  • 1. Data: 2015-06-23 13:47:38
    Temat: Jak zrobić próg?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Ociepliłem dom i mam zagwozdkę, jak zrobić próg wejściowy?

    Póki co jest zrobiona pewna tymczasówka. "Przekrój" boczny wejścia na
    obrazku:
    http://www.tinypic.pl/cmjtpd9y4249

    Podpowiedzcie teraz jak to zrobić, żeby było OK. Czym zastąpić deskę,
    która robi za próg? Domyślam się, że cokolwiek to będzie, to musiałoby
    być też podparte czymś, zamiast obecnej cegły? No bo styropian tego
    raczej nie podeprze, a kawałek muru od progu do styropianu to pewnie z
    góra 10-15 cm jest.
    Zapewne zamiast tej deski musiałoby to być coś w miarę izolującego, żeby
    nie przenosić zimna na mur/próg drzwi. Możecie napisać, jak się robi
    taki rzeczy prawidłowo?

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2015-06-24 18:49:03
    Temat: Re: Jak zrobić próg?
    Od: ruski szpieg <r...@m...ru>

    W dniu 23.06.2015 o 13:47, Kżyho pisze:
> [...]
    > Zapewne zamiast tej deski musiałoby to być coś w miarę izolującego, żeby
    > nie przenosić zimna na mur/próg drzwi. Możecie napisać, jak się robi

    U mnie zamontowali drzwi z progiem. Ten próg to pozioma, drewniana
    listwa wzmocniona kształtownikiem z aluminium, która u mnie wisiała
    jakieś 22cm nad ławą fundamentową. Pod nią wkleiłem kilka przyciętych
    kawałków betonu komórkowego na kleju montażowym. Pod betonem komórkowym
    zostawiłem ok. 2cm luzu, który podlałem zaprawą cementową. Od strony
    wiatrołapu styropian i wylewka dociągnięta do progu. W szczeliny
    wpuszczona niskoprężna piana poliuretanowa. Potem już tylko od strony
    tarasu zasypanie piaskiem i kostka betonowa.
    Nic nie przemarza, woda się nie skrapla na kafelkach podłogi.