
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > P.S. Czy Kolega Budyń pisuje na pl.rec.motocykle może?

    >jasne :) a dodatkowo zapraszam na www.budyn.riders.pl
    >Widziałem ze ty tez 2koła uznajesz :-)

    Ech jaki ten świat mały :). "Mijaliśmy się" czasem na preclach ;)

    --
    Yozwig

  • 6. Data: 2011-06-10 19:19:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    pytanie dodakowe -czy woda z dodatkiem chloro-coś-tam takiego typowo basenowego
    bedzie reagować z ocynkiem?

    b.

  • 7. Data: 2011-06-11 07:45:18
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    pytanie dodakowe -czy woda z dodatkiem chloro-coś-tam takiego typowo
    basenowego bedzie reagować z ocynkiem?

    Zależy chloro-co-to. Jaki to faktycznie związek?

    Myślę jednak, że to dodatkowy bodziec, żeby jednak
    pomalować na czarno ten dach :)

    --
    Yozwig

  • 8. Data: 2011-06-11 10:52:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    11kW było jednak zbyt optymistyczne, pewnie pomiar przepływu wody był kiepski :-)
    Dzis precyzyjniej - wyciągam z tego ok. 8,5kW.

    b.

  • 9. Data: 2011-06-11 12:53:52
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    godzina 15a - 13,6kW liczone juz doprowadzeniem wody az do basenu. Osiągnieta
    temperatura 33 stopnie. Powierzchnia robocza to jakies 42m2. Aaaa, no i
    wykosztowałem sie - wydałem na rurki 21zł.

    b.

  • 10. Data: 2011-06-12 07:55:13
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2011-06-11 14:53, Budyń pisze:
    > towałem sie - wydałem na rurki 21zł

    A jak rozprowadzasz tą wodę po dachu aby było w miarę równomiernie? U
    mnie koło basenu też jest dach 30m2 i mógłbym wrzucić dodatkową pompę do
    basenu która na dach by pompowała wodę ale jak to na 8m rozdzielić?