  • 1. Data: 2011-06-10 19:25:22
    Temat: Wylewka sie uniosla - co zrobic???
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Witajcie,

    Zrobiłem w pokoju wylewkę. Jutro będzie mieć 3 tygodnie.
    Wczoraj wchodze do pokoju i jakos 'miękko' mi się stanęło przy drzwiach
    ale nic. Dziś wchodzę a tu pod moim ciężarem wylewka wyraźnie się ugina.
    Najbardziej uniesiony punkt jest wyżej o ~1 cm w stosunku do wylewki w
    sąsiednim pomieszczeniu. A jeszcze wczoraj były równe.
    Stało się to w kącie, w którym są drzwi. Gdyby to był inny róg, to by go
    meblami docisnął i byłoby OK.
    Pod moim ciężarem ugina się około 1 metr od narożnika. Dalej nie
    zauważyłem, żeby pracowała.

    Ma ktoś, jakiś pomysł? Można coś z tym zrobić?

    Zamierzam zrobić cienkie drewniane kliny (tak z 10)i wbić je między
    ścianę a wylewkę, aby w ten sposób docisnąć ją w dół.
    Bo jak będzie pracować, to wcześniej czy później pęknie.
    A może lepiej 'kontrolnie' ją naciąć i złamać a powstałą szczelinę czymś
    wypełnić, np kotwą chemiczną?

    Kazek

  • 2. Data: 2011-06-10 20:29:27
    Temat: Re: Wylewka sie uniosla - co zrobic???
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> wrote in message
    > Witajcie,
    >
    > Zrobiłem w pokoju wylewkę. Jutro będzie mieć 3 tygodnie.

    A możesz opisać tę wylewkę warstwami ?

  • 3. Data: 2011-06-11 06:13:42
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > A możesz opisać tę wylewkę warstwami ?

    Mogę. Wygląda to tak:
    - Strop lat 40, z racji wieku trochę krzywy, obwisły na środku ze 2 cm,
    i nie do końca poziomy.
    - styropian - w tym miejscu, o ile mnie pamięć nie myli jest pierwsza
    płyta 4 cm a druga 5 cm. Na dodatek, najprawdopodobniej jest styropian
    2x2 cm bo to ostatnia wylewka w domu i "wyrabiałem" to, co mi zostało.
    - folia budowlana,
    - beton a w nim siatka zbrojeniowa. Betonu jest 5 cm, choć z racji
    krzywizny płyty miejscami może być do 7 cm.
    - wokół ścian taśma dylatacyjna. Widać, że taśma się ma luz bo chodzi
    razem z tą wylewką.
    Beton mieszany w betoniarce.

    A w ogóle to ta wylewka wydawała mi się, że będzie najlepsza (bo
    ostatnia w domu) a wyszła jak wyszła.
    Robiona była w sobotę przed południem. Około 15 - 16 oceniłem ją, że za
    godzinę, góra dwie trzeba będzie zacierać. Tymczasem o 16 przyszła burza
    i woda przestała schnąć. Pierwsza próba zacierania była o 19 ale
    przeganianie wody pacą nie miało sensu. O 22 zatarłem ale też nie do
    końca, bo w tym miejscu co kończyłem (koło drzwi) była zbyt mokra, aby
    ją dobrze zatrzeć. W niedzielę o 6:30 jeszcze próbowałem poprawiać, ale
    już była zbyt twarda żeby zatrzeć i zostawiłem.

    Kazek

  • 4. Data: 2011-06-12 10:15:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Cze, 21:25, Kazimierz Debski <k...@o...eu> wrote:

    > Zamierzam zrobić cienkie drewniane kliny (tak z 10)i wbić je między
    > ścianę a wylewkę, aby w ten sposób docisnąć ją w dół.

    To jest wylewka z zalozenia "plywajaca", a Ty ja chcesz uziemic :) Jak
    sie lekko rozszerzy pod wplywem np. ciepla to dopiero wtedy Ci peknie
    w niewiadomym miejscu.

    > Bo jak będzie pracować, to wcześniej czy później pęknie.
    > A może lepiej 'kontrolnie' ją naciąć i złamać a powstałą szczelinę czymś
    > wypełnić, np kotwą chemiczną?

    Bezsensu. Ja bym nawiercil w tej wylewce (w tym metrze ktory pracuje)
    pare dziur na wylot i wstrzyknal tam piane niskorozprezna - ew. klej
    typu TYTAN EOS - on sie tak nie rozpreza i chyba jest po wyschnieciu
    twardszy i mocniejszy od zwyklej piany montazowej :) Skoro jest tam
    szczelina (a jest skoro rog pracuje) to piana ja pieknie wypelni i
    problem zniknie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-06-13 18:50:11
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 12 Cze, 12:15, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > twardszy i mocniejszy od zwyklej piany montazowej :) Skoro jest tam
    > szczelina (a jest skoro rog pracuje) to piana ja pieknie wypelni i

    Pianka sie skurczy, lub ubije podczas chodzenia po niej i znowy bedzie
    chodzic.
    Naciecie, tak, zeby sie znowu polozyla, a potem zywica epoxydowa w
    to...

  • 6. Data: 2011-06-13 19:01:56
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Naciecie, tak, zeby sie znowu polozyla, a potem zywica epoxydowa w
    > to...

    No właśnie o czymś takim myślałem. I chyba tak zrobię.

    Kazek

  • 7. Data: 2011-06-13 21:32:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Cze, 20:50, Marek <m...@g...com> wrote:

    > Pianka sie skurczy, lub ubije podczas chodzenia po niej i znowy bedzie
    > chodzic.

    IMHO klej typu tytan eos ma podobne wlasciwosci co twardy styro.
    Trzebaby porownac m.in. gestosc wlasciwa. Styropian sie nie ubije i
    nie skurczy wiec czemu by piana miala? :) Jezeli nacisk bedzie
    rozlozony na duza powierzchnie - nic sie z tym nie stanie. Warunek -
    piana musi rzeczywiscie wypelnic cala pustke - czyli wskazane
    zrobienie gesciej otworow.
    pozdr.

    --
    Adam