eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie › Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
  • Data: 2022-02-12 22:47:50
    Temat: Re: Mała pompa ciepła W-powietrze(?), tak z 5-8 kW mono?, cicha? trwała? w rozsądnej kasie
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, 12 February 2022 at 20:29:54 UTC+1, Mateusz Viste wrote:
    > To nie są dwa obiegi, tylko jeden. Baniak CWU jest podłączony
    > równolegle do kaloryferów. W sumie jakby sam był kaloryferem (non-stop
    > otwartym).
    > Co do bufora to nie wiem jak Sebastian ma to zrobione, ja nie mam
    > bufora - więc jak jest ciepło to głowice termostatyczne na kaloryferach
    > się zamykają i PC grzeje wyłącznie CWU (pod warunkiem, że coś każe jej
    > się kręcić).
    >
    > A z tym "niepotrzebowaniem CWU" to musi być jakaś lokalna anomalia, ja
    > się z taką sytuację nie spotkałem. :)
    >
    > Mateusz
    Jak PC małej mocy to tylko Peltiera
    Niskie koszty, zero wibracji, bo nie ma sprężarki
    Nic się nie psuje, a w razie ewentualnej awarii samodzielnie się wymienia uszkodzony
    moduł i to jest przyszłośc PC małej mocy, dla domu.

    Juz 10 lat temu Chinczyk produkował wysokotemperaturowe moduły Peltiera 1000W, do
    generowania prądu z gorącej rury spalinowej pieca na węgiel (kozy)
    i znajomy był bardzo zadowolony, bo kupił w Sudetach duża stodołę, przerobił na
    mieszkalną.
    Ogrzewał piecem na węgiel, a prąd miał z wysokotemperaturowych modułów Peltiera 2000W
    zamontowanych do obudowy żeliwnego pieca na węgiel typu Żar
    rewelacja