  • 1. Data: 2011-05-31 15:10:15
    Temat: kanalizacja
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    kojene pytanie które mnie nurtuje, a nie znam na nie odpowiedzi...

    jak działa kanalizacja, że się nie zapycha? na przykład w takim bloku, 12
    pięter "produkujących" koszmarne ilości stałych odpadów nie zapycha żadnej
    rury... a rury mają raptem z 15 cm średnicy i do tego nawet nie są ułożone
    ukośnie co mogło by pomagać w przenoszeniu zawartości... jak to działa?

    pytam bo jest taka sprawa, mają u mnie robić kanalizację, problem tylko w
    tym, że ja będę ostatnim ogniwem w budowanej instalacji - jak się podłączyć
    żeby nie mieć problemów z zapychaniem rur... czy położenie rur pod ukosem to
    dobry pomysł?

    proszę o wszelkie informacje na temat kanalizacji...

  • 2. Data: 2011-05-31 16:38:51
    Temat: Re: kanalizacja
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:is30cn$547$1@news.onet.pl...
> [...]
    > pod ukosem to dobry pomysł?
    >
    > proszę o wszelkie informacje na temat kanalizacji...

    Ma odpowiednie spadki. Nie za duże i nie za małe. Zbyt duży spadek powoduje
    że gówno rozpędza się do prędkości które powoduje przyklejanie się do tych
    części rur które je gdzieś tam hamują, zbyt małe spadki powodują, że gówno
    nie spływa i może kleic się do odcinków o zbyt małym spadku. Dodatkowo woda
    jako nośnik i lubryfikant, dużo wody i wszystko działa. Na poziomie zero
    kanalizacja nie moze mieć żadnych ostrych zakrętów, przejścia pionów w
    przykanalik muszą być łagodne, np wykonane za pomocą łuków 30 i 15 stopni.
    Przed przykanalikami gajgery lub na poziomie przykanalika trójniki z
    zaślepkami.