  • 11. Data: 2015-06-24 10:20:37
    Temat: Re: NTG - wiersz Milosza
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 09:38:34 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie chce mi się. Wpisz sobie w google kontrowersje wokół pogrzeby Miłosza
    > czy coś podobnego i poczytaj mnie się nie chce wracać do tego szamba.

    aaa nie chce ci sie... Znalazlem ze przed pogrzebem w naszym dzienniku udzielil
    wywiadu jan majda (ten od linku ktory podalem z tymi niby rewelacjami).
    Episkopat sie odcial od takiego stanowiska, nigdzie pis tego goscia nie poparł.
    Zatem twoje powyzsze stwierdzenie o patriotach z pis ich obraza - wycofasz sie z tego
    i przeprosisz? Argumenty rodem z kawalu: nie w nawym yorku tylko w moskwie, nie
    samochody a rowery, i nie rozdawali tylko kradli.
    Bo to wyglada na obsesje, pis to samo zło - niewazne ze obniza podatki, niewazne ze
    walczy z korupcją, niewazne ze sluzby inwigilowaly duzo skromniej niz za tuska...
    Zdaje sie ze wy macie pretensje ze pis nie był/jest ideałem - no fakt, nie jest :)

    b.

  • 12. Data: 2015-06-24 11:06:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-24 10:20, Budyń wrote:
> [...]
    Zdaje sie ze wy macie pretensje ze pis nie był/jest ideałem - no fakt, nie jest :)

    Ojtamojtam! Jak dla mnie jest oczywistą oczywistością, że z politykami
    to jest mniej więcej tak jak w dowcipie "po czym poznać, że polityk
    kłamie" ("po tym, że otwiera usta").

    I może jeszcze drugie przysłowie przedwyborcze "nikt Ci nie da tyle, ile
    my Ci obiecamy".

    IMHO dopóki w prawie (a w szczególności w konstytucji) nie będzie
    legalnego mechanizmu umożliwiającego wyjebkę wybrańców przed upływem
    kadencji, dopóty tego typu dyskusje będziemy prowadzili systematycznie
    przed każdymi wyborami parlamentarnymi. Bez względu na to, kogo
    dopuścimy do koryta.

    Zauważ, że w "prawie samorządowym" mechanizm wyjebki istnieje, jest
    stosowany (niestety za rzadko) i IMHO nieco to dyscyplinuje
    samorządowych wybrańców.

    Po zrozumieniu powyższego spokojnie można sobie odpuścić analizę
    (przed/po wyborczych) obiecanek gruszek na wierzbie i skupić się na
    ocenie merytoryki.

    I tu jest kolejna złą wiadomość ...

    Mając na uwadze naszą scenę polityczną, ocena merytoryki IMHO niestety
    nie polega na wskazaniu tych "najmądrzejszych" tylko raczej na wskazaniu
    tych, co to najmniej debilnie gadają ...

    I w tym kontekście Kukiz ma doprawdy spore szanse - IMHO głownie
    dlatego, że nie ma jakiegokolwiek (konstruktywnego) pomysłu na życie.

    Piotrek

  • 13. Data: 2015-06-24 11:26:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 11:06:34 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > kłamie" ("po tym, że otwiera usta").
    >
    > I może jeszcze drugie przysłowie przedwyborcze "nikt Ci nie da tyle, ile

    zgoda - ale tez co do po i pis mozna popatrzec co zdzialali i tu wypada lepiej pis.
    No, w telewizji to slabo wypada :)
    Natomiast kukiz to niewiadoma bo nie wiemy jaki ma program. Ostatnio odkryl i
    pochwalil sie ze on tez tak chce program gospodarczy CAS - mnie pasuje :)
    Natomiast petru to lodz ratunkowa platformy, tak jak plaforma dla uni wolnosci,
    trzeba byc niezdolnym do samodzielngo myslenia zeby byc przeciw po a zaglosowac na
    petru. Sypie sie to zrobmy nowy byt - ci sami ludzie w partii, a i ci sami wyborcy
    :)

    b.

  • 14. Data: 2015-06-24 11:50:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-24 11:26, Budyń wrote:
    > zgoda - ale tez co do po i pis mozna popatrzec co zdzialali i tu wypada lepiej pis.
    No, w telewizji to slabo wypada :)

    Ale jak to liczysz? W kilometrach autostrad? Czy w liczbie wybudowanych
    mieszkań? ;-)

    MSPANC

    > Natomiast kukiz to niewiadoma bo nie wiemy jaki ma program. Ostatnio odkryl i
    pochwalil sie ze on tez tak chce program gospodarczy CAS - mnie pasuje :)

    Mnie też odpowiada co do zasady. Tyle tylko, że IMHO nikt w tej chwili
    nie ma politycznych jaj (albo zaplecza), ażeby to skutecznie
    zaimplementować.

    Piotrek

  • 15. Data: 2015-06-24 12:16:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 11:50:25 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    pis. No, w telewizji to slabo wypada :)

    > Ale jak to liczysz? W kilometrach autostrad? Czy w liczbie wybudowanych
    > mieszkań? ;-)

    najlepiej to w roznych kategoriach :) Moze byc tak?
    http://m.kwejk.pl/obrazek/2333355/porownanie-rzadow-
    po-i-pis-czarno-na-bialym.html

    :-))

    b.

  • 16. Data: 2015-06-24 12:31:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > aaa nie chce ci sie...

    A no nie chce mi się. Przekopywanie się przez szambo nie należy do moich
    hobby.

> [...]
    > sie z tego i przeprosisz? Argumenty rodem z kawalu: nie w nawym yorku
    > tylko w moskwie, nie samochody a rowery, i

    Jak chcesz to nazwij mnie kłamcą, nie będę po raz kolejny przekopywał się
    przez szambo wypowiedzi podłych ludzi bo musiałbym je _czytać_ by znaleźć i
    podać tobie na tacy.

    > Bo to wyglada na obsesje, pis to samo zło

    Zaprzeczasz rzeczywistości - nie dalej jak dwa tygodnie temu chwaliłem PiS
    za program RnS. O obniżeniu składki rentowej też nieraz wspominałem.

> [...]
    > sluzby inwigilowaly duzo skromniej niz za tuska... Zdaje sie ze wy macie
    > pretensje ze pis nie był/jest ideałem - no fakt, nie

    Nie wiem o co "my" mamy pretensje. Wiem o co ja mam pretensje i o tym piszę.
    To Ty nazwałeś ich patriotami więc to Ty powinieneś umieć to jakoś
    uzasadnić. Ja nie widzę podstaw do takiego twierdzenia i podałem przykłady
    dlaczego.

    Ty nie widzisz w tym nic złego - ok, Twoja ocena może być inna od mojej. Ale
    nie robienie nic złego to nadal za mało by mówić o patriotyzmie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2015-06-24 12:43:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 12:32:05 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Ty nie widzisz w tym nic złego - ok, Twoja ocena może być inna od mojej. Ale
    > nie robienie nic złego to nadal za mało by mówić o patriotyzmie.

    zdaje sie ze znow mamy problemy definicyjnej. Coz trzeba robic zeby w twojej opinii
    zasluzyc na miano patrioty?
    Czy ty zatem jests patriotą?
    A moze znasz kogos kto jest?

    b.

  • 18. Data: 2015-06-24 12:46:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-06-24 12:16, Budyń wrote:
    > najlepiej to w roznych kategoriach :) Moze byc tak?
    > http://m.kwejk.pl/obrazek/2333355/porownanie-rzadow-
    po-i-pis-czarno-na-bialym.html

    > :-))

    Jak dziecko ...

    Hint: spójrz na zalinkowany tekst i wskaż w ciągu trzech minut co
    najmniej trzy oczywiste bzdury.

    Już nie mówiąc o tym, że IMHO fakty i "fakty" są dobierane dość
    tendencyjnie.

    A już przywoływanie wyeliminowania 92 niebezpiecznych miejsc na drogach
    samorządowych jako jeden z ważniejszych sukcesów ponad dwuletnich rządów
    PiS to IMHO świadczy o tym, że autora Bóg opuścił ;-)

    Piotrek

  • 19. Data: 2015-06-24 12:49:11
    Od: noname <n...@d...pl>

    Dnia 2015-06-24, o godz. 09:36:51
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wielkim Polakiem?

    > Pewnie tak. Połowa inteligencji "zaczynała od komunizmu" - bo przed
    > Stalinem _idea_ była piękna dopiero potem okazało się że w praktyce
    > nie da się jej zrealizować inaczej niż totalitaryzmem.

    > Ale wiesz, że dostał nagrodę Nobla i jest jednym z niewielu polskich
    > pisarzy XX wieku rozpoznawalnych za granicą.
    >
    > Ale dla kilku gnid to było za mało by spoczął w krypcie zasłużonych.
    > Dopiero arcybiskup Życiński (i kilku innych) musieli interweniować
    > by przerwać nagonkę prowadzoną przez o Rydzyka, Nasz Dziennik i PiS.

    Ja w zasadzie nie jestem anty-Miłoszowy. Zwyczajnie staram się zachować
    pewien dystans, Szymborska tez dostała Nobla - niejeden udowadniał
    jakie są kryteria przyznawania Nobli. Podobno Szymborska
    dostała Nobla by nie dostał go Herbert - który jawi mi się
    właśnie jako ostoja niezłomności - nie poddał się jak reszta.
    A i Wałęsa i .. co tam będę pisał.
    Czytałem, z tego co pamiętam dobrze, jedynie "Zniewolony umysł" Miłosza
    (to o ketmanie) i doceniam.
    Kapuściński tez jest uznany, a są art. na necie, że jego "Cesarz" to w
    dużej mierze stek wymysłów (który nieźle się czyta po prawdzie) - i jak
    tu podejść do reszty twórczości?
    etc.
    Dlatego zazwyczaj daleki jestem od dawania głowy pod topór za kogoś.
    Polecam, ale najczęściej z nutką ostrzeżenia. Sam nie dając do końca
    wszystkiemu wiary.
    Lubię czytać Hłaska, choć któryś stwierdził że tak naprawdę napisał
    tylko jedną książkę (bazę).

    pozdrawiam (i chyba kończę temat)

  • 20. Data: 2015-06-24 12:49:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 12:46:36 UTC+2 użytkownik Piotrek napisał:
    > Hint: spójrz na zalinkowany tekst i wskaż w ciągu trzech minut co
    > najmniej trzy oczywiste bzdury.
    Wskazuj. Leniwy jestem;)