  • 91. Data: 2011-06-17 21:17:09
    Temat: Re: Kupiłem, ale nie mogę decydować o budowie.
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-17 23:03, Jakub Tarczewski wrote:
    > o? atrakcyjna teza ale nie do utrzymania. Według niej cała Europa
    > Zachodnia już od wielu lat buduje obozy koncentracyjne dla wielbicieli
    > kiczu.

    Nieee to był tylko obrazowy przykład.
    Dziś te sprawy załatwia się inaczej.
    Podatek dochodowy, przymus ubezpieczeń, prymat banków, niszczenie
    waluty, pieniądz fiducjarny, dowody biometryczne, emancypacja kobiet,
    przymusowa edukacja czy też indoktrynacja...ehhh na prawdę zdajesz się
    nie wiedzieć na jakim świecie żyjesz.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 92. Data: 2011-06-17 21:17:18
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    > Jakich praw mniejszości?
    > Jest nas trzech. Ja i mój kumpel głosujemy za tym aby zabrać wszystkie
    > Twoje pieniądze.

    Ziew. EOT. Ogarnij się i przestań na siłę wymyślać nonsensa. Dobranoc.

  • 93. Data: 2011-06-17 21:19:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-17 23:12, Borys Pogoreło wrote:
    > Lepiej się nie przyznawaj, bo jeszcze miasto zostanie okrzyknięte
    > wylęgarnią anarcho-faszysto-socjalistów ;)

    Chłopaki, to tylko dyskusja. Mnie tam nie potrzeba nikogo kto mnie po
    plecach klepie.
    Jeśli chodzi o ilość socjalistów to są oni oczywiście w ogromnej
    przewadze. Socjalizm kwitnie w całej europie. Do czasu aż zbankrutuje
    oczywiście bo innej drogi wyjścia z tego obłędu nie ma.

  • 94. Data: 2011-06-17 21:22:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-17 23:08, Borys Pogoreło wrote:
    > Pytanie nie dotyczy tego, kto ma ich kształcić, tylko w jakim celu mają
    > być kształceni. Bo jeśli ich wiedza jest bezwartościowa, jako że byle
    > Kowalski wie lepiej, to niepotrzebnie czas tracą.

    Każdy zawód ma jakiś cel. Ktoś może kiedyś chcieć za takie umiejętności
    zapłacić. To proste.

    > "Korwiniści" są niezwykle dobrze zaimpregnowani na argumenty, pochłonięci
    > swoją sprywatyzowaną wizją idealnie kulistej gospodarki poruszającej się w
    > próżni ruchem jednostajnym. Nie mam nic przeciwko wielu jego pomysłom, ba -
    > nawet oddałem na niego swój głos niedawno z braku innych kandydatow, ale
    > zbyt często ociera się o śmieszność.

    No a gdzie te konkrety?
    Prosiłem o konkrety.
    Ja staram się nie oceniać Ciebie w tym stylu i nie mówić, że jesteś
    Keynesistą np.

  • 95. Data: 2011-06-17 21:24:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-17 23:17, Jakub Tarczewski wrote:
    > Ziew. EOT. Ogarnij się i przestań na siłę wymyślać nonsensa. Dobranoc.

    Jak to nonsens? Przecież co i rusz tak się w demokracji dzieje!!
    CODZIENNIE!! :-)))
    Naprawdę nie widzisz tego?

    Dobranoc.

  • 96. Data: 2011-06-17 21:27:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-17 23:16, Borys Pogoreło wrote:
    > Znów sięgasz do demagogii. Różowy pachoł raczej mnie rozśmieszy,ale
    > widzieć go będę przez chwilę, a nie przez 10 lat, do najbliższego remontu u
    > sąsiada. Co może oznaczać tylko zmianę z jednego paskudnego koloru na inny.

    Będziesz go widywał codziennie bo to Twój sąsiad jest.

    > Tylko jak wyobrażasz sobie taką regulację? Jeśli ktoś radośnie maluje
    > elewację na fioletowo, mając innych w czterech literach, to uważasz go za
    > chętnego do dyskusji? Ile na tej grupie jest przypadków piekielnych
    > sąsiadów, od których najlepiej się odgrodzić płotem pod napięciem? To nie
    > są ludzie, dla których istnieją stosunki międzyludzkie. Chyba, że przez to
    > rozumiesz czyjąś partyzantkę i obrzucenie takiego domu balonami z farbą.

    Nie rozumiesz.
    Ja chciałbym mieć fioletową elewację. Mam dobry gust. Uważam tak,
    ponieważ żyję niejako z "porad estetycznych" i klientów mi bynajmniej
    nie ubywa.

  • 97. Data: 2011-06-17 21:31:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 23:11:25 +0200, quent napisał(a):

    > Definicja!!! Bez niej to nic nie warte.

    Co tu chcesz definiować? Wystarczą odpowiednio precyzyjne zapisy. W stylu
    "pokrycia dachowe z dachówki ceramicznej, betonowej, łupka kamiennego lub
    gontu papowego, w kolorze ceglastym, brązowym lub szarym". Mało masz
    możliwości? Tysiące! A to tylko dach.

    > Nie pełną, bo np. wysokość budynku w PZP powinna być regulowana.

    Zdecydowanie, za to z nachyleniem połaci często w MPZP przesadzają, bo
    likwidują w ten sposób parterówki. Lub tworzą potworki z dachem o wysokości
    ścian budynku, bo sobie wpisali 35-45 stopni.

    > Oczywiście jeśli mówimy o terenach gminnych, jak np. park, deptak w
    > centrum itp.

    Gmina odpowiada za cały swój teren. Prywatne działki to nie są
    eksterytorialne enklawy z własnym prawem.

    > Tak jak ze wszystkim w przyrodzie. Rozkładnormalny, rachunek
    > prawdopodobieństwa. Lem dużo o tym fajnie pisał.

    Ja bym powiedział, że osoby z prawdziwie spaczonym gustem są w
    mniejszości. Praktycznie każdy z nas woli rzeczy symetryczne, uzna za
    "ładną" zasadę złotego podziału, itp. - to wszystko jest od urodzenia w
    naszych głowach. Architekci to tylko wykorzystują.

    > To skąd te obawy o masowe niszczenie "krajobrazu"?

    Stąd, że zawsze znajdzie się jakiś osobnik niedostosowany.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 98. Data: 2011-06-17 21:39:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-06-17 23:31, Borys Pogoreło wrote:
> [...]
    > "pokrycia dachowe z dachówki ceramicznej, betonowej, łupka kamiennego lub
    > gontu papowego, w kolorze ceglastym, brązowym lub szarym". Mało masz

    Jeśli masz tysiące możliwości to nie ma mowy o precyzji.
    Nasze "prawo" jest właśnie zbiorem takich tysięcy możliwości.
    Definicja powinna być prosta i uniwersalna.
    Nie da się zdefiniować.

    > Gmina odpowiada za cały swój teren. Prywatne działki to nie są
    > eksterytorialne enklawy z własnym prawem.

    Są! Oczywiście "własne prawo" to zle określenie.

    > Ja bym powiedział, że osoby z prawdziwie spaczonym gustem są w
    > mniejszości.

    Dokładnie tak. Tak samo jak w mniejszości są Ci który się na czymś
    znają. Najwięcej jest tych przeciętniaków co to znają się na wszystkim i
    na niczym.

    > Stąd, że zawsze znajdzie się jakiś osobnik niedostosowany.

    To wtedy będzie to okoliczna ciekawostka. Ludzie będą specjalnie
    odwiedzać to miejsce znane z opowiadań ;-)

  • 99. Data: 2011-06-17 22:12:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 23:22:05 +0200, quent napisał(a):

    > No a gdzie te konkrety?
    > Prosiłem o konkrety.

    Konkretem jest to, że w większości przypadków diagnoza "Korwinista"
    oznacza konieczność EOT, bo szkoda pary. Ale to są najczęściej przypadki
    skorelowane z młodym wiekiem i czarno-białym obrazem świata, na szczęście
    nie reprezentujesz tej grupy.

    Zaś nadmierny interwencjonizm to zło, nie wrzucisz mnie tak łatwo to worka
    z napisem "Keynes".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 100. Data: 2011-06-17 22:16:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 23:27:30 +0200, quent napisał(a):

    > Będziesz go widywał codziennie bo to Twój sąsiad jest.

    Szybko mu przejdzie. Takie coś to w większości przypadków przejaw buntu
    lub chwilowej mody.

    > Nie rozumiesz.
    > Ja chciałbym mieć fioletową elewację. Mam dobry gust. Uważam tak,
    > ponieważ żyję niejako z "porad estetycznych" i klientów mi bynajmniej
    > nie ubywa.

    I naprawdę zrobisz swojemu klientowi taką krzywdę? Ja bym posłał do diabła
    kogoś chcącego mi tak pomalować dom.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl