  • 1. Data: 2009-03-28 22:15:40
    Temat: Mocowanie sztachetków do bram
    Od: stoton <b...@v...pala>

    Mam zrobić kilka bram ogrodzeniowych.
    Sztachetki z kątownika zimnogiętego 20x20. Zrobiłem próbę mocowania ich
    nitami samozrywającymi i wygląda zachęcająco, mimo, że większa część
    nita nie znajduje się w metalu - odległość od czoła sztachetka to
    ok.1,4cm. Trzyma dość mocno i ładniejsze od spawanego. Nie spowoduje też
    wygięcia ramy.
    Czy połączenie nitowane będzie po pomalowaniu bardziej odporne na
    korozję niż spawane? Czy ktoś ma tak zrobione?
    A może są z tym związane jakieś pułapki, bo nigdzie nie spotkałem
    takiego rozwiązania?
    Pozdrowienia.

    --
    stoton

  • 2. Data: 2009-03-29 06:31:04
    Temat: Re: Mocowanie sztachetków do bram
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "stoton" <b...@v...pala> napisał w wiadomości

> [...]
    > niż spawane? Czy ktoś ma tak zrobione?
    > A może są z tym związane jakieś pułapki, bo nigdzie nie spotkałem takiego

    Złomiarze pokradną :)
    Ze spawanymi to już nie tak łatwo.

  • 3. Data: 2009-03-29 09:10:03
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "stoton" <b...@v...pala> napisał w wiadomości

    > Sztachetki z kątownika zimnogiętego od czoła sztachetka to

    Jeeeeeezuuuuu...

    Sztacheta. TA sztacheta. Bądź sztachetka jeśli tak lubisz.
    Tej sztachety/sztachetki.
    Tych sztachet/sztachetek.

    A co do meritum - jeśli dobierzesz nity odpowiedniej średnicy, powinno być
    OK.
    Problemem może się faktycznie okazać korozja na styku stal - aluminium,
    korodować będzie paradoksalnie aluminium właśnie, nie stal, ale te metale są
    dość blisko siebie w szeregu elektrochemicznym, więc nie powinno to
    następować szybko, a naprawa będzie śmiesznie prosta, więc w sumie... czemu
    nie?

    J.