  • 31. Data: 2011-06-15 09:46:08
    Temat: Re: solary - ogrzewanie basenu
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 15-06-2011 o 11:32:39 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

    > Hydrofor może tak, ale on jest 'lepiej' zrobiony, pompy ogrodowe do
    > wody brudnej z wirnikiem plastikowym nie dadzą więcej niż 4-5m,
    > a o takich tutaj mowa.

    Przy czym dodać należy, że 4-5m uzyskamy tylko wtedy, gdy zwrot "woda
    brudna" zdefiniujemy jako "czysta lecz nie nadająca się do picia".
    Jakiekolwiek faktycznie zabrudzenie/zamulenie wody drastycznie zmniejsza
    możliwości takiej pompy. Tak przynajmniej wskazują moje doświadczenia.
    Pompa którą kupilem chwaliła się mocą 900W i nie dawała rady pompować
    brudnej wody z wykopu. Może gdybym chciał zrobić sobie fontannę to było by
    OK, ale po podłączeniu węża 3/4" pompa się dusiła.

    --
    PZDR
    Shaman