    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Łańcuch Picco Duro do piły
    Date: Sat, 28 Mar 2015 09:57:05 +0100

    W dniu 2015-03-28 o 00:15, Adam Sz. pisze:

    > naciagu. Zabraklo juz regulacji :( Nie wiem czy da sie taki lancuch skrocic
    > o jeden zab, ktos sie orientuje? :-) Takich rzeczy chyba sie juz nie robi
    > bo bedzie wieksze ryzyko urwania lancucha :(

    Lancuchy sie skraca jak ktos chce. Samo skracanie nie zwieksza ryzyka
    zerwania lancucha. Ono wzrasta tak czy tak w miare zuzywania sie
    lancucha. Wstawienie nowych ogniw nie zmniejsza wytrzymalosci lancucha w
    miejscu laczenia.
    Ogolnie nie zaleca sie skracania lancucha bo raz, ze jest to oznaka
    zuzycia lancucha, dwa ze odleglosc miedzy ogniwami wzrosla. Skutkuje to
    tym, ze ogniwa prowadzace nadmiernie zuzywaja zebatke napedzajaca i
    prowadnicy.

    Pozdro.. TK