    Date: Tue, 23 Jun 2015 16:00:27 +0200
    From: noname <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: NTG - wiersz Milosza

    Dnia 2015-06-23, o godz. 12:44:43
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

    > Przepraszam za NTG ale warto - dla przypomnienia dla jednych i
    > otwarcia oczu dla drugich to tylko kilka zdań:
    >
    > http://www.karpaty.pl/ciekawostki/wiersz/wiersz_milo
    sza.htm

    > Zwolennicy absurdalnej tezy jakoby Miłosz gloryfikował Komunizm i
    > gardził Polakami czytać po kolei całe strofy 1,2,3,4
    > Normalni ludzie czytać "poziomo" pierwszy wers pierwszej strofy,
    > pierwszy trzecie, drugie pierwszej, drugi trzeciej itd.
    >
    > Aha, normalnym nie musze przypominać ale dla gimnazjalistów wspomnę:
    > Za takie coś groziła kara śmierci nie tylko jemu ale też redaktorom
    > gazety która zgodziła się to opublikować a mimo to mieli odwagę...
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Ale coś wypaczasz, Miłosz podobno (zdaje się Łysiak w "Stulecie
    kłamców", ale mogę się mylić - dawno czytałem). Miłosz miał nienawidzić
    Polaków (nie Polski) za ich zachowania, a lubił Żydów (polskich?).
    Zresztą ja jak widzę (i zbieram za nie) zachowania ludzi na co dzień -
    to często mi się to właśnie kojarzy - mam chęć polecieć na Marsa.
    Żona pracowała w Luton u "polki"? - szkoda pisać jak to się skończyło -
    świństwem, klasyka, mój wiekowy ociec doszedł do wniosku że Niemiec
    jednak miał rację określając Polaka niewybrednie.
    Zresztą Miłosz chyba "zaczynał od komunizmu"? Że się nawrócił, inna
    sprawa, ciekawe czy odpierał potem zarzuty jak Konwicki w swoim
    Pamflecie.
    Ale to tylko moja opinia, odbicie przypadkowych rzeczy, odłamki wiedzy,
    nie znam się na Miłoszu.