    Date: Thu, 15 Sep 2022 20:19:05 +0200
    Subject: Re: [NTG] sok jabłkowy
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 15.09.2022 o 07:35, Jacek pisze:

    > Ja w ostatnią sobotę przerobiłem na wyciskarce 20 kg (liczę tylko to, co
    Jaka wyciskarka, jaki model?
    > trafiło do wyciskarki, bez tych kawałków jabłek, jakie wyciąłem). Zajęło
    > mi to 4 godziny razem z myciem sprzętu i sprzątaniem po robocie. Soku
    > wyszło 12 litrów."Mój" przelot przez sokownik to 2h do 2.5h, ale biorąc pod uwagę
    warunki
    (działka, dojazd, dostęp do wody dopiero od 16:00) to na razie wychodzi
    mi jeden przelot dziennie i ok. 12l w ciągu 3 dni. Czyli słabo :(
    > W sokowniku 1 wsad robię 1 - 1,5 godziny, więc nie jest aż tak dużo
    > wolniej, a sok dużo fajniejszy i nie fermentuje od razu.
    Po pierwsze primo: podgrzewam przed rozlaniem do słoików a po drugie
    primo, po sfermentowaniu cydr wyjdzie :) (też lubię).

    I zbiorczo reszcie:
    50-80l soku to nie jest dużo, akurat tyle, aby do przyszłych zbiorów
    starczyło;
    nie mam czasu na kupno prasy ani miejsca na jej przetrzymywanie, choć
    jest to ciekawa opcja (może przyszły rok?);

    > Jacek

    Kamil