  • 1. Data: 2019-04-03 21:00:04
    Temat: Zaklad Energetyczny-praktyki monopolistyczne
    Od: Kris <k...@g...com>

    Nie spotkałem się z takimi praktykami

  • 2. Data: 2019-04-03 22:04:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2019 21:00:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Nie spotkałem się z takimi praktykami

    Hoho, 22 lata :P
    Niezły Tutenhamon.

    L.

  • 3. Data: 2019-04-03 22:29:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrze ze po jakims czasie odpowiedzial. Ma doswiadczenie poparte latami obserwacji.

  • 4. Data: 2019-04-04 07:10:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 kwietnia 2019 22:04:39 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Hoho, 22 lata :P
    > Niezły Tutenhamon.

    Tak wczoraj z nudów internet przeszukiwałem i powyższy watek był najstarszym jaki
    znalazłem na pl.misc.budowanie.
    Więc można chyba przyjąć że od tego się zaczęło;)
    22 lata.
    Kogutek wtedy chyba młody jeszcze był;)

  • 5. Data: 2019-04-04 10:38:47
    Od: l...@g...com

    "Kogutek wtedy chyba młody jeszcze był;) "
    Był młody i miał kruczoczarną czuprynę.

  • 6. Data: 2019-04-04 14:17:01
    Od: quent <x...@x...com>

    On 04.04.2019 07:10, Kris wrote:
    > Więc można chyba przyjąć że od tego się zaczęło;)
    > 22 lata.

    W tamtych czasach subskrybowałem pl.comp.dtp i pl.rec.foto .... potem
    cyfrowe
    To były złote czasy usenetu

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2019-04-05 07:55:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2019 14:17:03 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > W tamtych czasach subskrybowałem pl.comp.dtp i pl.rec.foto .... potem
    > cyfrowe
    > To były złote czasy usenetu

    Jeśli mnie pamięć nie myli to w okolicach 1994 roku kupiłem sobie Amige 600.
    O dostępie do internetu w domu nawet wtedy nie marzyłem.
    Pierwszego PC-ta kupiłem z licytacji komorniczej chyba w 2001 roku i wtedy również
    "założyłem" Neostradę.
    A z usenetu zacząłem korzystać jak rozpocząłem budowę domu czyli w 2007 roku

  • 8. Data: 2019-04-05 08:24:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 05.04.2019 07:55, Kris wrote:

> [...]
    "założyłem" Neostradę.
    > A z usenetu zacząłem korzystać jak rozpocząłem budowę domu czyli w 2007 roku

    Ja PCta miałem już w latach 90tych. Pamiętam, że był to oczywiście
    samodzielny składak z prockiem z zegarem 40Mhz i przyciskiem turbo na
    obudowie, które trzeba było wyłączyć w niektórych aplikacjach DOSowych
    bo za szybko działały :-D
    Ale miał już kooprocesor arytmetyczny więc szybko liczył co tam było
    trzeba w MathCadzie.
    Zanim neostrada naszła to długo na modemie jechałem, potem było SDI od
    tepsy, właśnie gdzieś w 2001, z zawrotną prędkością 115 kbps.
    Neostrada to już był nieco większy luksus.

    A wszystko i tak zaczęło się u mnie od Atari z kasetami za malucha...
    potem Amiga z dyskietkami 3,5"... piraciło się na potęgę, choć w tamtych
    czasach to było legalne. Jest co wspominać.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2019-04-05 11:57:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-04-05 o 08:24, quent pisze:

> [...]
    > potem Amiga z dyskietkami 3,5"... piraciło się na potęgę, choć w
    > tamtych czasach to było legalne. Jest co wspominać.

    Widzę, Amigowców jest tu więcej ;)

    Ja swoją 500-tkę kupiłem w bodajże 1989r.

    Do tego dokupiłem drukarkę Star LC20 i prace dyplomowe się pisało.
    Później rozszerzenie RAM oraz przystawka z HD i z pierwszymi dyskami o
    oszałamiających pojemnościach 10 20MB itd., aż doszedłem do 540MB.

    Później przyszła kolej na A1200 i rozszerzenia z lepszym procesorem
    68040 40MHz z koprocesorem, który jak się okazało nie był kompatybilny z
    programami muzycznymi, które wtedy używałem do tworzenia i obróbki
    muzyki. Trzeba było się downgrade-ować i zamieniłem się z kolegą na
    68030 50Hz.

    Do dnia dzisiejszego mam 3 Amigi 1200 - jedna z nich specjalnie
    przerobiona w obudowie typu Rack i z wbudowaną kartą Compact Flash 2GB
    jako twardym dyskiem. Start systemu oraz programów na takim sprzęcie
    trwa raptem kilka sekund. To czym się zajmował ten sprzęt z procesorem
    raptem 50MHz nie dało się nawet zrobić na PC opartych o procesory
    Pentium IV 2-3 GHz.

    W końcu zostałem zmuszony przesiąść się całkiem na PC choć od wielu lat
    wcześniej miałem także komputery PC różnych generacji, począwszy od 286

    Ale przesiadka nie była spowodowana wydajnością Amig, lecz brakiem
    odpowiednich monitorów, które współpracowałyby z Amigami.

    Byłem zmuszony przerabiać monitory PC poprzez zmianę sterowania oraz
    zmianę częstotliwości odchylania. Ale było przy tym w ch..... roboty.

    Trochę się sprawa poprawiła jak pojawiły się na rynku monitory LCD,
    które obsługiwały dość szerokie zakresy odchylań i schodziły odpowiednio
    nisko, że po uruchomieniu Amigi ze scan-dublerem czy fliker-fixerem dało
    się jakoś pracować. Ale z czasem znów zaczęły i te monitory znikać z
    rynku i coraz trudniej było znaleźć monitor do Amigi.

  • 10. Data: 2019-04-05 13:40:16
    Od: l...@g...com

    "W Energetyce wszystko odbywa się bez pośpiechu. "
    Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł. Druga rzecz, że przy prundzie pośpiech
    jest też niewskazany.