  • 41. Data: 2019-04-12 22:25:12
    Temat: Re: Montaż klimatyzatora split. Uprawnienia, narzędzia?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-12 o 18:19, t-1 pisze:

    > Ustawa ta, podobnie jak wiele innych dotyczy działalności gospodarczej.
    > Prywatnie i dla siebie można jeszcze na szczęście eksperymentować.
    > Nie musisz (na razie?) mieć uprawnień aby np. zreperować żonie żelazko
    > czy nawet wytruć szczury.

    A skąd weźmiesz klimatyzator? Nowego nie kupisz, nie posiadając papierów
    lub nie wskazując firmy/osoby z odpowiednimi uprawnieniami, która ten
    klimatyzator zamontuje i będzie serwisować.

    Poza tym ustawa nie dotyczy tylko i wyłącznie działalności gospodarczej.

    Naprawa żelazka to nie instalowanie urządzeń zawierających czynniki i
    nie podlega tak rygorystycznym przepisom.

  • 42. Data: 2019-04-12 23:50:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedy zlikwidujesz glod na Ziemi i dasz przepis na chleb wodny?

  • 43. Data: 2019-04-13 07:55:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Kiedy zlikwidujesz glod na Ziemi i dasz przepis na chleb wodny?

    Wtedy, kiedy z głodu i ciekawości zdechnie największy debil na świecie,
    którym to jesteś ty.

    Nie można cie traktować poważnie, bo zachowujesz się jak osoba
    niepełnosprawna umysłowo.

  • 44. Data: 2019-04-13 14:22:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obrazic mnie nie mozesz bo byle kto nie moze. Smieszne co napisales nie jest. To po
    chuj sie produkujesz?

  • 45. Data: 2019-04-13 23:24:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Obrazic mnie nie mozesz...

    I tu się w pełni z tobą zgadzam, bo nazywanie debila debilem nie jest
    obraźliwe.

    > Smieszne co napisales nie jest.

    I wcale nie miało być śmieszne.

    > To po chuj sie produkujesz?

    A ty?

  • 46. Data: 2019-05-07 15:51:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2019 17:08:56 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Powtarzam po raz kolejny. O ile jak sobie bez uprawnień dorobisz kawałek
    > instalacji elektrycznej to nikt się nie przyczepi, o tyle jak
    > zamontujesz klimatyzator bez spełnienia wszystkich wymagań to dostaniesz
    > po głowie, ponieważ każde urządzenie jest zarejestrowane i podległa
    > ścisłej kontroli od chwili wprowadzenia na rynek.
    Informuję i objaśniam że przepisy sa pewnie tak jak piszesz wyżej a życie scenariusze
    pisze swoje
    Rozmawiałem z gościem co to warsztat samochodowy prowadzi i mówi on że nie ma żadnego
    problemu z kupnem czynnika np r134 bodajże to się nazywa
    Czynniki kupione w oficjalnym obiegu faktycznie wymagają inwentaryzacji ale to też
    fikcja bo żaden problem to rozpisać.
    A dodatkowo można taniej kupić czynnik zza wschodniej granicy np i stosować go bez
    zabawy w papirologię
    Nawet na allegro można bez problem,u taki czynnik kupic
    Dla formalności sprzedawcy proszą o podanie nr f-gaz ale w żaden sposób tego nie
    weryfikują. A jak w zamówieniu zapomnisz podać tego F-GAz to przesyłka i tak dotrze.
    Najważniejsze to nie zapomnieć zrobić przelewu za towar;)
    Czynnik r134 kosztuje poniżej 10zł za 100g na stacjach sprzedają go po 30zł+ ok 100zł
    za "robociznę" Czyli na lokalnych warsztatach koszt tok 250zł
    Warto wiec skorzystać z usług sieciówki norauto gdzie klimę nabijają za 149zł(w tym
    wliczone 400gram czynnika)

  • 47. Data: 2019-05-07 18:12:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2019 o 15:51 Kris <k...@g...com> pisze:

    > Warto wiec skorzystać z usług sieciówki norauto gdzie klimę nabijają za
    > 149zł(w tym wliczone 400gram czynnika)

    Tak czy siak musisz zarejestrować urządzenie (trzeba mieć uprawnienia).
    Jak już masz zarejestrowane to potem możesz "kombinować".
    Za brak rejestracji należy się "kara" - kwestia szczęścia i sąsiadów.

    TG

  • 48. Data: 2019-05-07 22:39:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-07 o 15:51, Kris pisze:

> [...]
    > Warto wiec skorzystać z usług sieciówki norauto gdzie klimę nabijają za 149zł(w tym

    Narkotyków także nie wolno wprowadzać na rynek, a jednak są tacy co
    sprowadzają i nimi handlują. Uważasz, że zachęcanie do takiego zakupu
    jest legalne? Bo do  takiego stwierdzenia sprowadzają się Twoje
    wypowiedzi oraz wypowiedzi Kogutka.

    Jeżeli zaś chodzi o wielu "napełniaczy" to często zamiast oryginalnych
    czynników napełniają klimatyzatory propanem, wmawiając klientom, że
    napełnili oryginalnym czynnikiem.

    Prawda jest jednak taka, że propan jest łatwopalny tak samo z resztą jak
    lobbowany przez Honeywell i DuPont  czynnik o nazwie 1234yf. Najgorszy
    syf i zabójca jaki kiedykolwiek wymyślono. Nie dość, że jest łatwopalny
    to w trakcie spalania wydziela fluorowodór, który po zmieszaniu się z
    wodą np. w trakcie akcji gaśniczej straży pożarnej tworzy kwas
    fluorowodorowy, który wnika do organizmu poprzez skórę, tworząc rozległe
    oparzenia i zabijając w bardzo krótkim czasie.

    Jeżeli zaś chodzi o propan nie jest on szkodliwy dla ludzi ani
    środowiska. Nie niszczy warstwy ozonowej, a po spaleniu wytwarza tylko
    parę wodną i dwutlenek węgla.

    Przy tym jest o wiele bardziej wydajny od czynników R134 czy też 1234yf

    Tylko, że jest zbyt tani i zbyt łatwo dostępny, a pasożyty po prostu nie
    zarobiłyby.

  • 49. Data: 2019-05-08 08:10:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 maja 2019 22:39:56 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > Przy tym jest o wiele bardziej wydajny od czynników R134 czy też 1234yf
    >
    > Tylko, że jest zbyt tani i zbyt łatwo dostępny, a pasożyty po prostu nie

    czyli dla pomp ciepła stojacych na zewnątrz byłby jak znalazł.

    b.

  • 50. Data: 2019-05-08 08:46:03
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, May 8, 2019 at 8:10:57 AM UTC+2, Budyń wrote:

    > czyli dla pomp ciepła stojacych na zewnątrz byłby jak znalazł.

    mozna takie kupic
    http://www.instalacjebudowlane.pl/8915-23-84-wysokot
    emperaturowa-pompa-ciepla-powietrzewoda-hrc.html