  • 131. Data: 2022-10-26 07:07:48
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-10-2022 o 16:55, Pete pisze:

    > No widzisz, a przy nowym prosumencie rząd ma inne zdanie.

    Po to to powstało, żeby okraść ludzi.

    > I za każdy
    > przesył, nawet 100m do  sąsiada kasuje obu :/

    No - kasuje dwa razy za jeden przesył.

    Przecież nikt nie mówił, że pis ma cokolwiek wspólnego z uczciwością.
    A wręcz każdy normalny mówi, że jest dokładnie odwrotnie.

  • 132. Data: 2022-10-26 07:08:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > W nowym prosumencie płaci się za przesył nadwyżki.

    Może.
    A kto o nim mówił?

  • 133. Data: 2022-10-26 07:47:34
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    wtorek, 25 października 2022 o 14:26:12 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Mylisz się.
    > Prąd który wyprodukowała moje ev, wziął sąsiad, więc koszt przesyłu tego
    > prądu z Bełchatowa nie wystąpił, do Bełchatowa tym bardziej.
    >
    > W zamian wystąpił przepływ prądu z Bełchatowa, gdy odbierałem swój prąd.
    >
    > Sąsiad zapłacił standardową opłatę za przesył i jemu ją naliczyli, więc
    > kwotowo nikt nie stracił i nikt nie zyskał, a że technicznie elektrony
    > przepłynęły w innym czasie, to i nikomu to różnicy nie zrobiło.

    To ty sądzisz że opłata przesyłowa jest bo są straty na przesyle?
    To jest opłata za zbudowanie, utrzymanie i na rozwój infrastruktury przesyłowej
    z której korzystasz, a korzystasz bo gdyby nie połączenie za jej pomocą
    z sąsiadem i Bełchatowem to Twoja PV by nie działała.

    Dodatkowo taka "domowa PV" korzysta z niej w sposób pazerny przeciążając ja.
    Latem zawyża napięcie sąsiadom (a kto zapłaci za ewentualne szkody u sąsiada),
    zimą i wieczorami przeciążając poborem ("jak nie odbiorę to przepadnie" więc po co
    oszczędzać,
    plus pseudo ekologiczna ideologia eurokomuny na "ogrzewanie elektryczne" które
    wymusza domowe PV)

    Takie "domowe PV" to dla energetyki tylko straty. Latem normalne stabilne i pewne
    źródła
    energii (zwykłe elektrownie) muszą i tak być uruchomione i pracować w nieoptymalnych
    zaniżonych mocach i w gotowości na nagłe skoki zapotrzebowania.
    Zimą muszą dysponować mocą powiększoną o moc całej tej "domowej PV", a ktoś dał kasę
    na rozbudowę?

    Sens mają jedynie duże farmy FV sterowane przez ZE, najlepiej rozrzucone po terenie
    całej Polski aby nagle wszędzie nie pojawiły się chmury,
    które produkują energię (choć wciąż niepewnie i w okresach gdy niekoniecznie jest
    zapotrzebowanie)
    ale i nie pobierają jej z systemu gdy jest duże zapotrzebowanie (zima, wieczory).

    Adam

  • 134. Data: 2022-10-26 08:05:20
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 07:47, Adam Lubszczyk pisze:

    > To ty sądzisz że opłata przesyłowa jest bo są straty na przesyle?

    Raczej "bo jest przesył".
    Tutaj go nie ma.

    > To jest opłata za zbudowanie, utrzymanie i na rozwój infrastruktury przesyłowej
    > z której korzystasz,

    Nadal się mylisz.
    Za to akurat płacę zryczałtowaną opłatę w wysokości 20% energii oddanej
    do magazynu.

  • 135. Data: 2022-10-26 09:11:27
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 08:05:23 UTC+2 Cavallino napisał(a):

    > Raczej "bo jest przesył".
    > Tutaj go nie ma.
    > Nadal się mylisz.
    > Za to akurat płacę zryczałtowaną opłatę w wysokości 20% energii oddanej
    > do magazynu.
    Nie te 20% to "opłata" za wirtualne "magazynowanie" Twoje energii, czyli zmuszanie
    aby ZE żonglowało mocami normalnych elektrowni, abyś był w stanie tę energię wysłać
    do sieci (gdy jej nie potrzeba tyle),
    a potem ją sobie "odebrał" (czyli ekstra dodatkowo ją dla ciebie wyprodukować gdy
    zapotrzebowanie jest największe).

    Adam

  • 136. Data: 2022-10-26 09:37:16
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 09:11, Adam Lubszczyk pisze:

    > Nie te 20% to "opłata" za wirtualne "magazynowanie" Twoje energii,

    To to samo, ten przesył to właśnie obsługa tego "magazynu".

    Poza tym Tobie się coś mocno myli - to elektrownie są dla ludzi,a nie
    odwrotnie.

    Państwo powinno być wdzięczne każdemu posiadającego pv, bo bez kosztów
    mogą dzięki nim dużą część brudnej energii zastąpić energią czystą.
    Kasę na stosowną infrastrukturę dostali w ramach zielonych certyfikatów,
    a to że ją przeżarli na inne cele, to nie jest problem właścicieli pv.

    Jeśli tego nie rozumiesz, to do szkoły, a nie zawracać gitarę na grupie.
    EOD

  • 137. Data: 2022-10-26 09:52:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 09:11 Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > a potem ją sobie "odebrał" (czyli ekstra dodatkowo ją dla ciebie
    > wyprodukować gdy zapotrzebowanie jest największe).

    OZE ratuje dupę PSE i mamy dzięki temu mniejszy import. Powtarzasz
    banialuki z propagandy.
    Każdy mądrzejszy od nas naród idzie w OZE bo to w perspektywie
    kilkudziesięcioletniej jedyna droga do obniżenia kosztów energii.
    Inne, mądrzejsze narody zmieniają prawo budowlane - np. nie można
    wybudować nowego obiektu bez własnej elektrowni OZE, państwo wspiera tam
    OZE bo planuje dalej niż do kolejnych wyborów.
    U nas jak zwykle - aborcja, LGBTE i fotowoltaika to idealne tematy aby
    dzielić społeczeństwo i odwracać uwagę o kluczowych problemów.

    TG

  • 138. Data: 2022-10-26 10:00:29
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 09:37:18 UTC+2 Cavallino napisał(a):

> [...]
    >
    > Państwo powinno być wdzięczne każdemu posiadającego pv, bo bez kosztów
    > mogą dzięki nim dużą część brudnej energii zastąpić energią czystą.
    Jakie zastąpić ?
    Każdą wprowadzoną do sieci kWh z domowych PV (gdy nie ma takiego zapotrzebowania w
    sieci)
    te brudne elektronie będą musiały i tak wytworzyć i to w okresie największego
    zapotrzebowania.
    Co to spowoduje - już zapewne tej zimy - że cały system się wypier...
    i wszyscy będziemy bez prądu (nawet Ty ze swoja PV) i ludzie będą zamarzać w domach
    dla idei pseudo-ekologi euro-komuny jak rok temu w USA.

    Adam

  • 139. Data: 2022-10-26 10:06:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-10-2022 o 10:00, Adam Lubszczyk pisze:

> [...]
    sieci)
    > te brudne elektronie będą musiały i tak wytworzyć i to w okresie największego

    Ale tylko gdy nie ma.
    A gdy jest - nie muszą, zysk jest potężny (już teraz kilkanaście % syfu
    mniej).

    > Co to spowoduje - już zapewne tej zimy - że cały system się wypier...

    Ale dlatego że są pv, czy też może dlatego, że jest ich za mało, bo
    nierząd PIS upierdzielił wiatraki? ;-)

  • 140. Data: 2022-10-26 10:15:42
    Od: Adam Lubszczyk <a...@p...onet.pl>

    środa, 26 października 2022 o 09:52:46 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > OZE ratuje dupę PSE i mamy dzięki temu mniejszy import. Powtarzasz
    > banialuki z propagandy.
    Bo prawo euro-komuny zabrania produkować więcej w normalny sposób
    i wymusza korzystanie z OZE. Skoro PSE nie wolno więcej produkować
    normalnie to rzeczywiście "łaskawe" OZE ratuje mu dupę, ale i tak zabraknie
    a braków nie wolno uzupełnić inaczej niż z OZE to czeka nas to samo co w rok temu USA
    ludzie będą zamazać w domach.

    > Każdy mądrzejszy od nas naród idzie w OZE bo to w perspektywie
    > kilkudziesięcioletniej jedyna droga do obniżenia kosztów energii.
    No prawo euro-komuny już zadba o to by pseudo-ekologiczna ideologia była finansową
    prawdą.

    Adam