  • 1. Data: 2015-06-23 13:42:45
    Temat: Piec CO wywala różnicówkę
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Od początku jak został zainstalowany piec gazowy Junkersa jest problem,
    że podłączony do dedykowanego dla niego gniazdka/obwodu wywala
    różnicówkę. Czasem zdarzy się, że raz na kilka podłączeń jest OK, ale
    generalnie prawie zawsze podłączenie go do gniazdka to wywalona
    różnicówka. Za pierwszym razem to w ogóle wywaliło tak, że spalił się
    też bezpiecznik w piecu. Potem już tylko wywalał różnicówkę.
    Ten sam piec podłączony na przedłużaczu do innego gniazdka w pokoju, ale
    bez bolca i jest oczywiście wszystko OK i tak całą zimę przepracował.
    Zabrałem się za porządki w instalacji elektrycznej i był elektryk.
    Sprawdził to gniazdko - twierdzi, że wszystko jest OK. "Zerowania"
    żadnego nie ma, faza po właściwej stronie, z zabaw miernikiem nic mu nie
    wyszło.
    Do tego samego gniazdka podłączona pralka lub lodówka chodzi bez
    problemu i różnicówki nie wywala.

    Możliwe, żeby nowy piec robił takie jaja? A może gdzieś jeszcze szukać
    problemu?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2015-06-23 14:21:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pojęcie " faza po właściwej stronie nie istnieje. Ja bym zamienił podłączenie
    przewodów w gniazdku i zobaczył co się będzie działo.

  • 3. Data: 2015-06-23 14:40:51
    Temat: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Pojęcie " faza po właściwej stronie nie istnieje.

    W przypadku Junkersa istnieje - ma być po lewej (gdy bolec u góry).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-06-23 14:48:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Stwierdzenie " nie istnieje" dotyczy warunków ogólnych a nie szczegóolnych.

  • 5. Data: 2015-06-23 15:18:49
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Stwierdzenie " nie istnieje" dotyczy warunków ogólnych a nie szczegóolnych.

    Ja tam się nie znam i elektrykiem nie jestem, ale jak kładłem u siebie
    prąd w dwóch pokojach to wszędzie czytałem, że prawidłowo jest, żeby
    faza była po lewej stronie gniazdka i tak wszędzie robiłem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2015-06-23 15:23:38
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 14:40:59 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > W przypadku Junkersa istnieje - ma być po lewej (gdy bolec u góry).

    Co te Junkersy maja w srodku ze robi im to roznice?
    Slyszalem tez ze jak sie podlaczy pod agregat pradotworczy (dwie fazy na obu bolcach)
    to tez protestuja, trzeba jeden biegun uziemiac.

    bajcik

  • 7. Data: 2015-06-23 15:47:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Ja tam się nie znam i elektrykiem nie jestem, ale jak kładłem u siebie
    > prąd w dwóch pokojach to wszędzie czytałem, że prawidłowo jest, żeby faza
    > była po lewej stronie gniazdka i tak wszędzie robiłem.

    Tak jest "prawidłowo" ale norma tego (niestety) nie nakazuje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-06-23 15:49:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Co te Junkersy maja w srodku ze robi im to roznice?

    Nie mam pojęcia

    > Slyszalem tez ze jak sie podlaczy pod agregat pradotworczy (dwie fazy na
    > obu bolcach) to tez protestuja, trzeba jeden biegun uziemiac.

    I jeszcze jak kwadrat dostaną z UPS zamiast sinusa to też im to nie
    odpowiada - ale szczegółów dlaczego tak jest nie znam.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2015-06-23 15:56:37
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-06-23 o 15:49, Ergie pisze:

    > I jeszcze jak kwadrat dostaną z UPS zamiast sinusa to też im to nie
    > odpowiada - ale szczegółów dlaczego tak jest nie znam.

    A to akurat jest proste - kwadrat ma koszmarne ilość wyższych
    harmonicznych, których nie lubią silniki i cewki. Taki kwadratowy
    przebiegu mówiąc obrazowo zamiast kręcić silnikiem grzeje uzwojenia.

    --
    Gregorius

  • 10. Data: 2015-06-23 16:10:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 23 czerwca 2015 15:48:03 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Tak jest "prawidłowo" ale norma tego (niestety) nie nakazuje.

    ta zasada jest dosc idiotyczna, lewy/prawy czy góra/dół, wzgledem bolca czy nie. Tego
    sie nie da zrobic bez stosowania wyjątków, a jesli tak to lepiej nie nie kierowac sie
    takimi zasadami.

    b.