  • 1. Data: 2015-06-22 12:07:37
    Temat: stabilność balustrady antresoli
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Witam,

    fachowcy zamontowali balustradę drewnianą antresoli. Długość balustrady to 330cm. Są
    trzy słupki, z czego dwa zewnętrzne są bardzo stabilne, bo jeden przymocowany jest do
    ściany, a drugi do słupa podtrzymującego więźbę.

    Problem jest z tym środkowym słupkiem. Słupek stoi tuż przy krawędzi podłogi. Nie
    jest stabilny i się chwieje. Jest to do poprawy. Nawet nie chcę tu pisać jak jest
    zamontowany, ale generalnie kiepsko.

    Na podłodze od góry patrząc mamy: panel podłogowy, wylewka (ok. 6cm), potem styropian
    (4cm) i strop żelbetowy (15cm). Pod stropem jest sufit podwieszany (20cm), ale
    powiedzmy jakiś otwór w płycie karton-gipsowej można by zrobić, potem się to odnowi.

    Jak to sensownie zamontować? Na razie stanęło na tym, że zrobimy otwór w suficie
    podwieszanym, przewiercimy się przez strop (w dwóch miejscach) i wsuniemy 2 pręty
    gwintowane fi10, które od góry wejdą w słupek drewniany (plus klej), a od dołu stropu
    zostaną przykręcone.

    Wydaje się, że to powinno zapewnić dobrą stabilność słupka. A może jednak dać grubsze
    gwintsztangi, np. fi12? A może w stropie je dodatkowo usztywnić zalewając jakąś masą
    aby były nieruchome? No bo wylewka i styropian lepiej aby nie przyjmowały nacisku...

    Pozdrawiam,
    Brunet

  • 2. Data: 2015-06-22 12:12:09
    Temat: Re: stabilność balustrady antresoli
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 12:07:37 UTC+2 użytkownik brunet.wp

    > Jak to sensownie zamontować?

    Mam wrazenie, ze porywasz sie z armata na wrobla :-)
    Ja bym to przymocowal do wylewki za pomoca kotw chemicznych (zeby nie powodowac
    naprezen, bo to przy krancu wylewki mogloby spowodowac jej pekniecie). Tam
    nie ma zadnych duzych sil, mam identycznie zamocowane dwa slupki i sa nie do
    ruszenia :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-06-22 12:36:17
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    On Monday, June 22, 2015 at 12:12:10 PM UTC+2, Adam Sz. wrote:
    > Mam wrazenie, ze porywasz sie z armata na wrobla :-)

    Być może, ale po tym jak to obecnie chodzi na boki wolę jednak przesadzić w drugą
    stronę. Wylewka jest słaba i sądzę, że tylko strop zapewni odpowiednią stabilność.

> [...]
    > nie ma zadnych duzych sil, mam identycznie zamocowane dwa slupki i sa nie do

    Może masz gęściej słupki? U mnie słupek wychodzi co 165cm.

  • 4. Data: 2015-06-22 12:47:23
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2015 03:07:37 -0700 (PDT), brunet.wp napisał(a):

    > A może jednak dać grubsze gwintsztangi, np. fi12?

    Może nie trzeba robić takiej rewolucji. Zobacz jakie są największe mufy do
    drewna. Ona ma wewnątrz gwint jak do metalu a na zewnątrz jak do drewna.
    Wkręcić taką jedną (jakby była z gwintem wewnętrznym tak 16 i była długa to
    byłoby super) w słupek.

    Jak się boisz o wytrzymałość wylewki to przewierć się przez wylewkę i
    styropian do żelbetu i osadź w nim pręt gwintowany (np. na kotwę chemiczną)
    bez nawet niszczenia sufitu podwieszanego.

    --
    scruffty

  • 5. Data: 2015-06-22 14:25:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 czerwca 2015 12:36:19 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Być może, ale po tym jak to obecnie chodzi na boki wolę jednak przesadzić w drugą
    stronę. Wylewka jest słaba i sądzę, że tylko strop zapewni odpowiednią stabilność.

    No to rowniez kotwa - przymocowana do stropu przez styropian i wylewke.
    Bedzie trzymac jak szalone :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.