  • Data: 2023-06-07 12:24:23
    Temat: Re: Magazynowanie energii
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.06.2023 o 08:26, ptoki (ptoki) pisze:

    > Ma byc tanio :)
    > Za tyle to sie nie da wiele urzezbic.
    > Wata mineralna/szklana, keramzyt, cegla.
    > Jeszcze cos?
    > Jakies gipsowe przegrody? Chyba nic lepszego do cegly i waty sie nie znajdzie.
    > Tluczone szklo? Chyba nie, wata szklana duzo lepsza a niewiele drozsza.

    Oni tam uzyli przegród stalowych ale nie jest opisane z jaką izolacją.
    Jest opisane jednak, że to nie jest "przydomowe/indywidualne". Sadzę że
    to większa skala i tutaj bym się doszukiwał "mocy"...bo to raczej
    oczywiste, że musi to być związane z masą całkowitą, wtedy jest sens a
    ma to wystarczyć na miesiące a nie tygodnie.

    > Zakladajac te 2x2x2m kostke akumulatora, 30cm cegly z kazdej strony i kolejne 30cm
    waty plus nastepne 10-20cm cegly mamy 3x3x3m dodajac jakes 50cm z kazdej strony zeby
    moc to jakos serwisowac mamy 4x4x4. Da sie w domu umiescic.
    > A przewodnosc takiej przegrody byla by na poziomie 4kW, pewnie mniej bo liczylem w
    uproszczeniu.

    No to oblicz jeszcze, jak jest czas utraty ciepła przy masie 5T czy 50T
    czy 500T. Już z samego widoku nie jest to liniowe, raczej paraboliczne
    ze wskazaniem że im większa masa tym mniejsza utrata ciepła.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>