  • Data: 2018-03-10 09:12:20
    Temat: Re: Legary na taras
    Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:p7ul20$eu4$1@node2.news.atman.pl...
    > Mam taras 5x6 metrów zbudowany na drewnianych legarach z kantówek i na to
    > podłoga z desek 40 mm. Drewno polskie, iglaste, konserwowane (nie wiem
    > czym). Taras jest posadowiony na słupkach betonowych 0,5 metra nad ziemią.
    > Zadaszony, ale nie do tego stopnia, żeby całkowicie był chroniony przed
    > opadami.
    > Po 6 latach konstrukcja nadaje się do wymiany, bo zaczyna się sypać -
    > murszeje. Podejrzewam, że drewno było nie takiej jakości, jak miało być
    > (może z wiatrołomów).
    > Na wiosnę chciałbym to wywalić i zrobić nowy. Drewno egzotyczne, czy
> [...]

    Podejrzewam że deski tarasowe ułożyłeś szczelnie, bez możliwości cyrkulacji
    powietrza.
    Ja też mam tak samo skonstruowany taras z tym że odległość pomiędzy deskami
    jest wszędzie dokładnie 1cm. Legary świerkowe, pomalowane drewnochronem,
    deski z daglezji również pomalowane z obu stron drewnochronem. Taras, bez
    dachu, użytkuję już 12 lat i na razie wszystko wygląda na zdrowe.
    --
    Tomasz