    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Linia zabudowy od osi czy od skrajni?
    Date: Wed, 02 Dec 2009 11:51:26 +0100

    sendilkelm pisze:

    > Hmmm. Czyli może być tak, że chodnik przed płotem też należy do działki?
    > Pytam, bo w szeregowcu upchniętym przy samych blokach mieszka gościu,
    > który przed swoim płotem ułożył płyty (ulica jest klasy "tylko dla 4x4")
    > i uważa, że ma wyłączność na parkowanie w tym miejscu. No, a wokół bloki
    > i krążące jak sępy za miejscem samochody.
    > Może to być faktycznie jeszcze jego działka?

    Gmina może w warunkach odpisać sobie jakiś tam kawałek na chodnik,
    często tym warunkuje wydanie warunków - mini szantaż. Ale potem często
    gmina ma w d... ten kawałek i pozostawia go właścicielowi i wtedy fakt
    Właściciel jest jedynym, który może tam "parkować".
    Inna sprawa właściciel takiej posesji może wystąpić do gminy o wykup, a
    ta z tego co wiem musi to wykupić - choć to "musi" - jak to w polskim
    prawie bywa nie jest 100%.
    Znam dwóch wójtów z sąsiednich gmin, jeden kupuje wszystko co mu ludzie
    piszą bo już przegrał dwie sprawy w sądzie, drugi nic nie kupuje i ma to
    gdzieś :)

    Ariusz