    Subject: Re: Moc pieca gazowego vs potrzeby domu
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 27 Aug 2019 12:59:56 +0200

    W dniu 2019-08-27 o 10:27, Kris pisze:

    > To co proponujesz w takim przypadku:
    > stan obecny: kocioł tzw śmieciuch do ogrzewania i grzania CWU(jest zasobnik 150
    litrów bodajże) Dwie łazienki, a w sumie to 1 łazienka z dużą wanną + drugie WC z
    prysznicem+ kuchnia ale z racji tego ze dom zamieszkują 3 osoby to praktycznie nie ma
    sytuacji żeby CWU była wykorzystywana w 2 łazienkach jednocześnie. cyrkulacji CWU nie
    ma i nie będzie.
    > Śmieciuch ma być wywalony i wstawiony kocioł gazowy
    > Wstawić Jednofunkcyjny o mocy 15kW i zostawić zasobnik czy wstawić dwufunkcyjny o
    większej mocy(jaki/jakiej) i wywalić zasobnik?
    > Zasobnik już kilkanaście lat ma wiec pewnie i tak lada chwila będzie do wymiany.

    https://www.acv.com/pl/customer/new_product/08658801
    -3462/kompakt-hre-eco-18-24#tabspace=unit&tabid=intr
    oduction

    https://www.acv.com/pl/customer/new_product/08658401
    -3469/kompakt-hr-eco-24-28#tabspace=unit&tabid=intro
    duction

    https://thermagen.pl/kotly-dwufunkcyjne/

    To są prawie te same produkty. Thermagen ma tylko dodatkową możliwość
    sterowania radiowego regulatorem bezprzewodowym firmy Honeywell, który
    można bezpośrednio sparować z kotłem. ACV dodatkowo potrzebuje
    specjalnej bramki, aby podłączyć te same regulatory.

    Konstrukcja tych kotłów uproszczona, aż do bólu, a przez to są to kotły
    o największej niezawodności n a rynku. Brak jest wielu podzespołów i
    połączeń, które w produktach innych firm często ulegają awariom, a przy
    tym uszkadzają kocioł, zwłaszcza elektronikę. W ww kotłach elektronika
    znajduje się pod kotłem i jest zabezpieczona przed temperaturą, wilgocią
    oraz wodą, które często "zabijają" elektronikę w produktach innych firm.

    Kolejna zaleta to jako jedne z niewielu na rynku można podłączać do
    układów zamkniętych jak i otwartych. Nie boją się współpracy ze starymi
    instalacjami w których pracowały kotły węglowe i są zanieczyszczone
    szlamem. Inne kotły z wymiennikami nierdzewnymi po prostu potrafią
    ulegać uszkodzeniom.

    Montując ww kocioł 2-funkcyjny w każdej chwili można zmienić sposób
    podgrzewania wody z 2-funkcyjnej na 1-funkcyjną.

    Przykładowo można obecnie podłączyć obecnie kocioł do istniejącego
    zasobnika CWU, ale jak się okaże, że zasobnik jest uszkodzony lub po
    prostu ma zbyt mało wydajną wężownicę i przez to czas grzania tej wody
    jest zbyt długi i małoekonomiczny to można kocioł przełączyć na grzanie
    2-funkcyjne. Jeżeli zasobnik jest obecnie dobry i ma wydajną wężownicę
    lub jest to zasobnik dwupłaszczowy to można korzystać z ciepłej wody
    grzejąc zasobnik CWU. Jak ulegnie on uszkodzeniu (bo jest stary) to do
    czasu wymiany na nowy, można nadal mieć ciepłą wodę grzaną przepływowo.

    Nie ma też problemu ze zrobieniem cyrkulacji CWU zarówno w przypadku
    grzania wody w zasobniku jak i przepływowo, ponieważ kocioł posiada tzw.
    funkcję komfortu ciepłej wody, która sprawia, że wewnętrzny wymiennik
    grzejący ciepłą wodę jest utrzymywany ciepły i dostarcza wodę ciepłą
    zaraz po odkręceniu wody, zanim jeszcze odpali się palnik.

    Co ciekawsze kotły te są wyposażone w system inteligentnego komfortu,
    który polega na tym, że funkcja komfortu jest uruchamiana tylko wtedy,
    kiedy domownicy mają zamiar korzystać z ciepłej wody. Po prostu kocioł
    uczy się zachowania domowników i utrzymują ciepły wymiennik tylko wtedy,
    kiedy będą korzystać z ciepłej wody.

    Mógłbym tu jeszcze wymienić kilka zalet, ale te są już wystarczające,
    aby kocioł ten przebił wszelką konkurencję.

    Jak chcesz mieć spokój i żeby kocioł służył przez wiele lat bezawaryjnie
    to wybierz jeden z ww.