  • 1. Data: 2023-06-27 19:37:05
    Temat: Mit Zenka o tanieniu mieszkań, właśnie upada :]
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Źródło:
    https://www.muratorplus.pl/biznes/raporty-i-prognozy
    /zakaz-sprzedazy-i-wynajmu-mieszkan-i-domow-dla-mili
    ona-polakow-nowa-klasa-energetyczna-budynkow-aa-7Kzi
    -kJD9-YUaW.html

    "Kalkulacja jest prosta: planujesz sprzedać mieszkanie w perspektywie
    10. lat, sprawdź do jakiej klasy energetycznej został zaliczony budynek.
    Podobnie z domem. Jeśli okaże się, że wymagają termomodernizacji,
    zaplanuj ją przed sprzedażą albo sprzedaj wcześniej. Potem, bez
    termomodernizacji zwyczajnie transakcja będzie zakazana. Podobnie jak
    wynajem."

    Trzeba bardzo podziękować PiS, że obroni Polskę, przed tym prawem
    UE...no chyba że nie obroni, wtedy należy na nich zagłosować.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 2. Data: 2023-06-27 20:52:12
    Temat: Re: Mit Zenka o tanieniu mieszkań, właśnie upada :]
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 19:38:00 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    >
    > Trzeba bardzo podziękować PiS, że obroni Polskę, przed tym prawem
    > UE...no chyba że nie obroni, wtedy należy na nich zagłosować.
    Aha. Czyli mieszkanie którego nie można ani sprzedać ani wynajac będzie drogie? Daj
    kilka przykładowo co jeszcze mozna zrobić z pustym mieszkaniem za które trzeba płacić
    czynsz i w zimie utrzymywać temperaturę dyzurną. Króliki będzie można w nim
    hodować?Można oczywiście samemu w nim mieszkać, a co jak ktoś ma trzy nie ociaplone
    mieszkania z tego dwa wynajmuje? A jak ktoś mieszka tak jak ja w wynajmowanym nie
    ocieplonym mieszkaniu. Oczywiście mam ocieplone ale po piracku i to się nie liczy.
    Dostanę nakaz eksmisji? A może będzie zakaz dania komus nieocieplonego mieszkania?
    Dla mie taka sytuacja , z tym zakazem, jest bardzo korzystna. Jak bys miał jeden
    swoje mózgowy więcej od konia to byś wiedział dlaczego. No i w czasie mycia podłogi
    wody z wiadra bys nie wypijał.

  • 3. Data: 2023-06-27 21:19:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    -kJD9-YUaW.html

    > Aha. Czyli mieszkanie którego nie można ani sprzedać ani wynajac będzie drogie?

    Nie, nie będzie sprzedane, czyli 1mln mieszkań, możesz odjąć od puli :]
    ...a jak docieplą, to na pewno będzie tańsze :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-06-27 21:53:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2023 o 20:52 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    -kJD9-YUaW.html

    > Aha. Czyli mieszkanie którego nie można ani sprzedać ani wynajac będzie

    Coś słabo dzisiaj u Ciebie z myśleniem.
    Jeśli w tym arcie jest prawda, to mieszkania/domu w słabej klasie
    energetycznej nie wynajmiesz ani nie sprzedasz. Czyli zniknie z puli
    dostępnych mieszkań na wynajem/sprzedaż lub właściciel będzie musiał
    zrobić remont/modernizację. Jak już ktoś wyda kasę to wynajmie/sprzeda
    taniej czy drożej?
    Ale u nas się to nie przyjmie. Polak zaraz zwietrzy interes i powstanie
    podziemny obieg rzeczoznawców, którzy wystawią certyfikat A+++ dla
    butwiejącej rudery.

    TG

  • 5. Data: 2023-06-27 21:59:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 21:20:02 UTC+2 LordBluzg(R)?? napisał(a):
> [...]
    > Nie, nie będzie sprzedane, czyli 1mln mieszkań, możesz odjąć od puli :]
    > ...a jak docieplą, to na pewno będzie tańsze :D
    Jesz co znajdziesz to i byle co gadasz. samych nie ocieplonych domow jednorodzinnych
    jest milion osiemset. Nie ocieplonych mieszkań w budynkach wielorodzinnych jest kilka
    milionów. Głupi jesteś,w nogach spisz i skarpetami się przykrywasz.

  • 6. Data: 2023-06-27 22:33:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 21:53:37 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Ale u nas się to nie przyjmie. Polak zaraz zwietrzy interes i powstanie
    > podziemny obieg rzeczoznawców, którzy wystawią certyfikat A+++ dla

    Wygląda na to ze z Jackowski się na głowy zamieniłeś. Za cztery lata w Polsce będzie
    umierało ok osiemset tysięcy ludzi rocznie. I taka ilość zgonów utrzyma się osiem
    lat. Da to ok 400 tysięcy pustostanow rocznie. W rocznikach które beda potrzebowały
    mieszkań rodziło się w szczycie trochę ponad 400 tysięcy rocznie a przeciętnie
    jakieś 370 tysięcy. Te roczniki beda potrzebowały niecałe dwieście tysięcy mieszkań
    rocznie. Zanim wprowadza przepisy o których mowa w Polsce bedzie kilka milionów
    nieruchomosci mieszkalnych do sprzedaży. Przy tak ogromnej nadpodazy ładne uzywane
    mieszkanie albo domek będzie można kupić za kilkadziesiąt tysięcy złotych. A potem
    przyjda czasy ze od państwa za złotówkę. Przy mieszkaniach za złotówkę moze być wymog
    jego ocieplenia. Sa technologie ocieplania od wewnątrz.powstały bo w krajach Europy
    zachodniej w państwach w których szwaby nie zniszczyli substancji mieszkaniowej tez
    beda musieli ocieplać a maja ogromna ilość starych zabytkowych budynków których od
    zewnątrz o ocieplić nie będzie wolno. Tego przepisu nie będzie ze względu na Europę
    zachodnia. U nas 4% to najem 82% własnosc a tam prawie odwrotnie. Poza tym nie ma
    zadnych gwarancji ze chujnia utrzyma się do wprowadzenia tego prawa a raczej
    bezprawia.

  • 7. Data: 2023-06-28 01:28:20
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 27.06.2023 o 21:53, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > dostępnych mieszkań na wynajem/sprzedaż lub właściciel będzie musiał
    > zrobić remont/modernizację. Jak już ktoś wyda kasę to
    > wynajmie/sprzeda taniej czy drożej?

    Przy takim doinwestowaniu ROI mimo wszystko znacząco się wydłuża, a
    sama termomodernizacja - choć kosztowna - nie ma odzwierciedlenia w
    cenach najmu. Lokatorom to zasadniczo wszystko jedno, a że właściciele
    mają nóż na gardle to albo płacą za modernizację, albo na gwałt
    sprzedają. Piszę o sytuacji faktycznej, obserwowanej, bo na zachodzie
    to już rzeczywistość.

    Przy czym sprzedać zawsze wolno, tyle że jest obowiązek dokonania
    audytu nieruchomości. Mieszkania, które otrzymały ocenę w dolnym
    zakresie skali z dnia na dzień potraciły w ten sposób 20-30% wartości
    rynkowej.

    > Ale u nas się to nie przyjmie. Polak zaraz zwietrzy interes i
    > powstanie podziemny obieg rzeczoznawców, którzy wystawią certyfikat
    > A+++ dla butwiejącej rudery.

    We Francji lokator lub nabywca może zlecić ekspertyzę u innego
    rzeczoznawcy. Jeśli ocena jest gorsza to ten pierwszy, "optymistyczny",
    płaci niezłe odszkodowanie. Samo wyliczenie termo-oceny robi program
    komputerowy z rządowym atestem - rzeczoznawca ma tak naprawdę tylko
    wstukać mu rzetelne dane.

    Mateusz

  • 8. Data: 2023-06-28 05:46:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > We Francji lokator lub nabywca może zlecić ekspertyzę u innego
    > rzeczoznawcy.

    Tyle że u nas ekspertyza będzie robiona pod transakcję, za wiedzą obu
    stron, a może i na zlecenie kupującego.

  • 9. Data: 2023-06-28 10:54:10
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid>

    dn. 28.06.2023 o 05:46, Cavallino napisał:
    > Tyle że u nas ekspertyza będzie robiona pod transakcję, za wiedzą obu
    > stron, a może i na zlecenie kupującego.

    Brzmi to mało realistycznie, a przynajmniej mało pragmatycznie.
    Kupujący miałby płacić za audyt nie wiedząc, czy kupi nieruchomość? To
    trochę tak, jakby kupujący samochód miał zlecać jego przegląd
    techniczny.

    Mateusz

  • 10. Data: 2023-06-28 11:26:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Brzmi to mało realistycznie, a przynajmniej mało pragmatycznie.
    > Kupujący miałby płacić za audyt nie wiedząc, czy kupi nieruchomość?

    Nie - gdy już będzie wiedział że chce kupić.
    Mówimy o nieruchomościach, które nie powinny podlegać sprzedaży bez
    termomodernizacji przypominam.

    Może kupujący będzie miał ochotę wykonać ją już po zakupie?