  • Data: 2013-11-17 00:19:42
    Temat: Re: Mam projekt budowlany - ciekaw co nagrzmocili w CO
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 21:23:46 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > realnie jednak to wode sie podgrzewa od ok 8 stopni :)

    Znowu to musze napisac - ryli? Serio masz w calym bojlerze 8stC jak zaczynasz
    go podgrzewac? A nim do tych 8stC spadnie to co - myjesz sie w takiej wodzie?
    ;)

    > jednak jak przyjedzie koleżanka żony albo jacyś znajomi to ci wody braknie i
    > będziesz z tymi swoimi 2 kW
    > czekał 4.5 godzin na podgrzenie wody do lekko ciepłej (35 st).

    Wydawalo mi sie do tej pory ze Ty masz cos wspolnego z budowlanka i
    instalatorstwem ale po tym poscie widze ze Ty zupelnie nie wiesz o czym
    piszesz, kompletnie :-)

    Poczytaj jakies normy, zalecenia producentow etc. Przyjmuje sie 0,25kW
    na osobe na potrzeby CWU. 2kW to i tak 2 x za duzo dla 4 osobowej rodziny.

    > ja już mieszkałem kiedyś w domu z bojlerm z grzełka 2 kW, dziekuję bardzo za
    > taki komfort.

    A czy ja napisalem ze ma sobie kupic grzalke 2kW czy ze ma DOLOZYC do mocy
    pompy 2kW na potrzeby CWU? Ja mam 7,6kW na CO + dolozylem 1kW na potrzeby CWU
    i wyszla mi moc 8,6kW pompy - dokladnie taka kupilem. I CWU grzeje nie
    moca 1kW ale 8,6kW. Ty tego nie rozumiesz czy serio dzisiaj pochlales za duzo
    (albo wczoraj) ? ;)

    > dodajmy do tego że w przypadku pompy ciepła nie montuje sie raczej mieszacza
    > na podłogówiki wiec nie można raczej grzać równolegle i wody i CO, czyli
    > pasuje w miarę szybko nagrzewać cwu żeby też mieć kiedy grzać CO.

    U mnie nagrzewa bojler 300l do 45stC w ciagu 40 minut. Robi to dwa razy
    dziennie (o 5:20 i o 14:20) i to wystarcza na caly dzien duzego (bardzo
    duzego) zuzycia CWU dla dwoch osob + cyrkulacji dzialajacej praktycznie 20h
    / dobe. Zuzywam przy tym 3kWh, co przy COPie 3 daje 9kWh / dobe. A Ty
    piszesz, ze ponad 5 x tyle to za malo :D Przy czym jak porownuje moje zuzycia
    CWU to wychodzi ze prawie kazdy zuzywa znacznie mniej. Pogadaj z Kaszpirem -
    jemu wychodzilo zuzycie chyba polowe mniejsze od mojego na boaj 4 osoby ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.