  • 41. Data: 2011-06-06 18:38:50
    Temat: Re: Kupno działki
    Od: mal <m...@g...com>

    JanuszWo <j...@g...pl> wrote:

    > Po pierwsze jest to
    > taka działka położona na skarpie lessowej. Ma duży spadek. Chyba w
    > takim przypadku robi się jakieś dreny? Obniża i wyrównuje teren?

    Skarpa lessowa ma wady i zalety.
    Zaletą jest dobra gleba, a wadą stabilność.

    Odwodnienie od strony stoku to pierwsza (ważna) czynność.
    Odprowadzenie wód opadowych takoż.

    Ukształtowanie terenu powinno być urzędowo regulowane. W planie
    zagospodarowania lub - gdy go nie ma - w dec.o war.zabudowy.

    Wstrzymałabym się z kupnem dopóki nie obejrzałabym któregoś z tych
    dokumentów.
    Dokumentacja geologiczna powinna być obowiązkowo wykonana.

    Pozdr.
    mal

  • 42. Data: 2011-06-08 20:26:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > One nawet nie muszą być połączone. Branie wspólnika jest jest
    > kłopotliwe. Natomiast nie widze przeszkód by wybudowac dom na 20arach
    > a potem wydzielic dzialke dla swojego a drugą czesc sprzedać. Tu
    > chyba gmina nie moze oponować. (bo dla tych 20 moze -dzialki rolne
    > trzeba tak dzielic aby było min. 30arów)

    może być problem...

    po pierwsze sprzedana działka może sie nie nadawać do zabudowy :)

    wtedy raczej trzeba zrobić inny myk. wydzierżawić część działki drugiej
    stronie tak aby uzyskała pozwolenie na budowę a dopiero potem dokonać
    podziału działki i sprzedaży. Gdy klient ma już pozwolenie na budowę to mu
    mogą nagwizdać.

  • 43. Data: 2011-06-08 21:04:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > może być problem...
    >
    > po pierwsze sprzedana działka może sie nie nadawać do zabudowy :)

    a niby czemu? odległosci od granic spełnione, decyzje o warunach zabudowy sie
    dostanie bo sąsiednia zabudowana - jaki problem?

    b.

  • 44. Data: 2011-06-08 21:41:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    >>> 20arach a potem wydzielic dzialke dla swojego a drugą czesc

    > a niby czemu? odległosci od granic spełnione, decyzje o warunach
    > zabudowy sie dostanie bo sąsiednia zabudowana - jaki problem?

    minimalna powierzchnia działki która moze być uznan za działkę budowlaną
    wpisana do planu zagospodarowania.

  • 45. Data: 2011-06-09 07:09:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > minimalna powierzchnia działki która moze być uznan za działkę budowlaną
    > wpisana do planu zagospodarowania.

    1) jak nie ma planu to nie ma tematu
    2) jak jest plan: nikt nie moze mi zabronić wydzielić działki z gotowym domem. To co
    pozostanie stanie sie działka budowlaną. Powierzchnie minimalne przy podziale
    obowiązują gdy dzielisz pustą działkę.

    b.

  • 46. Data: 2011-06-09 12:04:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > gotowym domem. To co pozostanie stanie sie działka budowlaną.
    > Powierzchnie minimalne przy podziale obowiązują gdy dzielisz pustą

    a jesteś w 100% pewien tego co piszesz (pkt 2?) bo imho nie jest tak.

  • 47. Data: 2011-06-09 13:36:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a jesteś w 100% pewien tego co piszesz (pkt 2?) bo imho nie jest tak.

    na 99% :-)))
    art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami: "Niezależnie od ustaleń planu
    miejscowego, a w przypadku braku planu niezależnie od decyzji o warunkach zabudowy i
    zagospodarowania terenu, podział nieruchomości może nastąpić w celu: 1) zniesienia
    współwłasności nieruchomości zabudowanej co najmniej dwoma budynkami, wzniesionymi na
    podstawie pozwolenia na budowę, jeżeli podział ma polegać na wydzieleniu dla
    poszczególnych współwłaścicieli, wskazanych we wspólnym wniosku, budynków wraz z
    działkami gruntu niezbędnymi do prawidłowego korzystania z tych budynków; 2)
    wydzielenia działki budowlanej, jeżeli budynek został wzniesiony na tej działce przez
    samoistnego posiadacza w dobrej wierze;"

    pkt 2 powinien załatwić sprawe - co to znaczy "w dobrej wierze" nie wnikam. jest
    jeszcze inna możliwość: podział w celu powiększenia nieruchomości sąsiedniej.

    b.

  • 48. Data: 2011-06-09 16:32:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    >
    > pkt 2 powinien załatwić sprawe - co to znaczy "w dobrej wierze" nie
    > wnikam. jest jeszcze inna możliwość: podział w celu powiększenia

    hm...

    prawnik potrzebny...

    imho można wydzielić działkę budowlaną z wybudowanym domem :) reszta może
    sie okazać nie używalna w celu budowlanym bo nie mająca wymaganej
    powierzchni.