  • 31. Data: 2011-06-05 10:13:52
    Temat: Re: Kupno działki
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:isff2m$ics$1@news.onet.pl...
    > Niby to z jakiej paki...? przecież za prąd płacę, i to regularnie, bo
    > jak nie to mi zwyczajnie wyłączą, a że oni sobie tak gospodarują

    jakie płacisz rachunki? pewnie ze 100zł na miesiąc. Z tego jakas połowa to energia i
    energetyka nic z tego nie ma bo oddaje elektrowniom. Czyli ma 50zł miesięcznie. Ile
    zapłaciła za 95m twojego kabla? Kosztorysowo to jakies 12tysiecy +projekt ze 2 tys.
    Zwrot inwestycji po jakis 23 latach - nie liczac konserwacji w miedzyczasie.
    Wchodzisz w taki biznes? :-)))

    > No więc jeżeli monopolista nie osiąga zysków, to patrz wyżej... DO KRÓW
    > WYPASANIA SIĘ TYLKO NADAJE, a nie do zarządzania pieniędzmi ;-).

    Monopolista MUSI zrobić nieopłacalne przyłacze, i MUSI za to pobierać nierynkowe
    stawki. Prosze cie, nie mów o wpływu rynku na to - bo to nie jest rynkowe tylko
    centralnie sterowane. I dlatego konkurencji chcącej w to wejść nie ma. Doceńcie to
    troche ;)

    b.

  • 32. Data: 2011-06-05 11:06:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > identyczne ale z "lepszą" datą. Złożyłem wniosek o umowę i po jakimś
    > czasie ją podpisałem.
    > Termin realizacji umowy lipiec 2010... (przydałoby się wcześniej bo już
    > stan surowy stoi).
    >
    > Kilka rozmów z ludźmi z energetyki i dowiedziałem się, że:
    > - ma być przekazane zlecenie do lokalnego wykonawcy (niby teraz ale
    > jakoś dzwonię do tego wykonawcy i nie ma)
    > - ma być zrobione uzgodnienie w ZUDB bo tamto (druga ciekawostka) już
    > nieaktualne
    > - mam dostarczyć zgodę sąsiada (to bez zgody zrobili umowę??)

    jeśli w umowie z energetyka nie zobowiązałeś sie do dostarczenia dokumantacji - to
    ma ją zrobić energetyka łącznie z uzgodnieniem z sąsiadem, ZUDem itd. Jeśli żądają
    tego od ciebie to bezprawnie. Ścigaj ich o dotrzymanie terminu.

    b.

  • 33. Data: 2011-06-05 11:08:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Mam znajomych, którzy ze cztery lata łazili za pozwoleniem bo mieli
    > dosyć ładną działkę i "międzyczasie" wszedł MPZP w którym określono
    > minimalną odległość zabudowy od drogi oraz od lasu.
    > W efekcie z całkiem niemałej działki został im pas o szerokości 5m na dom...

    no i co z tego, jakis całkiem nieprawdopodobny dla innych przypadek...

    b.

  • 34. Data: 2011-06-05 11:11:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > jakie płacisz rachunki? pewnie ze 100zł na miesiąc.

    No Budyyyń... !!!
    Na prawdę mam o Tobie dobre mniemanie... nie psuj tego :-).
    Rachunki płacę na jakieś trzy stówy miesięcznie, a nie sto...

    Z tego jakas połowa to energia i energetyka nic z tego nie ma bo oddaje
    elektrowniom. Czyli ma 50zł miesięcznie.

    Jak wyżej...

    Ile zapłaciła za 95m twojego kabla? Kosztorysowo to jakies 12tysiecy
    +projekt ze 2 tys.

    Kosztorysu nie widziałem, ale projekt wykonałem za własne pieniądze -
    TAK ! Oni za projekt nie płacili... zatem...

    Zwrot inwestycji po jakis 23 latach - nie liczac konserwacji w
    miedzyczasie. Wchodzisz w taki biznes? :-)))

    z trzech stów mają ok 150/mc, zatem nie po 23 latach, tylko po 6 latach
    8 miesiącach, a biorąc pod uwagę, że okolica rozwojowa i moja skrzynka
    jest punktem do dalszej rozbudowy infrastruktury w najbliższej okolicy,
    to istnieje realna możliwość jeszcze szybszego zwrotu inwestycji.

    Taki zły biznes to nie jest biorąc pod uwagę, że generuje dochód przez
    długie lata po zwrocie zainwestowanego kapitału - lepsza niż kupowanie
    solarów za te same 12 tysi... :-PPP

    [..]

    > Monopolista MUSI zrobić nieopłacalne przyłacze, i MUSI za to pobierać nierynkowe
    stawki.

    No mamy coś za coś... gdyby jeszcze monopolista nie był do niczego
    zobowiązany i mógł sobie stosować stawki z sufitu, to mielibyśmy niezły
    reżim...
    A i tak wolałbym mieć możliwość wyboru spośród np dziesięciu podmiotów,
    niż być przypisanym do jednego monopolisty, który coś tam... niby musi.

    Prosze cie, nie mów o wpływu rynku na to - bo to nie jest rynkowe tylko
    centralnie sterowane. I dlatego konkurencji chcącej w to wejść nie ma.
    Doceńcie to troche ;)

    No i doceniamy... nie zmienia to faktu, że ZE traktuje klienta
    instrumentalnie... i ma sporą tendencję do zasłaniania się jakimiś tam
    wewnętrznymi zarządzeniami, które mnie - Kowalskiego - obchodzą nie
    więcej niż zeszłoroczny śnieg.

    Ja potrzebuję mieć energię elektryczną za którą płacę i tylko, a może
    aż, tyle mnie w temacie interesuje. Reszta to ideologia :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 35. Data: 2011-06-05 11:16:52
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-06-05 13:08, Budyń pisze:

    > no i co z tego, jakis całkiem nieprawdopodobny dla innych przypadek...

    Mogę dać kolejny, całkiem nieprawdopodobny przypadek w podobnym temacie.
    Przypadek dotyczy innego znajomego.
    Znajomy nabył w tej samej co ja gminie działkę o tym samym według MPZP
    przeznaczeniu. Działka ma podobne gabaryty itp itd...

    Ja trzy lata temu dostałem pozwolenie na budowę, on, rok później już nie.
    Nie zmieniło się nic za wyjątkiem kierownika wydziału architektury.

    --
    M.

  • 36. Data: 2011-06-05 13:02:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-06-2011 o 12:04:43 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > na terenach posiadających MPZP nie może. Musi zasilić i koniec.
    No właśnie, ja nie miałem MPZP bo gmina 'walczy' z planem i
    energetyka mogła mi robić przyłącze latami, ale po rozmowie z ludźmi,
    dowiedziałem sie jak to przyśpieszyć, dałem za plan 1000zł a i tak
    czekałem na podłączenie pół roku. Także nie jest różowo, monopolista
    robi wszystko aby jak najmniej zrobić.
    A i tak potem przerobienie prądu budowlanego na normalny trwało
    prawie dwa tyg i chyba z 5 moich wizyt w ZE, bo kiedyś robiła to jedna
    osoba i było od ręki, teraz robią trzy w dwóch firmach i nie mogą się
    dogadać kto, co i dlaczego. I chodziłem, wyciągałem projekty, kopie
    odbioru przyłącza, dokumenty że jestem właścicielem, chociaż juz raz
    to wszystko dostali, ale wreście zmieniłem taryfę bo ten budowlany to
    koszmar
    rachunki miałem po 500zł na 2 mies przy normalnym użytkowaniu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 37. Data: 2011-06-05 13:54:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No Budyyyń... !!!
    > Na prawdę mam o Tobie dobre mniemanie... nie psuj tego :-).

    oooo, dziekuje bardzo :-)))))))))

    b.

  • 38. Data: 2011-06-05 14:49:44
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > na terenach posiadających MPZP nie może. Musi zasilić i koniec.

    nawet gdy sąsiad się nie zgodzi na podłączenie do słupa stojącego na
    jego działce...?
    pytam, bo nie wiem... u mnie na wsi planu nie ma, elektrownia owszem,
    na niej spoczywa załatwienie papierów, ale to mi zależało na
    przyłączu... oni wysłaliby polecony z pytaniem, sąsiad odpowiedziałby,
    albo nie... oni by odpisali, że brak możliwości technicznej
    przyłączenia do sieci... a tak wyhaczyłem sąsiada, zagadałem miło,
    podsunąłem papier i w 15 minut sprawa załatwiona
    BTW a jak gmina sporządzając PZ wymusza na energetyce przyłącza?
    Nie musi tego z nią uzgadniać? Jeśli dostanie takie info o braku
    możliwości technicznych, to gmina w planie chyba nie może uczynić
    działki jako budowlanej? każdy kij ma dwa końce...

    pozdrawiam
    s_13

  • 39. Data: 2011-06-05 15:14:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    c.googlegroups.com...
> [...]

    >jego działce...?
    >pytam, bo nie wiem... u mnie na wsi planu nie ma, elektrownia owszem,

    nawet wtedy. Albo wydadzą inne warunki, albo sie z gosciem dogadają albo mu
    przymusowo wpiszą słuzebność.

    b.

  • 40. Data: 2011-06-05 17:32:19
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-06-2011 o 09:34:13 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "robercik-us" <r...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:isdnls$lan$1@news.onet.pl...
    >

    > chciałem zauwazyć ze raczej nie znacie realiów sprzed kilku lat skoro
    > narzekacie. Całkiem niedawno temu energetyka wydawała warunki
    > przyłączenia, klient je realizował wydajac czasem jakies kosmiczne kwoty
    > i oddawał urządzenia nieodpłatnie energetyce. Teraz sie odwróciło -
    > płacicie jakies grosze za przyłącze (2 tysiace - na budowie cokolwiek
    > kosztuje 2 tysiace) i jeszcze marudzicie. Energetyka do kazdego waszego
    > przyłacza dopłaca i dopłacać bedzie przez cały czas jego istnienia.
    Proszę cie nie pleć bzdur, energetyka raz inwestuje w przyłącze a potem
    już TYLKO czerpie z niego zyski, a jak się podłączy więcej osób to zwrot
    jest jeszcze
    szybszy, np u mnie jest 80mb które zrobiła energetyka z drogi do mnie,
    koszt około 8tys (dwa słupy linia napowietrzna). Z czego ja jej zwróciłem
    około1,5tys
    czyli zostaje 6,5. Rachunki płaciłem po 500zł/2m a teraz trochę mniej bo
    taryfa
    lepsza, energia jak sam pisałeś to połowa czyli mają ze mnie 1500/rok
    czyli ja sam
    im zwrócę przyłącze po niecałych 5 latach, to zły wynik? ja uważam że
    bardzo
    dobry, od tego czasu już są do przodu.
    A teraz mam sąsiada który 2 lata temu zaczął się budować i jest podłączony
    do tego samego
    przyłącza, czyli już we dwójkę płacimy, zwrot jeszcze szybszy.

    --
    Pozdr
    JanuszK