    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 2 Oct 2014 12:08:09 -0700 (PDT)
    <195l2s1em32ha$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <1xglrmy16mr4i$.dlg@myjk.org> <m0f6bv$jll$1@node2.news.atman.pl>
    <z...@m...org>
    <9...@g...com>
    <hf3p6428lcn0$.dlg@myjk.org>
    <b...@g...com>
    <a...@m...org>
    <b...@g...com>
    <542c119e$0$18087$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0hokv$6hu$1@node2.news.atman.pl>
    <542d8533$0$12626$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Myszy
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 2 października 2014 19:02:43 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Adam twierdzi, ze ka�dego psa w bardzo �atwy spos�b mo�na wytresowa�,
    > nauczy� odpowiednich zachowa� stosuj�c tylko i wy��cznie nagradzanie, co
    > chyba sam uwa�asz za bzdurne twierdzenie.

    Zaprzeczyles wlasnie milionom wytresowanych w ten sposob psom. Poczytaj czym
    jest szkolenie pozytywne, cytuje przyklad:

    "DLACZEGO SZKOLENIE POZYTYWNE?
    1. Szkolenie pozytywne w odróżnieniu od tzw. tradycyjnego (opartego na technikach
    awersyjnych - zadawaniu psu dyskomfortu, a nawet bólu) bazuje na wzmacnianiu
    pozytywnych zachowań przy pomocy nagród, a wygaszaniu zachowań niepożądanych
    poprzez brak nagród."

    W szkoleniu pozytywnym NIE stosujemy kar cielesnych. Uwierz, ze to dziala i
    to jest obecnie na calym swiecie stosowana najlepsza metoda szkolenia.

    http://www.azorres.pl/index.php?sec=46
    http://www.czterylapy.info/

    Powtorze - tutaj NIE stosujemy kar. Nie masz tez racji jakoby suka uzywala
    zebow, czy robila "zejscie do parteru" w stosunku do mlodych. Widziales kiedys
    taka sytuacje? Na pewno nie - bo psy tak nie robia. Suka moze pchnac pyskiem
    mlodego, ew. warknac - na pewno nie sprowadzi go do parteru. Jedyne do czego
    uzywa zebow to do zlapania za kark i przeniesienia mlodego w inne miejsce.

    > Dlatego te� obro�a elektryczna - tak, ale tylko z pilotem w r�ce
    > w�a�ciciela psa

    Tu zgoda - chociaz ja uwazam ze jak juz wlasciciel jest obok to naprawde sa
    inne, lepsze metody zeby psa skorygowac. Trener mojego psa wystarczy ze na
    niego popatrzyl, a jak LEKKO podniosl glos to moj pies sie chowal za
    moimi nogami :-) Pies doskonale odczytuje reakcje i mimike twarzy wlasciciela
    - w wielu przypadkach nie trzeba geby otwierac zeby pies wiedzial co ma robic.

    Ale wracajac do sytuacji -> michas (myjk) chce zakladac ujadajacemu psu na noc
    obroze. I to jest chore. I caly czas o tym pisze/piszemy - nie o samej obrozy
    ale sposobie jej wykorzystania (zalozyc i isc spac).

    --
    Adam Sz.