    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Liściasty! PV! szarówka i wydajność
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 19 Nov 2018 18:04:30 +0100

    Mon, 19 Nov 2018 07:50:48 -0800 (PST), Lisciasty

    > U mnie wyszło coś pod 4950kWh z 5kWp, więc kufa książkowo :>
    > Na własne potrzeby zjadam jakieś 30+% więc prosument nie jest dotkliwy.

    Ale z całego roku? :P Bo ten się jeszcze nie skończył, zresztą ten sezon
    letni był wyjątkowo słoneczny (zwłaszcza wiosna). Średnia z lat poprzednich
    mówi coś innego.

    > W sensie w ofercie na montaż? A jakieś szczegóły?
    > Zapodaj to zobaczymy.

    Już zapodawałem kiedyś chyba

    ° montaż generatora fotowoltaicznego o łącznej mocy 9,60 kWp,
    ° liczba zastosowanych modułów fotowoltaicznych - 32 sztuki, Selfa GE S.A.
    300W, czarne (Polska)
    ° inwerter solarny SolarEdge SE8K, 12 lat gwarancji w standardzie,
    monitoring na poziomie każdego modułu,
    ° system montażowy - blachodachówka, kąt zgodny z dachem, pionowe ułożenie
    modułów,
    ° prognozowane uzyski energii z instalacji - 8 401 kWh/rok.
    Cena netto: 40 951,48 zł
    Cena brutto: 44 227,59 zł

    ° montaż generatora fotowoltaicznego o łącznej mocy 4,50 kWp,
    ° liczba zastosowanych modułów fotowoltaicznych - 15 sztuki, Selfa GE S.A.
    300W, czarne (Polska) ,
    ° inwerter solarny Fronius Symo 4.5-3-M, 7 lat gwarancji, WIFI w
    standardzie (Austria),
    ° system montażowy - blachodachówka, kąt zgodny z dachem, poziome ułożenie
    modułów,
    ° prognozowane uzyski energii z instalacji - 4293 kWh/rok.
    Cena netto: 21 145,50 zł
    Cena brutto: 22 837,14 zł

    > Tu bym był ostrożny bo ten rynek jest zajebiście dynamiczny.

    Narazie był tak dynamiczny, że ceny zjeżdżały cyklicznie z 7 do 5 tys./kWp.

    > Teraz np. Hiszpania ogłosiła że chce przejść do 2050 zdaje się w 100%
    > na OZE.

    Jak oni to niby chcą zrobić? Chcą sobie druta przez ocean atlantycki
    pociągnąć ze stanów? ;)

    > Tak że jak większa ilość grubych ryb się połasi na taniejące foto,
    > to przeciętny zjadacz paneli może tego nie odczuć :/

    Sądzę że chiny są na to gotowe.

    --
    Pozdor
    Myjk