  • 1. Data: 2015-06-23 12:44:43
    Temat: NTG - wiersz Milosza
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Przepraszam za NTG ale warto - dla przypomnienia dla jednych i otwarcia oczu
    dla drugich to tylko kilka zdań:

    http://www.karpaty.pl/ciekawostki/wiersz/wiersz_milo
    sza.htm

    Zwolennicy absurdalnej tezy jakoby Miłosz gloryfikował Komunizm i gardził
    Polakami czytać po kolei całe strofy 1,2,3,4
    Normalni ludzie czytać "poziomo" pierwszy wers pierwszej strofy, pierwszy
    trzecie, drugie pierwszej, drugi trzeciej itd.

    Aha, normalnym nie musze przypominać ale dla gimnazjalistów wspomnę: Za
    takie coś groziła kara śmierci nie tylko jemu ale też redaktorom gazety
    która zgodziła się to opublikować a mimo to mieli odwagę...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2015-06-23 13:54:08
    Temat: Re: NTG - wiersz Milosza
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 12:44:51 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Przepraszam za NTG ale warto - dla przypomnienia dla jednych i otwarcia oczu
    > dla drugich to tylko kilka zdań:
    >
    > http://www.karpaty.pl/ciekawostki/wiersz/wiersz_milo
    sza.htm

    staaaare i znane.
    Zeby bylo jasne - ja nie twierdze ze milosz byl kolaborantem, nie znam zyciorysu i
    nie chce mi sie z niego doktoryzowac. Moze ten link ktory przytoczylem jest
    kompletnie bez sensu i z d... wziety.
    Ale z drugiej strony skad wziales informacje ze pis uwaza milosza za jakiegos
    kolaboranta? Wczesnej o tym nie slyszalem - dawaj zrodlo tej informacji, aby sie nie
    okazalo ze ono z podobnej d... ino lewicowej.

    b.

  • 3. Data: 2015-06-23 14:29:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    sza.htm

    > staaaare i znane.

    Najwyraźniej nie dla wszystkich skoro ciągle powstają takie artykułu jak ten
    co go podesłałeś.

> [...]
    > przytoczylem jest kompletnie bez sensu i z d... wziety.
    > Ale z drugiej strony skad wziales informacje ze pis uwaza milosza za

    Nic takiego nie napisałem jakoby PiS uważał go za "kolaboranta".

    > Wczesnej o tym nie slyszalem - dawaj zrodlo tej informacji, aby sie nie
    > okazalo ze ono z podobnej d... ino lewicowej.

    Ależ ja nic takiego nie napisałem, a jak chcesz wiedzieć co PiS o nim sądzi
    to przypomnij sobie kontrowersje przy jego pogrzebie. Mnie się nie chce
    rozgrzebywać szamba.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-06-23 16:00:27
    Od: noname <n...@d...pl>

    Dnia 2015-06-23, o godz. 12:44:43
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > Za takie coś groziła kara śmierci nie tylko jemu ale też redaktorom
    > gazety która zgodziła się to opublikować a mimo to mieli odwagę...

    Ale coś wypaczasz, Miłosz podobno (zdaje się Łysiak w "Stulecie
    kłamców", ale mogę się mylić - dawno czytałem). Miłosz miał nienawidzić
    Polaków (nie Polski) za ich zachowania, a lubił Żydów (polskich?).
    Zresztą ja jak widzę (i zbieram za nie) zachowania ludzi na co dzień -
    to często mi się to właśnie kojarzy - mam chęć polecieć na Marsa.
    Żona pracowała w Luton u "polki"? - szkoda pisać jak to się skończyło -
    świństwem, klasyka, mój wiekowy ociec doszedł do wniosku że Niemiec
    jednak miał rację określając Polaka niewybrednie.
    Zresztą Miłosz chyba "zaczynał od komunizmu"? Że się nawrócił, inna
    sprawa, ciekawe czy odpierał potem zarzuty jak Konwicki w swoim
    Pamflecie.
    Ale to tylko moja opinia, odbicie przypadkowych rzeczy, odłamki wiedzy,
    nie znam się na Miłoszu.

  • 5. Data: 2015-06-23 16:24:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 14:29:08 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    Napisales:
    "Ci "patrioci" z PiS obrażają ludzi kultury których twórczości nie rozumieją
    (np. Miłosz). "

    no to pytam o zródło, bo tematu nie znam a lubie wiedziac :)

    b.

  • 6. Data: 2015-06-23 20:40:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 16:24:24 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > (np. Miłosz). "
    >

    > no to pytam o zródło, bo tematu nie znam a lubie wiedziac :)
    Ergi ma licencję na rozumienie;) Jedynie słuszne rozumienie.

  • 7. Data: 2015-06-24 09:30:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ergi ma licencję na rozumienie;) Jedynie słuszne rozumienie.

    Najwyraźniej mam licencję na przyzwoitość skoro tylko dla mnie obrażanie
    zmarłych jest problemem.

    A mnie się wydawało, że to Chrześcijanie powinni szanować pamięć o zmarłych
    najwyraźniej znowu się pomyliłem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-06-24 09:36:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "noname" napisał w wiadomości grup

    > Ale coś wypaczasz, Miłosz podobno (zdaje się Łysiak w "Stulecie
    > kłamców", ale mogę się mylić - dawno czytałem). Miłosz miał nienawidzić
    > Polaków (nie Polski) za ich zachowania

    Prawda, ale co to zmienia w tym że był jednym z wielkich Polaków?

    Piłsudski nazywał Polaków "kurwami" i co? Ktoś mu zarzuca że nie był wielkim
    Polakiem bo Polaków obrażał? Mickiewicz jak i Miłosz pisał "Litwo ojczyzno
    moja" - czy ktoś z tego powodu twierdzi że nie był wielkim Polakiem?

> [...]
    > jednak miał rację określając Polaka niewybrednie.
    > Zresztą Miłosz chyba "zaczynał od komunizmu"?

    Pewnie tak. Połowa inteligencji "zaczynała od komunizmu" - bo przed Stalinem
    _idea_ była piękna dopiero potem okazało się że w praktyce nie da się jej
    zrealizować inaczej niż totalitaryzmem.

> [...]
    > Pamflecie.
    > Ale to tylko moja opinia, odbicie przypadkowych rzeczy, odłamki wiedzy,

    Ale wiesz, że dostał nagrodę Nobla i jest jednym z niewielu polskich pisarzy
    XX wieku rozpoznawalnych za granicą.

    Ale dla kilku gnid to było za mało by spoczął w krypcie zasłużonych. Dopiero
    arcybiskup Życiński (i kilku innych) musieli interweniować by przerwać
    nagonkę prowadzoną przez o Rydzyka, Nasz Dziennik i PiS.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2015-06-24 09:38:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > "Ci "patrioci" z PiS obrażają ludzi kultury których twórczości nie
    > rozumieją
    > (np. Miłosz). "

    > no to pytam o zródło, bo tematu nie znam a lubie wiedziac :)

    Nie chce mi się. Wpisz sobie w google kontrowersje wokół pogrzeby Miłosza
    czy coś podobnego i poczytaj mnie się nie chce wracać do tego szamba.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2015-06-24 09:41:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 09:30:21 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Najwyraźniej mam licencję na przyzwoitość skoro tylko dla mnie obrażanie
    > zmarłych jest problemem.
    Szanować zmarłych to jedno a uczciwie mówić o ich życiu/ twórczości, osiągnięciach to
    inna sprawa.
    To tak ogólnie, nie odnoszę tego do Miłosza bo tu akurat nie jestem w temacie a
    doktoryzować się nie widze potrzeby
    > A mnie się wydawało, że to Chrześcijanie powinni szanować pamięć o zmarłych
    > najwyraźniej znowu się pomyliłem.
    Myślę że nie tylko Chrześcijanie. Chyba niewiele jest kultur, jeśli w ogóle takie sa
    które nie szanują swoich zmarłych.