  • 1. Data: 2011-06-01 09:57:37
    Temat: Domek letniskowy na zgłoszenie - jaka powierzchnia max?
    Od: "Ad2222" <a...@p...onet.pl>

    Czołem,
    Mam dzialkę na wsi - 22 ary, chcę tam postawić domek letniskowy - jaka
    powierzchnia może być maksymalna bez proecdur jak przy normalnym domu
    mieszkalnym? 25 czy 35 m2? (Czytałem, że była jakaś modyfikacja prawa
    budowlanego i można stawiać do 35m2 na terenach poza miastem, ale obawiam
    się, że dotyczy tylko Pracowniczych Ogródków Działkowych)

    Pozdrowienia,

    Adam

  • 2. Data: 2011-06-01 10:06:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2011 11:57, Ad2222 pisze:
    > Czołem,
    > Mam dzialkę na wsi - 22 ary,

    Co to za działka? Jak wygląda miejscowy plan zagospodarowania
    przestrzennego? Jesteś rolnikiem?

    > chcę tam postawić domek letniskowy - jaka
    > powierzchnia może być maksymalna bez proecdur jak przy normalnym domu
    > mieszkalnym? 25 czy 35 m2?

    Jeśli to ma być budynek a nie przyczepa kempingowa - zero.

    "Na zgłoszenie" można stawiać tylko budynki gospodarcze, nieprzeznaczone
    do zamieszkania przez ludzi.

    > (Czytałem, że była jakaś modyfikacja prawa
    > budowlanego

    Wiele miało być - mieliśmy być drugą Irlandią i drugą Japonią. Swoją
    szosą to akurat dobrze, że się nie udało ;->

    > i można stawiać do 35m2 na terenach poza miastem, ale
    > obawiam się, że dotyczy tylko Pracowniczych Ogródków Działkowych)

    Polecam ustawę "prawo budowlane" - jest dostępne na stronie sejmu.

  • 3. Data: 2011-06-01 10:13:38
    Od: "Ad2222" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:is52u8$78e$1@inews.gazeta.pl...

    > Co to za działka? Jak wygląda miejscowy plan zagospodarowania
    > przestrzennego? Jesteś rolnikiem?

    Nie jestem rolnikiem, działka jest pomiędzy istniejącymi domami, przy
    drodze.

    > Jeśli to ma być budynek a nie przyczepa kempingowa - zero.
    >
    > "Na zgłoszenie" można stawiać tylko budynki gospodarcze, nieprzeznaczone
    > do zamieszkania przez ludzi.

    OK, to będzie w takim razie 'magazyn sprzętu rolniczego' :)

    > Polecam ustawę "prawo budowlane" - jest dostępne na stronie sejmu.

    Spróbuję się wgłębić w temat. I dziękuję za podpowiedzi.

    Adam

  • 4. Data: 2011-06-01 10:32:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    >OK, to będzie w takim razie 'magazyn sprzętu rolniczego' :)

    Jeśli nie ma na tej działce domu to budynek gospodarczy też na PnB.

  • 5. Data: 2011-06-01 10:33:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2011 12:32, William Bonawentura pisze:

    > Jeśli nie ma na tej działce domu to budynek gospodarczy też na PnB.

    O ile nie zaostrzyli niedawno ustawy, to jesteś uprzejmy być w błędzie.

  • 6. Data: 2011-06-01 10:35:34
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2011 12:13, Ad2222 pisze:

    > Nie jestem rolnikiem, działka jest pomiędzy istniejącymi domami, przy
    > drodze.

    Tak czy inaczej rzuć okiem na plan. I sprawdź w ewidencji gruntów, jaki
    status ma ta ziemia - pewnie trzeba będzie częściowo przekwalifikować z
    rolnej na budowlaną.

    > OK, to będzie w takim razie 'magazyn sprzętu rolniczego' :)

    Pamiętaj, że jak ktoś zakapuje i inspektor z PINBu stwierdzi, że budynek
    jest eksploatowany jako mieszkalny, to grzywny mogą być... słone.

  • 7. Data: 2011-06-01 18:57:34
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Pamiętaj, że jak ktoś zakapuje i inspektor z PINBu stwierdzi, że budynek
    > jest eksploatowany jako mieszkalny, to grzywny mogą być... słone.

    a czy letniskowy domek też kwalifikują jako mieszkalny...?

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2011-06-02 06:39:28
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.06.2011 20:57, s_13 pisze:

    > a czy letniskowy domek też kwalifikują jako mieszkalny...?

    A do czego służy, hmm?

  • 9. Data: 2011-06-02 08:32:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-02 08:39, Andrzej Ława pisze:

    > A do czego służy, hmm?
    http://www.podatki.egospodarka.pl/38442,Podatek-od-n
    ieruchomosci-dom-letniskowy-a-mieszkalny,1,65,1.html
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/20706,domek_
    letniskowy_nie_musi_byc_budynkiem_mieszkalnym.html

    jak widać są wątpliwości, zwłaszcza jak przyjdzie płacić 1500zł podatku
    gruntowego na rok ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-06-03 20:45:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    s_13 wrote:

    > a czy letniskowy domek też kwalifikują jako mieszkalny...?

    zrób tak jak pewien znany wysoko postawiony góral, postaw szałas
    pasterski...