  • 1. Data: 2009-12-01 07:37:39
    Temat: Linia zabudowy od osi czy od skrajni?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Wtam

    Czy linia zabodwoy określona w warunkach jest mierzona od osi jezdni
    czy tez od skrajni jezdni?

    PS. Nie mam przed sobą tekstu warunkó, stąd pytanie .....

  • 2. Data: 2009-12-01 07:47:17
    Temat: Re: Linia zabudowy od osi czy od skrajni?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Rom pisze:
    > Wtam
    >
    > Czy linia zabodwoy określona w warunkach jest mierzona od osi jezdni
    > czy tez od skrajni jezdni?
    >
    > PS. Nie mam przed sobą tekstu warunkó, stąd pytanie .....

    Wg. mapki :)

    Generalnie powinna być liczona od osi. Minimum 6m od osi ale u mnie w
    gminie ustalili, że od kraju, a że bezpośrednio graniczę z drogą to
    mogłem budować się w odległości 6 m od granicy działki :)
    Więc zobacz co jest w papierach bo inaczej to loteria.
    I nie wiem czy coś się w tej kwestii nie zmieniło, że budować można się
    w granicy.

    Ariusz

  • 3. Data: 2009-12-01 07:57:18
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 1 Gru, 08:37, "Rom" <o...@g...pl> wrote:
    > Wtam
    >
    > Czy linia zabodwoy okre lona w warunkach jest mierzona od osi jezdni
    > czy tez od skrajni jezdni?
    >
    > PS. Nie mam przed sob tekstu warunk , st d pytanie .....

    Zazwyczaj jest to odleglość od tzw lini regulacyjnej ktra to zajduje
    się kilka metrów od osi. Są to linie które ograniczają drogę (jezdnia+
    chodnik+ rów+ inne elementy drogi). Czasem bywa tak że działka wchodzi
    na drogę (za linie reg.) i wówczas ja musiałem napisac oświadczenie że
    na żądanie przesune ogrodzenie do linie regulacyjnej.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-12-01 18:39:08
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik Rom napisał:
    > Wtam
    >
    > Czy linia zabodwoy okre?lona w warunkach jest mierzona od osi jezdni
    > czy tez od skrajni jezdni?
    >
    > PS. Nie mam przed sob? tekstu warunk?, st?d pytanie .....

    Liczy się tak jak jest zapisane w decyzji o wz (tzn. w dobrym tonie jest
    aby się to znalazło -ułatwia to życie), można rownież ją podać od
    krawędzi jezdni - ułatwia to z kolei życie z tego względu, iż w ustawie
    o drogach publicznych minimalne odległości zabudowy od dróg są podane od
    krawędzi jezdni (od dróg publicznych gminnych , powiatowych,
    wojewódzkich, krajowych w terenie zabudowanym i niezabudowanym).

  • 5. Data: 2009-12-02 10:31:30
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    QbaB pisze:

    > chodnik+ rów+ inne elementy drogi). Czasem bywa tak że działka
    > wchodzi na drogę (za linie reg.) i wówczas ja musiałem napisac
    > oświadczenie że na żądanie przesune ogrodzenie do linie regulacyjnej.

    Hmmm. Czyli może być tak, że chodnik przed płotem też należy do działki?
    Pytam, bo w szeregowcu upchniętym przy samych blokach mieszka gościu,
    który przed swoim płotem ułożył płyty (ulica jest klasy "tylko dla 4x4")
    i uważa, że ma wyłączność na parkowanie w tym miejscu. No, a wokół bloki
    i krążące jak sępy za miejscem samochody.
    Może to być faktycznie jeszcze jego działka?

    --
    sendilkelm

  • 6. Data: 2009-12-02 10:51:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    sendilkelm pisze:

> [...]
    > i krążące jak sępy za miejscem samochody.
    > Może to być faktycznie jeszcze jego działka?

    Gmina może w warunkach odpisać sobie jakiś tam kawałek na chodnik,
    często tym warunkuje wydanie warunków - mini szantaż. Ale potem często
    gmina ma w d... ten kawałek i pozostawia go właścicielowi i wtedy fakt
    Właściciel jest jedynym, który może tam "parkować".
    Inna sprawa właściciel takiej posesji może wystąpić do gminy o wykup, a
    ta z tego co wiem musi to wykupić - choć to "musi" - jak to w polskim
    prawie bywa nie jest 100%.
    Znam dwóch wójtów z sąsiednich gmin, jeden kupuje wszystko co mu ludzie
    piszą bo już przegrał dwie sprawy w sądzie, drugi nic nie kupuje i ma to
    gdzieś :)

    Ariusz

  • 7. Data: 2009-12-02 15:09:39
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

> [...]
    > krawędzi jezdni (od dróg publicznych gminnych , powiatowych,
    > wojewódzkich, krajowych w terenie zabudowanym i niezabudowanym).

    Słowo klucz to "pas drogowy" i jego szerokość jest określona w jakimś
    rozporządzeniu.

    Pozdrawiam
    Darek